Peugeot V-Clic start nooit meer

Davidf

New Member
Hallo allemaal,

Mijn broertje heeft een peugeot v clic.

Wij zijn ongeveer al 4 maanden bezig om dat ding lopend te krijgen. Toen hij hem kocht deed hij het goed, van de een op de andere dag niet meer.

Wat wij zelf hebben gedaan:
nieuwe bougie, bobine, en cdi
nieuwe accu
nieuwe start relais
nieuwe carburateur
nieuwe kleppen + gesteld
nieuw contact slot
andere gebruikte kabelboom
nieuwe slangetjes hier en daar
nieuwe onsteking + pick up ook 180 graden gedraaid steeds

zoals je ziet houdt het zo'n beetje op met wat je nog kan vervangen

Bougie vonkt wel, maar heb niet het idee dat het een hele sterke vonk is.

compressie is goed, kleppen zijn gesteld

af en toe een klein pufje tijdens starten maar meer ook niet.

Zie ik nog iets over het hoofd?

gister de kleppen nieuw gemonteerd oude waren zo krom als een hoepel, dacht ik het eindelijk gevonden te hebben XD, wel beter nu maar slaat nog steeds niet aan

Ik ben echt ten einde raad
Post automatically merged:

ook nog een nieuwe benzine klep trouwens, benzine loopt de carb goed in. Wat mij ook opviel is dat de bougie een beetje naar buiten toe vonkt.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Bougie vonkt wel, maar heb niet het idee dat het een hele sterke vonk is.
compressie is goed, kleppen zijn gesteld
af en toe een klein pufje tijdens starten maar meer ook niet.

Zie ik nog iets over het hoofd?

ook nog een nieuwe benzine klep trouwens, benzine loopt de carb goed in. Wat mij ook opviel is dat de bougie EEN BEETJE NAAR BUITEN TOE VONKT.
misschien eens een andere bougie proberen??
als ie t met de oude bougie wel gedaan heeft (voor je ging sleutelen) heb je er nu misschien een maandagmorgen-exemplaar in zitten??
komt de benzine via de carburateur ook in de cilinder terecht? (bij geen ontbranding = natte bougie)
hoe zit het met de verhouding benzine/lucht??
 
misschien eens een andere bougie proberen??
als ie t met de oude bougie wel gedaan heeft (voor je ging sleutelen) heb je er nu misschien een maandagmorgen-exemplaar in zitten??
komt de benzine via de carburateur ook in de cilinder terecht? (bij geen ontbranding = natte bougie)
hoe zit het met de verhouding benzine/lucht??
Volgens mij komt er niet echt benzine in, bougie blijft droog, als ik mn vinger op de inlaat houdt voel ik hem wel zwaar zuigen. Andere bougie zelfde probleem. Benzine lucht verhouding zou ik niet weten
 
Update, benzine klep goed gezet, nu op het punt dat dr motor aanslaat, ik start hem met de boormachine, vol gas geven pruttelt ‘ie er 1 min over, na verloop van tijd gaat ie steeds lager in toeren en wil uiteindelijk uitvallen, met nog steeds volgas open, als je gas los laat valt hij sowieso meteen uit.
 
Update, benzine klep goed gezet, nu op het punt dat dr motor aanslaat, ik start hem met de boormachine, vol gas geven pruttelt ‘ie er 1 min over, na verloop van tijd gaat ie steeds lager in toeren en wil uiteindelijk uitvallen, met nog steeds volgas open, als je gas los laat valt hij sowieso meteen uit.
Is je carburateur wel goed. Als die nieuw is wil niet zeggen dat die goed is. Een scooter heeft bezine en lucht nodig en een Vonk nodig. Dan hoort die het gewoon te doen of die het dan goed doet is een ander verhaal maar hij zou het gewoon moeten doen. Dus Check effe alles goed na. En heb je niet perongeluk de noodschakelaar aangezet had ik ook
 
Back
Top