Peugeot start niet elektrische wel kickstart

Ja precies.
Het is niet de eerste keer dat ik dat al eens uitgelegd heb, volgens mij zelfs bij één van de vorige brommers waarvan de accu niet wilde opladen.

Multimeter dus op het laagste Ohm-bereik met de meetsnoeren in de juiste aansluitbussen van de multimeter en de weerstand mag zeer zeker niet hoger zijn dan, laat zeggen, 0,3 Ohm.

Maar wat doe je, jezelf aan de hand?
Dit is volgens mij al de 4de brommer waarmee je problemen hebt.
Ik had gelezen dat je nu een V-clic aangeschaft hebt en dat deze prima was, behalve.......

Inmiddels moet je toch wel door hebben waar je op moet letten bij de aankoop en de verkoper niet altijd op z'n woord moet vertrouwen en dat goedkoop meestal duurkoop is.
De weerstand ga ik meten.
Klopt ik moet er op letten maar meestal is het gewoon iets simpels. Bij die andere scooter was gewoon heel het elektrische gedeelte bagger. Bij deze is het prima en daar blijf ik voor de rest ook vanaf.

Maar ik laat nog van me horen
 
Als het DMP is zou ik het laten liggen.
Ja zeker een troep merk?
Ik hou denk ik gewoon deze Cilinder heb hem open gemaakt en ik zie niks vreemds zoals diepe krassen. Eigenlijk best wel een schone cilinder.
Zuiger zag er ook prima uit. Morgen weer in elkaar zetten omdat me pakking schuurde toen ik hem er op wou zetten.
 
Ja zeker een troep merk?
Ik hou denk ik gewoon deze Cilinder heb hem open gemaakt en ik zie niks vreemds zoals diepe krassen. Eigenlijk best wel een schone cilinder.
Zuiger zag er ook prima uit. Morgen weer in elkaar zetten omdat me pakking schuurde toen ik hem er op wou zetten.
dmp vergelijk ik altijd met alieexpress producten zitten soms redelijke producten bij voor een leuke prijs maar meerendeel is troep haha
zet wel altijd een nieuwe pakking er tussen als je iets loshaalt dit kan echt problemen veroorzaken
 
Voordat je hem in elkaar zet , neem even de moeite om de slotspeling van je zuigerveren te meten op drie plaatsen in de cilinder .
Scheelt je straks een hoop ellende als blijkt dat de cilinder toch te veel is versleten. Als de hoon sporen verdwenen zijn uit de cilinder wand , is dat meestal al een teken aan de wand.
 
Als de hoon sporen verdwenen zijn uit de cilinder wand , is dat meestal al een teken aan de wand.
Hahaha, mooi verwoord Arie!
Heel vroeger had ik een Kreidler RMS, daar mocht ik de cilinder niet vanaf halen als de zon scheen. ;)
Die leek wel vergroomd van binnen en de compressie was prima.
Dat heb ik bij de huidige cilinders nog nooit gezien, de goeie ouwe tijd, hahaha....


De weerstand ga ik meten.
Maar ik laat nog van me horen
Enne, al gemeten?
 
Last edited:
Hahaha, mooi verwoord Arie!
Heel vroeger had ik een Kreidler RMS, daar mocht ik de cilinder niet vanaf halen als de zon scheen. ;)
Die leek wel vergroomd van binnen en de compressie was prima.
Dat heb ik bij de huidige cilinders nog nooit gezien, de goeie ouwe tijd, hahaha....




