Piaggio Zip 70cc houd in bij vol gas en ploft uit uitlaat.

milandevv

Member
Beste Lezer,

Ik heb sinds een weekje een DR70 gemonteerd onder mijn piaggio zip. Deze scooter was een jaartje geleden op blauw kenteken en heb deze omgekeurd naar brom dus er zit een 2 takt snorblok onder, het scooterbouwjaar is 2005. Als ik de scooter start doet hij het perfect.. 1 kick en hij loopt zodra ik wil gaan rijden en ik geef kwart tot half gas doet hij het prima en zodra ik iets meer als halfgas geef houd hij in alsof hij verzuipt of te veel lucht krijgt en als ik dan het gas los laat komt er een plof uit de uitlaat. Ik heb een halfuurtje geleden de ontsteking vervangen waarvan mensen zijden dat dat het probleem was, echter was dit niet het probleem want ik ging een testritje doen en hij deed nog precies hetzelfde.

Er zit een 17,5mm dellorto carburateur onder met een sproeier 78 (ik heb ook sproeier 80,82,85 en 90 geprobeerd gaf geen verschil)
Polini Powerfilter
Nieuw Spruitstuk
DR70
Nieuwe Ontsteking

Als iemand raad weet ik hoor graag jullie tips of reacties!
 
Advertisement - register to remove this

Kijk eerst is je ontsteking van punt a tot z na , nergens kabelbreuk of een slechte bougi? Hoe zitten de kabels in de cdi? En daarnaast 17.5mm en sproeier 78 zou ik lekker een luchtfilter aanraden en luchtschroef 1.5 slag
 
Ik heb exact hetzelfde probleem op men zip 70 het probleem is gekomen nadat ik men powerfilter erop had gezet toen deed die raar
 
Kijk eerst is je ontsteking van punt a tot z na , nergens kabelbreuk of een slechte bougi? Hoe zitten de kabels in de cdi? En daarnaast 17.5mm en sproeier 78 zou ik lekker een luchtfilter aanraden en luchtschroef 1.5 slag
ik heb nu een stuk grotere sproeier gemonteerd en t probleem is veel minder dus ik denk dat ik nog ietsjes hoger moet gaan in sproeier en dan zal die het goed doen
 
Kijk eerst is je ontsteking van punt a tot z na , nergens kabelbreuk of een slechte bougi? Hoe zitten de kabels in de cdi? En daarnaast 17.5mm en sproeier 78 zou ik lekker een luchtfilter aanraden en luchtschroef 1.5 slag
even een update heb net weer een testrit gedaan deze keer met orgineel luchtfilter en een sproeier 80, precies hetzelfde probleem niks veranderd. Onsteking zit helemaal goed in elkaar en is ook net nieuw, ook een nieuwe bougie gemonteerd die al richting de bruine kleur gaat
 
Als wisselen van sproeier volgens jou geen verschil maakt dan zou het goed kunnen dat je valse lucht pakt bij je spruitstuk.
Powerfilter meteen in de prullenbak sodemieteren want dat is nutteloos. Verder wel een goede massa? Dus kaal geschuurd voor de zekerheid?
 
Als wisselen van sproeier volgens jou geen verschil maakt dan zou het goed kunnen dat je valse lucht pakt bij je spruitstuk.
Powerfilter meteen in de prullenbak sodemieteren want dat is nutteloos. Verder wel een goede massa? Dus kaal geschuurd voor de zekerheid?
spruitstuk is al vervangen voor een gloed nieuwe ik hou nu ook me orginele luchtfilter er op en de massa is goed
 
Ik ken de zip 2005 niet in details maar volgens mij zit er sls op. Ik zou het sls systeem even controleren.
SLS Systeem van Piaggio 2-takt stelt geen reet voor.
Boven de Vario zit een gat in het Carter naar buiten , in het gat zit een slang die naar een kastje gaat , soort klep , als de Vario draaid met ventilator word er lucht naar dat kastje geblazen , bij een bepaalde druk gaat de klep open , en blaast dan de lucht van de Vario de uitlaat in .
(zit een Piemel op de uitlaat ) , zo word ( zogenaamd) de uitlaat gassen schoner .
 
SLS Systeem van Piaggio 2-takt stelt geen reet voor.
Boven de Vario zit een gat in het Carter naar buiten , in het gat zit een slang die naar een kastje gaat , soort klep , als de Vario draaid met ventilator word er lucht naar dat kastje geblazen , bij een bepaalde druk gaat de klep open , en blaast dan de lucht van de Vario de uitlaat in .
(zit een Piemel op de uitlaat ) , zo word ( zogenaamd) de uitlaat gassen schoner .
dus daar zou het niet aan kunnen liggen?
Post automatically merged:

wel zit ook nog mijn oliepompje erin gemonteerd niet aangesloten op de carb daarin tegen
 
dus daar zou het niet aan kunnen liggen?
Post automatically merged:

wel zit ook nog mijn oliepompje erin gemonteerd niet aangesloten op de carb daarin tegen
nee
er kan valse lucht worden aangezogen via leeg olie slangetje .
Slangetje vullen met olie , en doorlussen op de oliepomp, gaatje van de olie slang op de Carb afblinden (slangetje er op ,3 cm , schroefje er in )
 
SLS Systeem van Piaggio 2-takt stelt geen reet voor.
Boven de Vario zit een gat in het Carter naar buiten , in het gat zit een slang die naar een kastje gaat , soort klep , als de Vario draaid met ventilator word er lucht naar dat kastje geblazen , bij een bepaalde druk gaat de klep open , en blaast dan de lucht van de Vario de uitlaat in .
(zit een Piemel op de uitlaat ) , zo word ( zogenaamd) de uitlaat gassen schoner .
Bedankt voor de uitleg.

Mijn gedachte was dat als de klep dicht blijft, er geen lucht in de uitlaat komt voor de naverbranding van de onverbrande brandstof. Deze hoopt zich op in de uitlaat tot er uiteindelijk een brandbaar mengsel ontstaat en dat zou het knallen bij gas terug kunnen veroorzaken.
 
Ik heb het idee dat de CDI/Bobine het probleem is , heb ik al vaker meegemaakt met Piaggio
Ik doe veel met Piaggio ... Runner / ZIP , heb zat onderdelen oa : Stator/ Bobine CDI / Contactsloten op voorraad , heb het meestal zo gevonden omdat ik onderdelen kan uitwisselen.
 
Back
Top