Opgelost Peugeot v clic stottert enorm

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo.

Ik heb een Peugeot v clic sinds een tijdje. Maar hij begint steeds slechter en slechter te rijden. Nu heb ik het advies hier gekregen om een andere scooter te gaan halen. Nu ben ik daar ook voor aan het sparen. Maar ik heb tot die tijd deze scooter nog nodig. Alleen is het nou niet echt super om er op te rijden. Scooter stottert enorm.
Bougie heb ik al 3 andere geprobeerd zonder goed resultaat. Zou het meschien de bobine kunnen zijn. Het zag er namelijk uit als een goedkoop plastic Kymco ding
 
Advertisement - register to remove this

Hallo.

Ik heb een Peugeot v clic sinds een tijdje. Maar hij begint steeds slechter en slechter te rijden. Nu heb ik het advies hier gekregen om een andere scooter te gaan halen. Nu ben ik daar ook voor aan het sparen. Maar ik heb tot die tijd deze scooter nog nodig. Alleen is het nou niet echt super om er op te rijden. Scooter stottert enorm.
Bougie heb ik al 3 andere geprobeerd zonder goed resultaat. Zou het meschien de bobine kunnen zijn. Het zag er namelijk uit als een goedkoop plastic Kymco ding

Begin bij de standaard dingen:
Luchtfilter
Kleppen
Carb schoonmaken
Onderhoudsbeurt.
 
Begin bij de standaard dingen:
Luchtfilter
Kleppen
Carb schoonmaken
Onderhoudsbeurt.
Ik heb het volgende gedaan.
Luchtfilter is al vervangen
Kleppen zijn net gesteld 0.5 in 0.10 uit
Carburateur is ook schoongemaakt.
Ik heb ook maar de bobine vervangen voor een sterkere dat verminderd het stotteren wel. Maar het blijft.
 
Kleppen zijn net gesteld 0.5 in 0.10 uit
Volgens de databank van Louis zou dit 0,1/0,1 moeten zijn.

https://www.louis.eu/magazin/rund-ums-bike/bike-datenbank/peugeot-v-clic-50/vclic-50/2673

Is de hoofdsproeier niet te groot?
Wat is de kleur van de nieuwe bougie en welke bougie heb je er nu in?
Heb je een mooie en goeie vonk en staat de elektrodeafstand van de nieuwe bougie goed?

Misschien weer even de setup van deze scooter vermelden want ik ben inmiddels de daad kwijt.
 
Volgens de databank van Louis zou dit 0,1/0,1 moeten zijn.

https://www.louis.eu/magazin/rund-ums-bike/bike-datenbank/peugeot-v-clic-50/vclic-50/2673

Is de hoofdsproeier niet te groot?
Wat is de kleur van de nieuwe bougie en welke bougie heb je er nu in?
Heb je een mooie en goeie vonk en staat de elektrodeafstand van de nieuwe bougie goed?

Misschien weer even de setup van deze scooter vermelden want ik ben inmiddels de daad kwijt.
Ik had de kleppen stelling van iemand van het Forum gekregen. Maar zou dat echt het stotteren verorzaken?
Hoofdsproeier 35
Bougie Vonkt door nieuwe bobine erg krachtig. Alleen soms Vonkt die 2 keer.
Bougie kleur beetje wit. Het is exact de zelfde bougie als die er eerst in zat.
Voor de rest is de setup
-6 gram rollen
-originele Vario
-v snaar ook orgineel
-standpunt koppeling en drukveer.
Sproer 82
Bougie CR7HSA
En nog evenals extra de spoelen heb ik 2 dagen geleden helemaal schoongemaakt zat letterlijk zand tussen.
 
Ik had de kleppen stelling van iemand van het Forum gekregen. Maar zou dat echt het stotteren verorzaken?
Hoofdsproeier 35
Bougie Vonkt door nieuwe bobine erg krachtig. Alleen soms Vonkt die 2 keer.
Bougie kleur beetje wit. Het is exact de zelfde bougie als die er eerst in zat.
Voor de rest is de setup
-6 gram rollen
-originele Vario
-v snaar ook orgineel
-standpunt koppeling en drukveer.
Sproer 82
Bougie CR7HSA
En nog evenals extra de spoelen heb ik 2 dagen geleden helemaal schoongemaakt zat letterlijk zand tussen.

Kan je een filmpje maken van het vonken hoe ziet dit eruit 2x vonken????
Klinkt als een ontsteking probleem cdi?

Edit: is de carb afgesteld?
 
Kan je een filmpje maken van het vonken hoe ziet dit eruit 2x vonken????
Klinkt als een ontsteking probleem cdi?

