Er zit nu een originele zip luchtfilter op waar alleen dat ene begrenzer buisje ervan uit is gehaald.

Richting Welk maat sproeier moet ik gaan zitten?
Ik denk dat je een paar gaten in dat luchtfilter moet boren voor extra luchttoevoer. Die bougiekleur is veels te wit. Zou beginnen met sproeier 95. En als die te groot is langzaam omlaag. Beter te grootte sproeier dan te klein vanwege warmlopers
Post automatically merged:

Is mijn carburateur te groot? Beter 17,5mm ??
Wat gebeurt er als de uitlaat te hoogtoerig is? Bijv:

  • for original and revised 70cc high-end cylinders
  • high power output, wide rev band
  • power even from low revs
  • peak power at approx. 13500 - 14000 rpm (depending on setup)
Maakt niet uit wat voor uitlaat eronder zit hij zou gewoon moeten starten, dit is duidelijk een brandstof probleem.
Post automatically merged:

Een hoogtoerige uitlaat heeft alleen nut bij een hoogtoerige cilinder dus hier niet van toepassing.

Als je carb overloopt sluit je vlotternaald dus niet goed af en loopt telkens heel.je blok vol benzine.
Hetzelfde doe je als je die 50ml er in gooit in principe. Als ie daarna niet doorpakt krijgt je cilinder dus geen benzine om te ontbranden.

Het vacuum zuigen en blaas verhaal snap ik niet helemaal maar het hoort alsvolgt te gaan. Jij zuigt aan je vacuumslang dat is de onderste van de 2 tuutjes op je benzine kraan. Zodra je dan de boel vacuum hebt moet er uit je benzineslang dus benzine komen.

Heb je wel een vacuum aansluiting op je carb ofzo zitten? Anders vacuum zuigen en bout in het slangetje kitten oid vervolgens 2 of 3x dubbelvouwen en een tyrip erom
Een boutje in de vacuum slang kan wel voor nood, maar dat raadt je toch niet serieus aan als oplossing?? Straks staat hij ergens met zn scooter en wilt ie niet starten omdat jij hem geadviseerd hebt om de vacuum te beunen. Beter koop je gewoon een benzinekraantje kost hooguit 15 euro.
 
Last edited:
Bedankt voor de nuttige info.
Mijn vraag m.b.t. uitlaat weet ik het nog niet.
Wat gebeurt er als je op een dr70 een c16 monteerd of als voorbeeld?

Ik heb er momenteel de dellorto 20,5mm erop zitten met sproeiermaat 88.

Luchtschroef afstelling heeft geen effect na 2 slagen. Wat wil dit zeggen? Hij zit nu op 2slagen.

De originele zip luchtfilter zonder begrenzer buisje zit erop.

De scooter start en loopt, ik heb bij de eerste run 70kmh gehaald hij doet er wel lang over.

Ik heb de rolletjes vervangen van 5,5gr naar 4,4gr liep al wat beter maar heeft een dip tussen 45kmh en 70kmh. Na de 70 hoorde ik hem lekker weer zijn toeren pakken maar het was einde baan dus moest afremmen.

Wat vinden jullie van de bougiekleur?
Dacht zelf maat 90 of 92 of 96 met wat gaten in de luchtfilter.

Zou een dellorto 17,5 beter gaan op dit setup?

Kunnen jullie mij afstell ringtingen geven?

Ik heb een nieuwe vacuumkraan besteld.


Bougiekleur:
 

Attachments

  • 20231231_171253.jpg
    20231231_171253.jpg
    77.6 KB · Views: 20
  • 20231231_143056.jpg
    20231231_143056.jpg
    113.3 KB · Views: 16
Bedankt voor de nuttige info.
Mijn vraag m.b.t. uitlaat weet ik het nog niet.
Wat gebeurt er als je op een dr70 een c16 monteerd of als voorbeeld?

Ik heb er momenteel de dellorto 20,5mm erop zitten met sproeiermaat 88.

