Piaggio typhoon 70cc

nick peters

New Member
Ik heb kortgeleden een verse piaggio typhoon gekocht volledig orgineel, ik ben van plat om een 70cc erop te zetten maar daar heb ik wat hulp voor nodig.
Ik weet goed hoe ik het moet monteren enzo maar het kiezen van onderdelen snap ik nog niet helemaal, ik gok dat ik eerst moet kiezen of ik laag of hoog toerig setup wil? Maar verder weet ik het niet, ik zou best een vertroubaar merk willen gebruiken zoals stage 6 of mallosi voor de meeste onderdelen.
Kan iemand me uitleggen hoe ik onderdelen moet kiezen en waar ik naartoe moet kijken
 
Advertisement - register to remove this

Je moet eerst kijken of je idd hoog of laagtoerig wilt. Maar dan moet je ook kijken qua onderdeen wat je wilt. Als je dure racing cilinders wilt dan moet je ook rekening houden met veel snellere slijtage. Voor een stage 6 mk2 pro racing cil kan je 21mm carb gebruiken maar dat verschilt per cilinder
 
als je een hoogtoerige cilinder wil, moet je sowieso de standaard krukas vervangen.
als je een laagtoerige cilinder wil, kan je vaak de standaard krukas blijven gebruiken
 
Wat is precies het vers hil tussen hoog en laagtoerig?
als je dat niet weet dan zou ik een laagtoerige dr70 cilinder als begin kopen en meer in lezen over de techniek.
De DR70 kan wat fouten aan maar middeltoerige en hoogtoerige cilinders zijn vaak niet zo vergevingsgevoelig.
 
Ik heb besloten om een stage6 mk II te gebruiken met een stage 6 21mm carb, is dat verstandig? Wat voor luchtfilter en krukas zou ik daarvoor moeten kopen? En wat zou er dan nog extra aan kosten bij komen zoals trek en druk veertjes enzo, mogenlijk variator.
 
Je hebt al besloten toch? Zou eerder een 19mm carb pakken met een passend filter. Maten staan wel bij de carb. Krukas moet je ff kijken wat voor slag en drijfstang dat die cilinder nodig heeft. Dat is belangrijker dan of je een Malossi of Stage6 of Narato krukasje pakt. Pak wel goeie krukaslagers.
En vario is altijd goed en dan voor 70 of 80 euro wat afstel spul en dan ben je voor 6 of 700 euro weer wel ready
 
Back
Top