Peugeot start niet elektrische wel kickstart

Aidan384838

Well-Known Member
Goedemiddag allemaal
Ik heb onlangs een andere scooter gekocht.
en peugot v clic en prima scooter. Alleen start die elektrische niet accu laat wel op en is nieuw
Het is niet dat de startmotor het niet kan want die draait gewoon. Alleen start die toch gewoon niet. Nu moet ik wel zeggen hij start sowieso niet super goed. Wat zou het probleem kunnen zijn.
Andere bougie?
Meschien andere zuigerveren?

Iemand die Raad weet?
 
Advertisement - register to remove this

kan zijn dat de startmotor niet krachtig genoeg is. kickstart zit altijd wel meer kracht achter. weet je of de startmotor goed gemonteerd is en ook de startkoppeling? Je kan eventueel remreiniger in de carb spuiten dan start ie makkelijker omdat dat licht ontvlambaar is en dan proberen met elektrische start.
Post automatically merged:

als de motor warm is start ie dan ook niet elektrisch?
 
kan zijn dat de startmotor niet krachtig genoeg is. kickstart zit altijd wel meer kracht achter. weet je of de startmotor goed gemonteerd is en ook de startkoppeling? Je kan eventueel remreiniger in de carb spuiten dan start ie makkelijker omdat dat licht ontvlambaar is en dan proberen met elektrische start.
Post automatically merged:

als de motor warm is start ie dan ook niet elektrisch?
Als die warm is start die ook nouelijks elektrische met moeite. Ik heb nog een andere startmotor liggen ik doe die er dan wel even in
 
en start ie dan wel goed met kickstart? en uiteindelijk start ie wel met elektrisch als k t goed beggrijp?
Ja als die warm is en ik zet hem 10 sec uit wel met elektrische start. Maar langer dan 10 sec moet het met de kickstart.

Start motor vervangen draait nu wel iets sneller maar slaat nog steeds niet aan
 
Nee niks gemeten maar waarom start die met kickstart in een kick en elektrisch met pijn en moeite. De vivacity die ik had starte zonder enige moeite. De v clic start totaal niet elektrische.
 
Nee niks gemeten maar waarom start die met kickstart in een kick en elektrisch met pijn en moeite. De vivacity die ik had starte zonder enige moeite. De v clic start totaal niet elektrische.
Ik had het met mijn sym ook kickstart in 1 kick aan en elecktrische start 5 minuten starten had vervolgens 4 bar compressie zuiger+veren+cilinder naar de klote.
 
Ik had het met mijn sym ook kickstart in 1 kick aan en elecktrische start 5 minuten starten had vervolgens 4 bar compressie zuiger+veren+cilinder naar de klote.
Zou best wel eens kunnen er staat meer dan 100000 op de teller.
Welke cilinder zou ik het best kunnen bestellen?
 
Woww meer dan 100k km op de teller?
Dan kan dat inderdaad goed aan de zuiger/cilinder/kop liggen
Kom je maar op 1 manier achter heb je een compressiemeter?
 
Goedemiddag allemaal
Ik heb onlangs een andere scooter gekocht.
en peugot v clic en prima scooter. Alleen start die elektrische niet accu laat wel op en is nieuw
Het is niet dat de startmotor het niet kan want die draait gewoon. Alleen start die toch gewoon niet. Nu moet ik wel zeggen hij start sowieso niet super goed. Wat zou het probleem kunnen zijn.
Andere bougie?
Meschien andere zuigerveren?

Iemand die Raad weet?


Vind dat die chinese scooters altijd wel iets meer start capaciteit kunnen gebruiken.
Met een normale 2takt scooter accu had mijn kisbee (als je erg veel achter elkaar moet starten. Er op een gegeven moment geen zin meer in en ging de accu geheel plat. Dat had ik met elke standaard accu voor 2takt.. Trok hem toch wel leeg.
Als je er een 5 AMP of 6 AMP accu kan plaatsen zou ik dat zeker over wegen.

Mijn vivacity heeft ook het kwaaltje dat hij met elektrische start soms niet gestart krijgt en met kickstart zo loopt.
Betreffende de startmotor was het geen nieuwe, maar wel een originele.
Als zo`n startmotor al een hele levensjaren erop heeft zitten, dan worden de koolborstels steeds slechter. Of er treed vervuiling in de startmotor op.
Slecht contact kan er voor zorgen dat de startmotor wel rond draait.. Maar waarschijnlijk niet op volle kracht ze werk kan doen.
Helaas kan je tegenwoordig startmotoren voor scooters niet meer reviseren, want dan kon je hem open maken en was je waarschijnlijk goedkoper klaar.. Tegenwoordig is het gewoon een nieuwe startmotor eronder schroeven.
 