Luchtschroef afstelling heeft geen effect na 2 slagen. Wat wil dit zeggen? Hij zit nu op 2slagen.

De originele zip luchtfilter zonder begrenzer buisje zit erop.

De scooter start en loopt, ik heb bij de eerste run 70kmh gehaald hij doet er wel lang over.

Ik heb de rolletjes vervangen van 5,5gr naar 4,4gr liep al wat beter maar heeft een dip tussen 45kmh en 70kmh. Na de 70 hoorde ik hem lekker weer zijn toeren pakken maar het was einde baan dus moest afremmen.

Wat vinden jullie van de bougiekleur?
Dacht zelf maat 90 of 92 of 96 met wat gaten in de luchtfilter.

Zou een dellorto 17,5 beter gaan op dit setup?

Kunnen jullie mij afstell ringtingen geven?

Ik heb een nieuwe vacuumkraan besteld.


Bougiekleur:
die staat veels te arm. wat ik eerder al zei probeer eerst 95/96 net welke je hebt en dan afbouwen (miss moet je wel nog hoger). je hebt nu volgas gereden met een te arme brandstof en dat vindt die zuiger niet lekker. dus eerst die sproeier vervangen en dan kan je later nog gaten boren als dat echt nodig is. c16 op een dr70 is geen goeie combo lijkt mij. beter R of shot oid
 
Ga ik zeker doen
Wat betreft de 17,5?

Hoeveel gram rollen welk drukveer?
gebruik je hem dagelijks, zou ik 17,5 met std filter doen. is hij alleen om te stunten dan zou ik die 20,5 laten. rollen kan ik niet zeggen moet je zelf testen vooral omdat elke vario ander gewicht heeft. ik heb niet zoveel verstand van piaggio, maar ik denk dat malossi geel moet voldoen als drukveer. anders wit, maar denk het niet. geen rood iig.

hoe rijdt de scooter nu eigenlijk? komt ie van zijn plaats? start hij uberhaupt?
 
Een boutje in de vacuum slang kan wel voor nood, maar dat raadt je toch niet serieus aan als oplossing?? Straks staat hij ergens met zn scooter en wilt ie niet starten omdat jij hem geadviseerd hebt om de vacuum te beunen. Beter koop je gewoon een benzinekraantje kost hooguit 15 euro.

Als je die goed vast zet komt die nooit meer los. Desnoods wat vloeibare pakking eraan voor je die erin draait. Benzine kraantje is makkelijker maar je weet nooit wat het budget is dus moet het zo goedkoop mogelijk dan kan het prima.

Zou overigens niet te veel gaten in je filter gaan boren. Bij een zip is dat vernauwende pikkie eruit halen al genoeg. Als je gaten in dat filterhuis gaat boren sta je met de eerste de beste regenbui waarschijnlijk stil
 
Ik heb vandaag wat sproeiers geprobeerd.
Hij rijd met sproeier 100 en 104 over de 70 maar bij 86kmh doet die raar

Moet ik hoger met sproeier?

Hij houd nog steeds in tussen 50 en 70
 

Attachments

  • 20240102_133712.jpg
    20240102_133712.jpg
    91.3 KB · Views: 12
  • 20240102_134414.jpg
    20240102_134414.jpg
    131.2 KB · Views: 12
  • 20240102_142646.jpg
    20240102_142646.jpg
    117.5 KB · Views: 12
  • 20240102_150347.jpg
    20240102_150347.jpg
    82.6 KB · Views: 16
Ik heb vandaag wat sproeiers geprobeerd.
Hij rijd met sproeier 100 en 104 over de 70 maar bij 86kmh doet die raar

Moet ik hoger met sproeier?