Edit: is de carb afgesteld?
Carb is goed afgesteld.
Klopt ik denk dat het ook met de ontsteking te maken heeft. Zou een andere cdi helpen ik heb er 3 liggen.
Filmpje maak ik zo.
 
Als je 3 passende goede cdi's hebt liggen zou ik dit inderdaad testen dan kun je die uitsluiten
Ga ik doen ik laat nog van me horen.
Post automatically merged:

Update:

Hij stottert niet meer. De orginele cdi zit er nu weer in. Alleen trekt die wel behoorlijk sloom op ineens.
 
Last edited:
Is de originele cdi de cdi die erin zat toen de scooter stoterde
Nee ik had er een ontgrensde cdi in die het altijd goed heeft gedaan. Maar nu ineens voor problemen zorgde. Heb de orginele er nu weer in met die stottert die niet. Alleen trekt die sloom op zegmaar wel 35 sec van 0 naar 50
 
Nee ik had er een ontgrensde cdi in die het altijd goed heeft gedaan. Maar nu ineens voor problemen zorgde. Heb de orginele er nu weer in met die stottert die niet. Alleen trekt die sloom op zegmaar wel 35 sec van 0 naar 50

Ja zou natuurlijk kunnen dat de originele begrensde een stuk slomer is en aangezien het het stotteren heeft opgelost wellicht een nieuwe onbegrensde kopen weet niet wat deze kosten voor deze scooter?
 
Ja zou natuurlijk kunnen dat de originele begrensde een stuk slomer is en aangezien het het stotteren heeft opgelost wellicht een nieuwe onbegrensde kopen weet niet wat deze kosten voor deze scooter?
Rond de 15 20 euro ongeveer. Maar volgensmij is deze cdi makkelijk te ont grenzen. Zie foto deze cdi is doorgeknipt maar die nu in me scooter zit is heel
 

Attachments

  • 20220425_151850.jpg
    20220425_151850.jpg
    170.7 KB · Views: 9
Ik had de kleppen stelling van iemand van het Forum gekregen. Maar zou dat echt het stotteren verorzaken?
Hoofdsproeier 35
Bougie Vonkt door nieuwe bobine erg krachtig. Alleen soms Vonkt die 2 keer.
Bougie kleur beetje wit. Het is exact de zelfde bougie als die er eerst in zat.
Voor de rest is de setup
-6 gram rollen
-originele Vario
-v snaar ook orgineel
-standpunt koppeling en drukveer.
Sproer 82
Bougie CR7HSA
En nog evenals extra de spoelen heb ik 2 dagen geleden helemaal schoongemaakt zat letterlijk zand tussen.
Is dit niet wat aan de behoorlijk kleine kant voor een hoofdsproeier??
 
@Telefonica2. ,

ik denk dat "Hoofdsproeier 35" een typefout is er zal wel de stationairsproeier mee bedoeld worden.
Dit omdat even verder bij de opsomming van de setup het volgende staat:

Voor de rest is de setup
-6 gram rollen
-originele Vario
-v snaar ook orgineel
-standpunt koppeling en drukveer.
Sproer 82
Bougie CR7HSA
 
@Telefonica2. ,

ik denk dat "Hoofdsproeier 35" een typefout is er zal wel de stationairsproeier mee bedoeld worden.
Dit omdat even verder bij de opsomming van de setup het volgende staat:
Vermoed ik ook
Excuses was een typefout ja Stationair sproeier 35
Ik heb trouwens ook nog een malossi multivar liggen als ik die er in stop trekt die wel snel en normaal op. Maar die heeft er nooit ingezeten en liep zonder multivar prima. Iemand anders zegt dat de zuiger kapot is maar hoe kan die het dan 2 weken geleden wel goed doen en nu ineens niet meer. Ik wil gewoon niet weer die cilinder openmaken voor niks.
 
Excuses was een typefout ja Stationair sproeier 35
Ik heb trouwens ook nog een malossi multivar liggen als ik die er in stop trekt die wel snel en normaal op. Maar die heeft er nooit ingezeten en liep zonder multivar prima. Iemand anders zegt dat de zuiger kapot is maar hoe kan die het dan 2 weken geleden wel goed doen en nu ineens niet meer. Ik wil gewoon niet weer die cilinder openmaken voor niks.

Ik geloof niet dat de zuiger kapot is
Als de zuiger kapot is moet je inpriciepe je topsnelheid niet meer halen en niet meer starten door te weinig compressie
Je zegt dat die met multivar wel snel is
Hoe zien je rolletjes van je andere variateur eruit?
Vsnaar?
 
Back
Top