Peugeot speedfight elek. start kapot

tommiedj

Well-Known Member
hallo mensen,

ik heb net een peugeot speedfight 2 gekocht alleen de elek. start doet het niet. Als ik op het knopje druk gebeurt er niks en hoor ik ook niks.
Ik zou het erg op prijs stellen als ik een goed antwoord kreeg.

mvg tom.
 
Advertisement - register to remove this

doet je remlicht het wel of niet?
als die het niet doet zijn je remlicht-schakelaars kapot, en dan start die ook niet elektrisch.
dan hoor je ook je start relais niet klikken.
 
heb ik ook gehad toen ik mijn scooter kocht, duurde even voordat ik doorhad dat ik mn rem in moest knijpen om hem elek te starten|(

anders zou je indd moeten kijken of je remlicht brand (zou aan je rem kunnen liggen) of de verbinding van het startknopje.
ook wil het nog wel eens zijn dat met koud weer de elek start sowieso niet werkt...

iig succes;)
 
Als ik mijn rechter remhendel inknijp gaat het achterlicht wel aan.

maar als ik in de linkse knijp gaat hij niet aan.

ik kneep eerst altijd in de linkse maar moet in de rechtse knijpen.

dan doe hij et wel.

bedankt voor jullie reactie

tom.
 
Last edited:
dan is je linker remlichtschakelaar kapot..

en hoort ie recht gewoon te starten , doet ie dat niet kan er storing zitten in je kabelboom of je startmotor is gewoon defect.

maar ook het schakelaartje zelf kan stuk zijn..

gewoon meten waar je stroomt hebt en waar niet.

en heb je wel stroom bij de startmotor weet je dat je je startmotor er even af moet pakken..
 
Waarschijnlijk blijft het pinnetje van de schakelaar gewoon vast zitten.. (dus vervangen, of even wat WD40 proberen en hem weer los maken)
 
Ik heb ook probleem met me Elek start.Maar dan bij Aerox
Remhendel indrukken achterlicht brandt.
start knop indrukken en remhendel en je hoort "klik"
En als je die knop steeds indrukt hoor je steeds weer "klik" dat geluid komt weg onder dicht bij me accu
Wat is dan het probleem ?
 
@ Viper Aeroxx

Tja kan een kapotte startmotor zijn maar kan ook zijn dat je startmotor vol met viezigheid zit. Weet niet precies hoe het bij een aerox werkt maar bij mijn speedfight zat er ooit viezigheid in en toen tikte die ook alleen nog maar.
 
Klopt, je relais tikt, echter doet je startmotor het niet. Kabels slecht contact, of startmotor kapot.

Edit: een veel te zwakke (kapotte) accu kan het ook door komen.
 
Back
Top