Vind dat die chinese scooters altijd wel iets meer start capaciteit kunnen gebruiken.
Met een normale 2takt scooter accu had mijn kisbee (als je erg veel achter elkaar moet starten. Er op een gegeven moment geen zin meer in en ging de accu geheel plat. Dat had ik met elke standaard accu voor 2takt.. Trok hem toch wel leeg.
Als je er een 5 AMP of 6 AMP accu kan plaatsen zou ik dat zeker over wegen.

Mijn vivacity heeft ook het kwaaltje dat hij met elektrische start soms niet gestart krijgt en met kickstart zo loopt.
Betreffende de startmotor was het geen nieuwe, maar wel een originele.
Als zo`n startmotor al een hele levensjaren erop heeft zitten, dan worden de koolborstels steeds slechter. Of er treed vervuiling in de startmotor op.
Slecht contact kan er voor zorgen dat de startmotor wel rond draait.. Maar waarschijnlijk niet op volle kracht ze werk kan doen.
Helaas kan je tegenwoordig startmotoren voor scooters niet meer reviseren, want dan kon je hem open maken en was je waarschijnlijk goedkoper klaar.. Tegenwoordig is het gewoon een nieuwe startmotor eronder schroeven.
Klopt daar geef ik je zeker gelijk in er hoort ook een 5 ah accu maar ik dacht voor de zekerheid toch maar 6 ah te doen.
Ik moest trouwens ook wel zeggen dat ik vond dat die wel heel Weinig compressie had. Ik heb trouwens een Cilinder gevonden is dit een goede of is dit troep? Screenshot_20220406-084133_Chrome.jpg
 
Voordat ik geld zou gaan uitgeven zou ik eerst eens proberen te achterhalen wat nu echt het probleem is.
Want zomaar wat onderdelen te gaan vervangen kan in de papieren lopen zonder dat het soelaas biedt.

Wat ik op z'n minst zou doen, is kijken of je wel een fatsoenlijke vonk hebt als je elektrisch start.
Want de kilometerteller kan wel 100000 km aangeven maar dit zegt helemaal niks.
Wie zegt dat dit ook zo is en of deze km-teller nog origineel is en wat nog veel belangrijker is, wie zegt dat deze cilinder ook al zo oud is.
 
Voordat ik geld zou gaan uitgeven zou ik eerst eens proberen te achterhalen wat nu echt het probleem is.
Want zomaar wat onderdelen te gaan vervangen kan in de papieren lopen zonder dat het soelaas biedt.

Wat ik op z'n minst zou doen, is kijken of je wel een fatsoenlijke vonk hebt als je elektrisch start.
Want de kilometerteller kan wel 100000 km aangeven maar dit zegt helemaal niks.
Wie zegt dat dit ook zo is en of deze km-teller nog origineel is en wat nog veel belangrijker is, wie zegt dat deze cilinder ook al zo oud is.
Is goed ik ga even kijken of de bougie goed vonkt.
Post automatically merged:

Hij vonkt elektrische ook. Alleen wel slechter en slomer. Dan met kick. Nu moet ik wel zeggen ik kick altijd gewoon behoorlijk door. Zou ik die Vonk kunnen versterken?
 
Last edited:
Ik zou de massa van je blok eens goed meten want als de weerstand tov de min-pool van de accu te hoog is, verhoogt het potentiaal van je blok tijdens het elektrisch starten en omdat ook de pickupspoel en mischien wel de ontsteekspoel met één poot aan de blokmassa liggen kan dit leiden tot problemen met de vonk en theoretisch ook de timing van de vonk.
 
Ik zou de massa van je blok eens goed meten want als de weerstand tov de min-pool van de accu te hoog is, verhoogt het potentiaal van je blok tijdens het elektrisch starten en omdat ook de pickupspoel en mischien wel de ontsteekspoel met één poot aan de blokmassa liggen kan dit leiden tot problemen met de vonk en theoretisch ook de timing van de vonk.
Massa meten. Was met omhs en dan op de min van je accu en op je frame/blok toch?
 
Ja precies.
Het is niet de eerste keer dat ik dat al eens uitgelegd heb, volgens mij zelfs bij één van de vorige brommers waarvan de accu niet wilde opladen.

Multimeter dus op het laagste Ohm-bereik met de meetsnoeren in de juiste aansluitbussen van de multimeter en de weerstand mag zeer zeker niet hoger zijn dan, laat zeggen, 0,3 Ohm.

Maar wat doe je, jezelf aan de hand?
Dit is volgens mij al de 4de brommer waarmee je problemen hebt.
Ik had gelezen dat je nu een V-clic aangeschaft hebt en dat deze prima was, behalve.......

Inmiddels moet je toch wel door hebben waar je op moet letten bij de aankoop en de verkoper niet altijd op z'n woord moet vertrouwen en dat goedkoop meestal duurkoop is.
 
Last edited:
Back
Top