De weerstand ga ik meten.Ja precies.
Het is niet de eerste keer dat ik dat al eens uitgelegd heb, volgens mij zelfs bij één van de vorige brommers waarvan de accu niet wilde opladen.
Multimeter dus op het laagste Ohm-bereik met de meetsnoeren in de juiste aansluitbussen van de multimeter en de weerstand mag zeer zeker niet hoger zijn dan, laat zeggen, 0,3 Ohm.
Maar wat doe je, jezelf aan de hand?
Dit is volgens mij al de 4de brommer waarmee je problemen hebt.
Ik had gelezen dat je nu een V-clic aangeschaft hebt en dat deze prima was, behalve.......
Inmiddels moet je toch wel door hebben waar je op moet letten bij de aankoop en de verkoper niet altijd op z'n woord moet vertrouwen en dat goedkoop meestal duurkoop is.
Klopt daar geef ik je zeker gelijk in er hoort ook een 5 ah accu maar ik dacht voor de zekerheid toch maar 6 ah te doen.
Ik moest trouwens ook wel zeggen dat ik vond dat die wel heel Weinig compressie had. Ik heb trouwens een Cilinder gevonden is dit een goede of is dit troep? View attachment 64518
Ja zeker een troep merk?Als het DMP is zou ik het laten liggen.
dmp vergelijk ik altijd met alieexpress producten zitten soms redelijke producten bij voor een leuke prijs maar meerendeel is troep hahaJa zeker een troep merk?
Ik hou denk ik gewoon deze Cilinder heb hem open gemaakt en ik zie niks vreemds zoals diepe krassen. Eigenlijk best wel een schone cilinder.
Zuiger zag er ook prima uit. Morgen weer in elkaar zetten omdat me pakking schuurde toen ik hem er op wou zetten.
Hahaha, mooi verwoord Arie!Als de hoon sporen verdwenen zijn uit de cilinder wand , is dat meestal al een teken aan de wand.
De weerstand ga ik meten.
Enne, al gemeten?Maar ik laat nog van me horen
Ik zou gister gaan meten maar toen was me verjaardag dus heb ik dat nog niet gedaan. En ben ik het vergetenHahaha, mooi verwoord Arie!
Heel vroeger had ik een Kreidler RMS, daar mocht ik de cilinder niet vanaf halen als de zon scheen.
Die leek wel vergroomd van binnen en de compressie was prima.
Dat heb ik bij de huidige cilinders nog nooit gezien, de goeie ouwe tijd, hahaha....
Enne, al gemeten?
Wat zijn de hoon sporen?Voordat je hem in elkaar zet , neem even de moeite om de slotspeling van je zuigerveren te meten op drie plaatsen in de cilinder .
Scheelt je straks een hoop ellende als blijkt dat de cilinder toch te veel is versleten. Als de hoon sporen verdwenen zijn uit de cilinder wand , is dat meestal al een teken aan de wand.
Heb ik even gedaan maar nu lekt die. Pakking is splinter nieuwdmp vergelijk ik altijd met alieexpress producten zitten soms redelijke producten bij voor een leuke prijs maar meerendeel is troep haha
zet wel altijd een nieuwe pakking er tussen als je iets loshaalt dit kan echt problemen veroorzaken
Ik wou net de massa gaan meten
Wat moet ik hier verder nog op zeggen?Maar de scooter valt gewoon uit als ik rij ik weet echt niet waarom ik heb niks aangepast
niksWat moet ik hier verder nog op zeggen?
Als het goed is worden de cilinderwanden vanuit de fabriek 'gehoond'.Wat zijn de hoon sporen?
Heb ik ook gehad , RMC Electronic , met de 4kante koplamp , Cilinder had een Nicasil wand.Hahaha, mooi verwoord Arie!
Heel vroeger had ik een Kreidler RMS, daar mocht ik de cilinder niet vanaf halen als de zon scheen.
Die leek wel vergroomd van binnen en de compressie was prima.