Enne, al gemeten?
Ik zou gister gaan meten maar toen was me verjaardag dus heb ik dat nog niet gedaan. En ben ik het vergeten
Post automatically merged:

Voordat je hem in elkaar zet , neem even de moeite om de slotspeling van je zuigerveren te meten op drie plaatsen in de cilinder .
Scheelt je straks een hoop ellende als blijkt dat de cilinder toch te veel is versleten. Als de hoon sporen verdwenen zijn uit de cilinder wand , is dat meestal al een teken aan de wand.
Wat zijn de hoon sporen?
Post automatically merged:

dmp vergelijk ik altijd met alieexpress producten zitten soms redelijke producten bij voor een leuke prijs maar meerendeel is troep haha
zet wel altijd een nieuwe pakking er tussen als je iets loshaalt dit kan echt problemen veroorzaken
Heb ik even gedaan maar nu lekt die. Pakking is splinter nieuw
 
He Sparky , dat is zeker waar , goeie ouwe tijd , maar dat kreidler spul was ook wel een klasse apart , samen met zundapp. Heb ook maar weinig cilinders met zo'n een NiKaSil wand gezien.
Maar na zo'n 55 jaar in de motoren revisie te hebben gezeten , heb ik wel eens het idee dat er een hoop mensen zijn die het belang van goede compressie onderschatten. Ook bij onze kleine blokjes is dit van belang , en eigenlijk het eerste wat je moet uit sluiten als oorzaak . Scheelt meestal ook een hoop geld , voor onderdelen die toch heel bleken te zijn.
En Aidan nog van harte gefeliciteerd
 
Bedankt.
Ik wou net de massa gaan meten maar ik dacht eerst even een test rondje maken. Maar nee geen succes alle pakkingen vervangen kleppen nog goed bekeken 0.10 in en 0.10 uit. Maar de scooter valt gewoon uit als ik rij ik weet echt niet waarom ik heb niks aangepast
 
Wat zijn de hoon sporen?
Als het goed is worden de cilinderwanden vanuit de fabriek 'gehoond'.
Dit wordt gedaan door met 3,4 of 5 schuurblokken (ik zoek straks de juiste term op) je cilinder te voorzien van kleine krasjes en dat de cilinder de juiste maat wordt.
"Maar krasjes zijn toch niet goed?" deze wel, deze zorgen ervoor dat de olie film op je cilinderwand blijft zitten (goed voor de smering tussen de cilinderwand en de zuiger(veren)).
Dus als deze weg zijn, neemt de smering af. En neemt de kans op slijtage toe.

Extra info, de hoek waarin je de krasjes meestal ziet is 30 graden. Dit is volgenszeggen de effectiefste hoek voor de smering

Edit: schuurblokken moeten hoonblokken zijn
 
Hahaha, mooi verwoord Arie!
Heel vroeger had ik een Kreidler RMS, daar mocht ik de cilinder niet vanaf halen als de zon scheen. ;)
Die leek wel vergroomd van binnen en de compressie was prima.
Dat heb ik bij de huidige cilinders nog nooit gezien, de goeie ouwe tijd, hahaha....




Enne, al gemeten?
Heb ik ook gehad , RMC Electronic , met de 4kante koplamp , Cilinder had een Nicasil wand.
 
@Sparky ik heb na gemeten wat je zij met de min op de accu en op het frame 9.03 oms
Post automatically merged:

Als het goed is worden de cilinderwanden vanuit de fabriek 'gehoond'.
Dit wordt gedaan door met 3,4 of 5 schuurblokken (ik zoek straks de juiste term op) je cilinder te voorzien van kleine krasjes en dat de cilinder de juiste maat wordt.
"Maar krasjes zijn toch niet goed?" deze wel, deze zorgen ervoor dat de olie film op je cilinderwand blijft zitten (goed voor de smering tussen de cilinderwand en de zuiger(veren)).
Dus als deze weg zijn, neemt de smering af. En neemt de kans op slijtage toe.

