Peugeot lidux start niet met nieuwe accu en zekering

TheMartinator

New Member
Hallo, ik heb laatst een Peugeot lidux gekocht en de elektrische start werkte niet.

Nu heb ik er een nieuwe accu in gezet want de oude was kapot/leeg (meete 3v) en een nieuwe zekering er in gedaan oude was ook kapot.

Als ik de scooter op contact zet doet hij helemaal niks geen lampje wil branden, toeter doet het niet en de elektrische start werkt dus niet.

Als ik hem kickstart werkt alles wel, zelfs als ik het knopje voor de elektrische start indruk hoor ik dat hij werkt.

Zou iemand mij kunnen vertellen waar dit probleem zou kunnen liggen? Ik zat zelf te denken dat het misschien aan de ecu zou kunnen liggen.
 
Advertisement - register to remove this

Martin,

als de scooter niet loopt wordt de boordspanning geleverd door de accu.
Als de scooter wel loopt wordt de boordspanning geleverd door de accu ondersteunt door de spanningsregelaar.
Als de verbinding tussen de spanningsregelaar en de accu onderbroken is, door een breuk in de draad of een defecte zekering of zekeringhouder die geen goed contact maakt, dan kan de accu de boordspanning niet leveren en de spanningsregelaar levert pas spaning als de motor draait.
Hierboven is de uitleg wat er aan de hand is.
Snap je dit niet, geen probleem.

Kortom controleer, of beter nog meet, de verbinding tussen je accu en de spanningsregelaar, controleer opnieuw de zekering en de zekeringhouder.
 
Bedankt, ik had de kabels doorgemeten en inderdaad de plus maakte geen contact.

Uit eindelijk bleek er een beetje corrosie te zitten in het zekeringshuisje.

Heb de pootjes van de zekering een beetje krom gedraaid zodat hij wat strakker er in zit en dat bleek de oplossing te zijn.

Echt heel erg bedankt,

Mart
 
Back
Top