Hij houd nog steeds in tussen 50 en 70
Dit lijkt op valse lucht ergens. Check met bv remreiniger of wd40 als hij stationair loopt en als de toeren veranderen dan heeft ie valse lucht ergens
Post automatically merged:

spuiten bij de inlaat, voetpakking, carterhelft etc
 
Ik heb er 114 in gedaan kwam moeilijk vooruit.
Nu heb ik er 108 in zitten, loopt net als 104.
Dit is de bougiekleur:
 

Attachments

  • 20240102_175615.jpg
    20240102_175615.jpg
    80.6 KB · Views: 14
Die fotos is dat nadat je een stuk volgas hebt gereden? Ik zie nu dat je een namaak carb hebt, deze zijn altijd moeilijk af te stellen. Heb je niet een originele of een dellorto of polini carburateur die je even erop kan gooien om te testen? Of even van een vriend lenen als mogelijk
 
Je kan ff je luchtschroef beetje in of uit draaien. Zo te zien zit je met 108 aardig in de buurt.
Als dat nou weinig veranderd zou je ff je gasnaald een clipje hoger of lager kunnen proberen
 
Die fotos is dat nadat je een stuk volgas hebt gereden? Ik zie nu dat je een namaak carb hebt, deze zijn altijd moeilijk af te stellen. Heb je niet een originele of een dellorto of polini carburateur die je even erop kan gooien om te testen? Of even van een vriend lenen als mogelijk
Citaat: 'Ik heb er momenteel de dellorto 20,5mm erop zitten'
Dit is een originele.

Je kan ff je luchtschroef beetje in of uit draaien. Zo te zien zit je met 108 aardig in de buurt.
Als dat nou weinig veranderd zou je ff je gasnaald een clipje hoger of lager kunnen proberen

Ik zal het eens proberen met de luchtschroef
Wat betekend het als je bijv geen veranderingen zou merken na 2 (2x360°)slagen?

Clipje zal ik ook proberen

Hoeveel gram rollen?

Waarom houd hij in tussen 50 t/m 70kmh ?
 
Ik heb nu weer wat tijd om aan de scooter te sleutelen.

Er zit nu een yasuni R onder, loopt veel beter en zonder dip.

Hij start alleen als in luchtfilter inlaat dichtmaak. Waardoor kan dit komen?

Welk sproeier maat moet in ongv nemen.
Ik heb nu 96 er in zitten maar wil nog 98 proberen.
Bougie kleur is wat aan de witte kant
 
Ik heb nu weer wat tijd om aan de scooter te sleutelen.

Er zit nu een yasuni R onder, loopt veel beter en zonder dip.

Hij start alleen als in luchtfilter inlaat dichtmaak. Waardoor kan dit komen?

Welk sproeier maat moet in ongv nemen.
Ik heb nu 96 er in zitten maar wil nog 98 proberen.
Bougie kleur is wat aan de witte kant
Eerst had je met die andere uitlaat 108 en nu 96
Met terugloper moet je altijd omhoog met sproeier niet omlaag. Dus doe ff 110/115 ofzo. Start alleen met dichte inlaat betekent veels te arm en dat laat je bougie ook zien. Luchtschroef op 1,5 zetten en niet meer aankomen. Je zou m een halve slag in of uit mogen draaien om te TESTEN, daarna weer terugzetten.
 
omdat die vorige uitlaat voor zeer hoog toerige cilinders was.

Nadat ik de R had gemonteerd en gelukt om te starten was de bougie zeiknat. vandaar dat ik bij 94 was begonnen.

Heb nu 99 erin maar start niet.

Toevallig de elektrischechoke eraf gehaald en starte meteen. Als ik tijdens draaiende motor de choke weer erop wil zetten gaat die meteen uit.

Waar heeft dit mee te maken?

Te grote sproeier te weinig lucht?
Want hij zuigtndaar flink wat lucht aan.

(Ik heb nu trouwens meteen een nieuwe membraan en spruitstuk gemonteerd)
 
C16 is niet voor heel hoogtoerige cilinders. MaareenR is wel beter idd.
Maar ondanks al wat maten getest te hebben is je bougie amper verkleurd hoelang test je voor je die bougie er uit draait?
 
Back
Top