Piaggio new fly 2016 start slecht met koude motor

n.veld

New Member
Hallo,

Ik heb een piaggio new fly 2016 50cc 4takt 2valve met een kokusan langfang 100cc cdi, malossi multivar met 6,5gr rollen en een sproeier 82.
Alleen zit ik met het probleem dat hij slecht start...
Ik heb alles geprobeerd met afstellen en heb zelfs de elektrische choke vervangen.
Ook heeft hij moeite met stationair lopen, hij hapert als hij probeert stationair te lopen.
Carburateur is helemaal gereinigd.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Mvg.
n.veld
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Sproeier lijkt me wel wat te klein als er echt 100cc eronder zit.

Stationair sproeier moet waarschijnlijk ook vergroot worden.
 
Compressie zou je moeten meten , is èèn van de belangrijke dingen om een goed lopende motor te hebben . Wat ik veel hoor is , m'n duim op het bougie gat en , hij wordt eraf geblazen , is geen indicatie , dat gebeurt ook met 3 atm , maar is te weinig om een goed lopende motor te krijgen.
Hoeft niet meteen aan je cilinder en zuiger met veren te liggen , je kan ook een lekke klep hebben. Heeft hij met die grote beurt dan ook geen klepspeling controle gehad ? En hoeveel heeft je blok gelopen. Dan nog over de cdi waarom niet èèn die geschikt is voor een 50cc ? De ontstekings curve kan nu zoveel verschillen dat de scooter niet mooi loopt
 
Compressie zou je moeten meten , is èèn van de belangrijke dingen om een goed lopende motor te hebben . Wat ik veel hoor is , m'n duim op het bougie gat en , hij wordt eraf geblazen , is geen indicatie , dat gebeurt ook met 3 atm , maar is te weinig om een goed lopende motor te krijgen.
Hoeft niet meteen aan je cilinder en zuiger met veren te liggen , je kan ook een lekke klep hebben. Heeft hij met die grote beurt dan ook geen klepspeling controle gehad ? En hoeveel heeft je blok gelopen. Dan nog over de cdi waarom niet èèn die geschikt is voor een 50cc ? De ontstekings curve kan nu zoveel verschillen dat de scooter niet mooi loopt
Klepspeling is niet gecontroleerd, zal ik nog ff naar kijken, ik heb zelf de grote beurt gedaan. Blok geen 18931 gelopen, de 100cc cdi is voor de hogere toeren en snelheid natuurlijk, met de oude 50cc cdi haperde hij ook bij stationair lopen… khad precies hetzelfde probleem. Zal ook ff kijken naar de compressie.
 
Hoeveel toeren maakt je blok dan , heb je een toerenteller? Normaal moet de orginele cdi dit makkelijk bij kunnen houden.
Is je stationair sproeier ook goed open , en welke maat zit erin?
 
Hoeveel toeren maakt je blok dan , heb je een toerenteller? Normaal moet de orginele cdi dit makkelijk bij kunnen houden.
Is je stationair sproeier ook goed open , en welke maat zit erin?
Heb geen toeren tellen dus heb geen idee hoeveel toeren hij maakt… stationair sproeier is na mijn weten goed, en er zit sproeier 82 in
 
Back
Top