Peugeot v clic valt soms uit

hij start wel gewoon met de kickstarter begrijp ik? en wat voor geluid maakt je scooter als die wel gewoon loopt? post daar is een filmpje van dan?
Dat filmpje. Is het elektrisch starten.
Met kick start die wel gewoon.
Post automatically merged:

Check de bendix is deze moet je soepel kunnen 'uitdraaien' en moet soepel vanzelf dichtvallen.
Is deze goed lijkt het me de startmotor zelf.
Benix is nog goed. Ik zal dan wel een nieuwe startmotor plaatsen heb er toch 1 liggen.
 
Ik snap het niet helemaal.

Het draadje gaat over uitvallen van de scooter en gaat nu ineens over de startmotor!
Dit is overigens niet het eerste draadje over de problemen met elektrisch startenen trouwens ook niet van deze nieuwe "aanwinst".

Als ik me goed herinner las ik ongeveer twee weken geleden een post met een tekst ongeveer in de trant van: "ik heb een V-clic gekocht, hij rijdt als een zonnetje maar start niet elektrisch maar wel met de kickstart".

Ik heb diverse malen gevraagd de massaverbinding van z'n blok te meten en tot nu toe heb ik steeds het antwoord gekregen in de trend van "ga ik doen", maar volgens mij is dit nog steeds niet gebeurd.

De massa van het blok is immers ook de massa van de startmotor en ook de massa van de bougie.
Bovendien dacht ik ook ergens, in één van de draadjes, gelezen te hebben dat de bougie minder goed vonkt met de e-start dan met de kick!
 
Ik snap het niet helemaal.

Het draadje gaat over uitvallen van de scooter en gaat nu ineens over de startmotor!
Dit is overigens niet het eerste draadje over de problemen met elektrisch startenen trouwens ook niet van deze nieuwe "aanwinst".

Als ik me goed herinner las ik ongeveer twee weken geleden een post met een tekst ongeveer in de trant van: "ik heb een V-clic gekocht, hij rijdt als een zonnetje maar start niet elektrisch maar wel met de kickstart".

Ik heb diverse malen gevraagd de massaverbinding van z'n blok te meten en tot nu toe heb ik steeds het antwoord gekregen in de trend van "ga ik doen", maar volgens mij is dit nog steeds niet gebeurd.

De massa van het blok is immers ook de massa van de startmotor en ook de massa van de bougie.
Bovendien dacht ik ook ergens, in één van de draadjes, gelezen te hebben dat de bougie minder goed vonkt met de e-start dan met de kick!
Ik snap wat je bedoelt. Maar je begrijpt me verkeerd. Ik ben gister gaan toeren met me vriendin. En we kwamen dicht bij huis en de scooter viel uit. Daar ging het om. Maar toen ik de kleppen had gesteld is me startmotor gewoon gestorven. Er zit nu een nieuwe in en die werkt dus dat is opgelost. Ik denk dat ik gewoon perongeluk iets heb aangetikt tijdens me Buddy bak er uit te halen. De massa van deze scooter is prima alles werkt gewoon goed.


Dit is een andere scooter. Laat ik het maar zo zeggen scooter met slechte massa is nummer 1
Scooter met goede massa nummer 2.
De scooter 1 gebruik ik niet meer.
Scooter 2 is de gene die van deze post. Hopelijk heb ik het nu duidelijk uitgelegd. Excuses voor de onduidelijkheid
 
Ik merk nu ineens sinds een paar dagen dat de scooter ineens totaal geen kracht meer heeft en met pijn en moeite net de 40 aantikt. Wat zou dit kunnen zijn heb eigenlijk geen zin om allemaal dingen open te gaan maken voordat ik iets sloop. Kan iemand me hier mee helpen?
 
Misschien is het weer tijd voor een nieuwe scooter die loopt als een zonnetje!

Aidan, ik geef je een goed bedoelt advies.
Spaar even een paar maandjes en koop en nieuwe scooter en laat op z'n tijd de beurtjes doen.
Want je geeft nu handen vol geld uit aan de elende van iemand anders.
 
Misschien is het weer tijd voor een nieuwe scooter die loopt als een zonnetje!

Aidan, ik geef je een goed bedoelt advies.
Spaar even een paar maandjes en koop en nieuwe scooter en laat op z'n tijd de beurtjes doen.
Want je geeft nu handen vol geld uit aan de elende van iemand anders.
Zal ik eens voor gaan kijken wat voor scooter raden jullie aan.
Ik wil ongeveer 65 rijden. T is alleen ik ben zeg maar 1.85 dus de helft van de scooters is al te klein
 
de 4-takt : 1 op 35 , met mijn rij stijl , 1 op 30.
de 2-takt : 1 op 15 , maar dat is een 70 CC Malossi Sport.
Mijn lengte is 1,78.
Ik vind een Speedfight 3 een fijne Scooter , vooral het rij gedrag omdat de Tank onder het Frame zit , perfecte wegligging.
Tevens aan onderdelen geen gebrek indien nodig .

Goede banden is wel een aanrader , rij zelf met alle bij Michelin Power Pure voor en achter , geweldige band.
 
Met nieuwe scooter bedoelde ik geen andere scooter maar een echte nieuw scooter af fabriek.
Geen meuk van iemand anders die ook meende 65 kmpu te moeten rijden en op advies van zijn/haar "vrienden" maar wat bij mekaar ge-google-de onderdelen erop heeft geschroefd van een Italiaans klinkend merk.
 
de 4-takt : 1 op 35 , met mijn rij stijl , 1 op 30.
de 2-takt : 1 op 15 , maar dat is een 70 CC Malossi Sport.
Mijn lengte is 1,78.
Ik vind een Speedfight 3 een fijne Scooter , vooral het rij gedrag omdat de Tank onder het Frame zit , perfecte wegligging.
Tevens aan onderdelen geen gebrek indien nodig .

Goede banden is wel een aanrader , rij zelf met alle bij Michelin Power Pure voor en achter , geweldige band.
Ik zal eens even op onderzoek uitgaan.
Post automatically merged:

Met nieuwe scooter bedoelde ik geen andere scooter maar een echte nieuw scooter af fabriek.
Geen meuk van iemand anders die ook meende 65 kmpu te moeten rijden en op advies van zijn/haar "vrienden" maar wat bij mekaar ge-google-de onderdelen erop heeft geschroefd van een Italiaans klinkend merk.
Ik snap zeker wat je bedoelt. Ben ook aan het zoeken voor een splinternieuwe. Er zijn alleen sites waar je ze kan bestellen en hun zouden hem dan ontgrezen.
Post automatically merged:

Heb ik ook, en tevreden.
Wel een Euro 4.:p

En nog een Fiddle 3, Euro 3.
Die zit iets ruimer dan de 2.

Sym Fiddle 2
Bedankt voor jullie advies. Ik kom er op terug.
 
Back
Top