Dat heb ik bij de huidige cilinders nog nooit gezien, de goeie ouwe tijd, hahaha....
Enne, al gemeten?
De krasjes zitten er nog in alleen hij lekt nog steeds. Vraag me niet hoe. Ik heb alle pakkingen vernieuwd. Olie ververst alles goed vastgezet en het lekt gewoon doorAls het goed is worden de cilinderwanden vanuit de fabriek 'gehoond'.
Dit wordt gedaan door met 3,4 of 5 schuurblokken (ik zoek straks de juiste term op) je cilinder te voorzien van kleine krasjes en dat de cilinder de juiste maat wordt.
"Maar krasjes zijn toch niet goed?" deze wel, deze zorgen ervoor dat de olie film op je cilinderwand blijft zitten (goed voor de smering tussen de cilinderwand en de zuiger(veren)).
Dus als deze weg zijn, neemt de smering af. En neemt de kans op slijtage toe.
Extra info, de hoek waarin je de krasjes meestal ziet is 30 graden. Dit is volgenszeggen de effectiefste hoek voor de smering
Edit: schuurblokken moeten hoonblokken zijn
Is een kwaaltje die vaker voorkomt met deze hoofdpijnscooter… heb er zelf ook 1tje gehad. De ene keer pakte die wel goeie vonk en ging die goed rond met elektrische start en de andere keer leek het net alsof die accu leeg was. Maar het lag niet aan de accu want met een auto accu deed die precies hetzelfde. Maar uiteindelijk met een beetje kloten met ontsteking en bougie ging die vaker goed starten met elektrische start, maar niet altijd. Als ik jou was had ik die scooter zo snel mogelijk de deur uit gedaan want de kabelboom/elektronica is een drama!Goedemiddag allemaal
Ik heb onlangs een andere scooter gekocht.
en peugot v clic en prima scooter. Alleen start die elektrische niet accu laat wel op en is nieuw
Het is niet dat de startmotor het niet kan want die draait gewoon. Alleen start die toch gewoon niet. Nu moet ik wel zeggen hij start sowieso niet super goed. Wat zou het probleem kunnen zijn.
Andere bougie?
Meschien andere zuigerveren?
Iemand die Raad weet?
Ja is t echt zoon drama?Is een kwaaltje die vaker voorkomt met deze hoofdpijnscooter… heb er zelf ook 1tje gehad. De ene keer pakte die wel goeie vonk en ging die goed rond met elektrische start en de andere keer leek het net alsof die accu leeg was. Maar het lag niet aan de accu want met een auto accu deed die precies hetzelfde. Maar uiteindelijk met een beetje kloten met ontsteking en bougie ging die vaker goed starten met elektrische start, maar niet altijd. Als ik jou was had ik die scooter zo snel mogelijk de deur uit gedaan want de kabelboom/elektronica is een drama!
Er is altijd wat met je scooter(s)Ik zou gister gaan meten maar toen was me verjaardag dus heb ik dat nog niet gedaan. En ben ik het vergeten
Ja die chinezen hebben om te beginnen allemaal onnodige dubbele kill switches in dat ding gebouwt… op het stuur, contactslot, zijstandaart. Een keer vocht of storing en je brommertje vonkt niet meer. Cdi’s zijn ook geen normale gy6 cdi’s. Mn oude vclic cdi was kapot en was daardoor 40 euro lichter.Ja is t echt zoon drama?
Ik vind de elektra nog wel meevallen.
Maar die olielek slaat werkelijkwaar nergens op
Nou onnodig , het zit er wel voor je veiligheid , en ik denk als je je scooter goed onderhoudt en èèns in de zoveel jaar eens de moeite neemt om je connectors met zuur vrije vaseline te behandelen , je er lang plezier van hebt . Maar de meeste ellende komt toch door het onkundig sleutelen en vernagelen van de standaard scooter.Ja die chinezen hebben om te beginnen allemaal onnodige dubbele kill switches in dat ding gebouwt… op het stuur, contactslot, zijstandaart.