Peugeot V-clic loopt NIET

simonscooter

New Member
Beste,

Ik heb sinds kort een peugeot V-clic uit 2008/09. Na ongeveer 2km rijden viel de scooter uit en wou niet meer starten. Het bleek dat de olie ook wel erg leeg was, waardoor ik bang was dat ie een warmloper heeft gehad. Echter heb ik al van alles geprobeerd, maar de scooter loopt niet meer. Olie is bijgevuld natuurlijk, en heb de bougie er uit gehaald, gekeken of het bougiegat nog vacuüm trekt. Dit is het geval dus ik ga er vanuit dat de zuiger/cilinder niet kapot is ? De bougie vonkt ook, heb een nieuwe bougiedop gekocht maar dit werkt ook niet. Scooter heeft ook benzine toevoer. Scooter start ook niet i.c.m met startkabels en auto.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? :)

Groetjes !
 
Advertisement - register to remove this

Scooter heeft ook benzine toevoer.
Wat bedoel je hiermee?
Komt de benzine tot in de cilinder, maw wordt de bougie nat/vochtig na een paar tevergeefse startpogingen?
Heb je de scooter ook eens geprobeert te starten door remmenreiniger in de aanzuigbuis van de carburateur te spuiten?
Het bleek dat de olie ook wel erg leeg was, waardoor ik bang was dat ie een warmloper heeft gehad.
Wat is erg leeg?

Ander de compressie (laten) meten als je denkt dat de brommer een warmloper heeft gehad.
 
Ja benzine komt tot in de cilinder. Bougie word inderdaad vochtig na lang proberen, dan is die verzopen? Dat met remmenreiniger heb ik niet geprobeerd.

Weet niet hoe leeg, maar wel Te ben ik bang. Heb er daarna meer dan een halve fles ingegooid.

Hoe kan ik de compressie meten? Ik heb mn vinger in het bougiegat gedaan en hij trekt wel sterk vacuüm.

Bedankt.
 
Back
Top