Extra info, de hoek waarin je de krasjes meestal ziet is 30 graden. Dit is volgenszeggen de effectiefste hoek voor de smering

Edit: schuurblokken moeten hoonblokken zijn
De krasjes zitten er nog in alleen hij lekt nog steeds. Vraag me niet hoe. Ik heb alle pakkingen vernieuwd. Olie ververst alles goed vastgezet en het lekt gewoon door
Post automatically merged:

Dit ook
 

Attachments

  • 20220407_220611.jpg
    20220407_220611.jpg
    233 KB · Views: 14
Last edited:
Goedemiddag allemaal
Ik heb onlangs een andere scooter gekocht.
en peugot v clic en prima scooter. Alleen start die elektrische niet accu laat wel op en is nieuw
Het is niet dat de startmotor het niet kan want die draait gewoon. Alleen start die toch gewoon niet. Nu moet ik wel zeggen hij start sowieso niet super goed. Wat zou het probleem kunnen zijn.
Andere bougie?
Meschien andere zuigerveren?

Iemand die Raad weet?
Is een kwaaltje die vaker voorkomt met deze hoofdpijnscooter… heb er zelf ook 1tje gehad. De ene keer pakte die wel goeie vonk en ging die goed rond met elektrische start en de andere keer leek het net alsof die accu leeg was. Maar het lag niet aan de accu want met een auto accu deed die precies hetzelfde. Maar uiteindelijk met een beetje kloten met ontsteking en bougie ging die vaker goed starten met elektrische start, maar niet altijd. Als ik jou was had ik die scooter zo snel mogelijk de deur uit gedaan want de kabelboom/elektronica is een drama!
 
Is een kwaaltje die vaker voorkomt met deze hoofdpijnscooter… heb er zelf ook 1tje gehad. De ene keer pakte die wel goeie vonk en ging die goed rond met elektrische start en de andere keer leek het net alsof die accu leeg was. Maar het lag niet aan de accu want met een auto accu deed die precies hetzelfde. Maar uiteindelijk met een beetje kloten met ontsteking en bougie ging die vaker goed starten met elektrische start, maar niet altijd. Als ik jou was had ik die scooter zo snel mogelijk de deur uit gedaan want de kabelboom/elektronica is een drama!
Ja is t echt zoon drama?
Ik vind de elektra nog wel meevallen.
Maar die olielek slaat werkelijkwaar nergens op
 
Ik zou gister gaan meten maar toen was me verjaardag dus heb ik dat nog niet gedaan. En ben ik het vergeten
Er is altijd wat met je scooter(s)
Man, man, man wat jij een pech zeg...
Dan weer dit en dan weer dat.

Wat mij opvalt is het volgende:
Je vraagt en je vraagt en je vraagt...........
Op zich goed wanneer je wilt leren, maar... wanneer je handreikingen krijgt, dan volg je deze niet of nauwelijks op en kom je steeds weer met andere, irrelevante, vragen.
Persoonlijk begin ik nu echt wel behoorlijke twijfels te krijgen omtrent je oprechtheid om te leren van de antwoorden die je aangereikt worden op dit forum.

Vanaf nu zal ik niet meer reageren op jouw vragen.
Wens je veel succes met je zoektocht naar alle antwoorden voor al die scooters die je bezit.

Saluut...
 
Ja is t echt zoon drama?
Ik vind de elektra nog wel meevallen.
Maar die olielek slaat werkelijkwaar nergens op
Ja die chinezen hebben om te beginnen allemaal onnodige dubbele kill switches in dat ding gebouwt… op het stuur, contactslot, zijstandaart. Een keer vocht of storing en je brommertje vonkt niet meer. Cdi’s zijn ook geen normale gy6 cdi’s. Mn oude vclic cdi was kapot en was daardoor 40 euro lichter.
 
Ja die chinezen hebben om te beginnen allemaal onnodige dubbele kill switches in dat ding gebouwt… op het stuur, contactslot, zijstandaart.
Nou onnodig , het zit er wel voor je veiligheid , en ik denk als je je scooter goed onderhoudt en èèns in de zoveel jaar eens de moeite neemt om je connectors met zuur vrije vaseline te behandelen , je er lang plezier van hebt . Maar de meeste ellende komt toch door het onkundig sleutelen en vernagelen van de standaard scooter.
 
Back
Top