Peugeot v clic 72cc heeft erge dip

peugeotvclic72

New Member
Ik heb gister een Naraku 72cc cilinder onder mijn peugeot v clic gezet, met Naraku high speed vario, 6 gram malossi rollen en sproeier 80, (met sproeier 84 liep hij veelste rijk, er zat 78 in) Nou ben ik hem nog aan het inrijden maar
hij heeft een enorme dip in toeren rond de 25-30kmph en houd dan enorm in. Heb nog niet harder dan 40 gereden ivm inrijden maar van 30 tot 40 trekt ie als een malle. Hoe kan ik de dip verhelpen, misschien andere drukveer maar welke?
 
Advertisement - register to remove this

Een duidelijk filmpje zou helpen. Is je bougiekleur netjes bruin?
Nog niet gecheckt, het probleem is nu dat als ik vol gas geef het een paar seconden duurt voordat ie toeren begint te maken, hij maakt dan wel veel toeren maar niet alles komt eruit als power.
Post automatically merged:

Post automatically merged:

hij is qua optrek ook niet sneller als toen er nog 50cc onder zat… uit stilstand trekt hij dus niet goed weg en wat ik net zei
 
Precies. Als jij hard wilt fietsen dan kun je beter eerst zorgen dat je er een sportief iemand op zet en niet je schoonmoeder van 80
 
Malossi wit trekveren en drukveer erin. Verder kwestie van afstalellen vermoed ik.
Post automatically merged:

Dus eerst kijken welke kleur me bougie is, dat fixen en dan ff achter de carterkap gaan klooien?
Bougie bekijken heeft weinig zin als je toch niet vol gas kan rijden nog.
 
Malossi wit trekveren en drukveer erin. Verder kwestie van afstalellen vermoed ik.
Post automatically merged:


Bougie bekijken heeft weinig zin als je toch niet vol gas kan rijden nog.
heb wel goed volgas weggetrokken hele tijd tot 40, malossi wit trekveren en witte drukveer?
 
Kan aan mij liggen hoor maar is 2 maatjes voor een cilinderinhoud die zo'n 45% groter lijkt mij een beetje karig. Heb zelf geen ervaring met dit type blok misschien dat iemand anders dit kan beamen. Hoe stelde je vast dat hij te rijk liep?

Weet je zeker dat klepspeling en timing goed is?
 
Kan aan mij liggen hoor maar is 2 maatjes voor een cilinderinhoud die zo'n 45% groter lijkt mij een beetje karig. Heb zelf geen ervaring met dit type blok misschien dat iemand anders dit kan beamen. Hoe stelde je vast dat hij te rijk liep?

Weet je zeker dat klepspeling en timing goed is?
Ja kleppen zijn gesteld toen de cilinder er ook op is gezet. Er is mij door de monteur verteld dat het gangbaar is 2 sproeiermaten omhoog te gaan bij deze cilinders. de monteur zei dat er standaard 80 in zit maar bij mij dus 78 daarom had hij ook alleen 86 of 84 die dus te groot waren. Hij had geen power en pruttelde bij 84.
Post automatically merged:

Ja kleppen zijn gesteld toen de cilinder er ook op is gezet. Er is mij door de monteur verteld dat het gangbaar is 2 sproeiermaten omhoog te gaan bij deze cilinders. de monteur zei dat er standaard 80 in zit maar bij mij dus 78 daarom had hij ook alleen 86 of 84 die dus te groot waren. Hij had geen power en pruttelde bij 84.
Post automatically merged:

denk dat ik dit maar bestel en erop zet en dan ff kijken wat ie doet
 

Attachments

  • 4FFFF100-A5A4-43E8-BE1B-015B8A1854CB.png
    4FFFF100-A5A4-43E8-BE1B-015B8A1854CB.png
    143.3 KB · Views: 7
Tip is om eerst met de sproeier proberen af te stellen. Luchtschroef mag ook best mee afgesteld worden, nadat je een goed gevoel hebt over je stationair toeren/netjes terug lopen na gas.
 
Ja kleppen zijn gesteld toen de cilinder er ook op is gezet. Er is mij door de monteur verteld dat het gangbaar is 2 sproeiermaten omhoog te gaan bij deze cilinders. de monteur zei dat er standaard 80 in zit maar bij mij dus 78 daarom had hij ook alleen 86 of 84 die dus te groot waren. Hij had geen power en pruttelde bij 84.
Post automatically merged:


Post automatically merged:

denk dat ik dit maar bestel en erop zet en dan ff kijken wat ie doet
Bijzonder vind ik dit want je zou juist denken dat je met een groteren cilinderinhoud meer mengsel kan verbranden. Dat is juist het punt van het monteren van opvoer onderdelen. Je kunt hiermee meer mengsel verbranden want uiteindelijk is het gene waardoor je harder gaat de brandstof. Daar zit alle energie in.

Maar goed hoe zit het met je luchttoevoer? Zit daar misschien een bengrenzer in o.i.d?
 
Bijzonder vind ik dit want je zou juist denken dat je met een groteren cilinderinhoud meer mengsel kan verbranden. Dat is juist het punt van het monteren van opvoer onderdelen. Je kunt hiermee meer mengsel verbranden want uiteindelijk is het gene waardoor je harder gaat de brandstof. Daar zit alle energie in.

Maar goed hoe zit het met je luchttoevoer? Zit daar misschien een bengrenzer in o.i.d?
ik zal wel even kijken of er begrenzing zit in het luchtfilter, maar ben bang dat ik daar de lucht mengsel verhouding nogmeer in de war maak dan hij nu al is. Hoe stel je luchtschroef af? toeren lopen opzich nu al wel mooi terug als ik gas loslaat. stationair loopt hij ook mooi. start in 1x en valt niet uit. het js gewoon puur bij stilstand tot de 30 helemaal niks. Ik heb bovenstaande onderdelen besteld die zet ik er deze week in en dan zou ik jullie op de hoogte houden wat hij dan doet
 
Back
Top