Lecson

Well-Known Member
Hallo

Ik heb hier een watergekoelde Piaggio scooter staan, hij start niet.
Ik heb hem niet startend gekregen.

Setup:
70cc stage6 street
Stage 6 krukas lagers keringen etc
Namaak 21mm delorto black
Terugloop denk ook stage 6
Luchtfilter origineel 50cc waarvan er geen begrenzer buis meer inzit en de opening daar vergroot.

Na heel wat kicken en proberen kreeg ik hem met moeite met volgas aan de paraat maar viel best snel uit en start niet meer.

Wat heb ik gedaan:
Compressie meting = 7bar
Membraan gecontrolleerd en verwisseld.
Mengel bij krukas leeg gemaakt en 50ml benzine erin gedaan.( hierna start hij weer ff).
KRukas keeringen gecontrolleerd
Carburateur gereinigd
Sproeier 80 geprobeerd
Sproeier 85 geprobeerd
Bougie vonkt
Hand bij lucht filter en dan kicken.
Met en zonder choke(manuel)

Hij wil maar niet starten ik ben einde ten raad.

Welk sproeier maat moet ik nemen?
Waarom wordt mijn boeigie niet zeiknat maar beetje vochtig?
 

Attachments

  • 20231220_175919.jpg
    20231220_175919.jpg
    167.2 KB · Views: 29
Advertisement - register to remove this

Benzine toevoer heb ik een doorzichtige leiding gemaakt waardoor ik die benzine zie lopen.

Moet ik ondanks 7 bar compressie zuigerveren controleren?
Wat bedoel je met slotspeling? Hij vonkt?
Heeft een blauwe vonk
 
7 bar zou inderdaad genoeg moeten zijn maar blijf hij dan ook op 7 bar hangen of daalt de meter? Atlijd goeie olie gebruikt dus geen China zooi? Heb je bij het monteren van je cilinder je zuigerveren op slotspeling gecontroleerd om eventuele vastlopers of warmlopers te voorkomen deze ruimte moet 0,20mm zijn (bekijk afbeelding).

Naamloos.jpg
 
Neem aan dat er een PowerFilter opzit , dan is de hoofdsproeier veel te klein , hoort rond de 95 in te zitten .
Tevens die Imititatie Carb , moet je in de Kliko gooien .
 
Oke dus waarschijnlijk ligt het aan de carburateur kleine spoeier?

Ik heb nog een goede originele luchtfilter, welk sproeier zal daar beste op gaan?

Ik ga denk ik een originele 20,5mm delorto monteren met elektrische shocke
 
Ik heb er weer aan gesleuteld, probleem gevonden!!!
Vlotter zat vast dus er kwam maar heel weinig/langzaam benzine.

Hij start en loopt alleen bagger maar net 50kmh mee gehaald

Er zit nu een originele zip luchtfilter op waar alleen dat ene begrenzer buisje ervan uit is gehaald.

Richting Welk maat sproeier moet ik gaan zitten? Ik had 80 liep slecht spier witte bougie.
Maat 85 is ook wat aan de witte kant en loopt ook niet goed. Omdat men 95 voor power filter advesierde weet ik niet richting welke maat ik moet gaan

Foto is met sproeiermaat 85
 

Attachments

  • 20231224_162602.jpg
    20231224_162602.jpg
    130.7 KB · Views: 20
  • 20231224_162552.jpg
    20231224_162552.jpg
    147 KB · Views: 16
  • 20231224_162541.jpg
    20231224_162541.jpg
    101.4 KB · Views: 24
Als die met sproeier 85 ook nog aan de witte kant is, ga je nog eens een paar maatjes hoger, bijvoorbeeld 90. Mocht de bougie dan weer zwart worden, dan bouw je weer af, totdat je een mooie koffiebruine kleur hebt.
 
Zonder luchtfilter is ook weer anders qua afstelling dan met luchtfilter, bekijk waar je mee wilt gaan rijden en stel hem daar op af.
Dus, als je met luchtfilter wilt rijden, zet dan ook het luchtfilter erop en bekijk dan wat voor kleur de sproeier wordt.
 
Er zit nu een originele zip luchtfilter op waar alleen dat ene begrenzer buisje ervan uit is gehaald.

Richting Welk maat sproeier moet ik gaan zitten?
 
Heb er nu sproeier 90 in zitten, wat een K************** Scooter nu doet de vaacum kraan raar. K had nieuwe klemmen op de spruitstuk gezet en op de vaacuum slang.
Nu besproeit de vacuum kraan mijn uitlaat met benzine.

Tevens loopt de carburateur over met benzine.

Ik heb gekeken waneer de kraan doet besproeien. Dat is als je aan de vaacuum slang zuigt en blaast achterelkaar. Dus er wordt vaacuum gezogen en geblaasd(op stationair). Ik heb de membraan geconteolleerd maar zag niks geks.

De kraan is nog nieuw weekje of 2.
 

Attachments

  • 20231225_095156.jpg
    20231225_095156.jpg
    139.3 KB · Views: 25
Is mijn carburateur te groot? Beter 17,5mm ??
Wat gebeurt er als de uitlaat te hoogtoerig is? Bijv:

  • for original and revised 70cc high-end cylinders
  • high power output, wide rev band
  • power even from low revs
  • peak power at approx. 13500 - 14000 rpm (depending on setup)
 
Jaa hoor wat is dit nu, je kan toch ook netzogoed belangrijke vragen beantwoorden bijv over die uitlaat en hoogtoerig??
Een hoogtoerige uitlaat heeft alleen nut bij een hoogtoerige cilinder dus hier niet van toepassing.

Als je carb overloopt sluit je vlotternaald dus niet goed af en loopt telkens heel.je blok vol benzine.
Hetzelfde doe je als je die 50ml er in gooit in principe. Als ie daarna niet doorpakt krijgt je cilinder dus geen benzine om te ontbranden.

Het vacuum zuigen en blaas verhaal snap ik niet helemaal maar het hoort alsvolgt te gaan. Jij zuigt aan je vacuumslang dat is de onderste van de 2 tuutjes op je benzine kraan. Zodra je dan de boel vacuum hebt moet er uit je benzineslang dus benzine komen.

Heb je wel een vacuum aansluiting op je carb ofzo zitten? Anders vacuum zuigen en bout in het slangetje kitten oid vervolgens 2 of 3x dubbelvouwen en een tyrip erom
 
Back
Top