Foto originele bedrading CDI Peugeot Kisbee 50cc aub.

guydewachter

New Member
Beste,
Zou er iemand een foto kunnen posten van de originele bedrading CDI van een peugeot kisbee 50cc aub?
Ik heb er eentje die onbegrensd loopt maar wil hem terug origineel.
Sproeiermaat 75 of 78?
Nu zit er een 80 in.
Alvast bedankt!!!
 
Advertisement - register to remove this

Beste,
Zou er iemand een foto kunnen posten van de originele bedrading CDI van een peugeot kisbee 50cc aub?
Ik heb er eentje die onbegrensd loopt maar wil hem terug origineel.
Sproeiermaat 75 of 78?
Nu zit er een 80 in.
Alvast bedankt!!!
Volgens mij alleen de blauwe draad weer aansluiten
Heb ik al geprobeerd maar de zwarte draad is ook ergens "overbrugd".
Ik stuur straks een foto door van hoe het nu is.
 
De Kisbee geeft het in diverse uitvoeringen.
Uit je verhaal hierboven vermoed ik dat je de uitvoering hebt waarbij de cdi configuratie uitziet zoals hieronder.
Hieronder het schemaatje hoe ze dit specifieke model ontgrenzen.
Ze trekken de blauwe draad los van de cartersensor en verbinden die met de 12V boordspanning. (zwarte draad)
In jouw geval hebben ze een aftakking gemaakt op de zwarte draad en deze met de blauwe draad verbonden.
De omgekeerde volgorde zou hij weer begrensd moeten lopen.
Vooropgesteld dat je cartersensor nog aanwezig is en werkt en ook de vebinding tussen blauwe draad cdi en de cartersensor niet onderbroken is.
Maar ik heb ook al eens gehoord dat deze manier van ontgrenzen in sommige gevallen onomkeerbaar is en dat er iets beschadigd in je cdi waardoor je de brommer niet meer kunt ontgrenzen tenzij je er een nieuwe, zeer speciale voor deze scooter gemaakte, cdi in zet

1716273781616.png
 
Maar ik heb ook al eens gehoord dat deze manier van ontgrenzen in sommige gevallen onomkeerbaar is en dat er iets beschadigd in je cdi waardoor je de brommer niet meer kunt ontgrenzen tenzij je er een nieuwe, zeer speciale voor deze scooter gemaakte, cdi in zet
Dat vindt ik ook aannemelijk @Sparky , als je ergens op componenten 12 v zet , terwijl er van de sensor ongeveer 2 v verwacht wordt .
Dat er dan ergens op het bord wat verbrand is logisch , je kan dan niet meer terug naar de begrensde stand neem ik aan
 
De Kisbee geeft het in diverse uitvoeringen.
Uit je verhaal hierboven vermoed ik dat je de uitvoering hebt waarbij de cdi configuratie uitziet zoals hieronder.
Hieronder het schemaatje hoe ze dit specifieke model ontgrenzen.
Ze trekken de blauwe draad los van de cartersensor en verbinden die met de 12V boordspanning. (zwarte draad)
In jouw geval hebben ze een aftakking gemaakt op de zwarte draad en deze met de blauwe draad verbonden.
De omgekeerde volgorde zou hij weer begrensd moeten lopen.
Vooropgesteld dat je cartersensor nog aanwezig is en werkt en ook de vebinding tussen blauwe draad cdi en de cartersensor niet onderbroken is.
Maar ik heb ook al eens gehoord dat deze manier van ontgrenzen in sommige gevallen onomkeerbaar is en dat er iets beschadigd in je cdi waardoor je de brommer niet meer kunt ontgrenzen tenzij je er een nieuwe, zeer speciale voor deze scooter gemaakte, cdi in zet

View attachment 75857
Thanks!!
Hier kan ik wel mee verder, morgen eens proberen.
Weet je toevallig ook de originele sproeiermaat?
Volgens de verkoper heeft hij er maar enkele kilometers mee onbegrensd gereden omdat hij er niet het beoogde resultaat mee had.
Hij gaat wel een 65km/u maar het optrekken gaat redelijk traag, wat normaal is gezien de omstandigheden.
Onbegrenzen alleen doet geen wonderen, maar ik wil'm dus terug origineel.

Nogmaals bedankt!!!
 
Back
Top