peugeot speedfight 1 opvoeren

januman

Well-Known Member
Hallo mede-scooterrijders.

ik heb even een vraagje,

mijn scooter loopt op het moment maar 55 en daar baal ik heel erg van, ik heb de varioring er al uit gehaald de rolletjes vervangen.

de prop in de uitlaat en de begrenzing zit er nog in, voor de rest is alles nog origineel alleen heb ik een terugloop eronder gezet (gianelli)

mijn vraag is: "wat is de makkelijkste en goedkoopste manier om mijn scooter een kleine 80 te laten lopen?"

bvd

groet, jan
 
Advertisement - register to remove this

Je terugloop uitlaat ontgrenzen. Dan de varioplaat eruit halen, Peugeot heeft vziw geen varioring. Als je toch een ringetje eruit hebt gehaald, plaats die dan terug.

Als je die beide dingen gedaan hebt, moet je de vario waarschijnlijk nog afstellen.. zullen mogelijk wat lichtere rollen in moeten omdat je een terugloop uitlaat hebt geplaatst. Dat merk je als hij nu pas rond 30 40 50 km/u "zijn kracht krijgt".
 
Je terugloop uitlaat ontgrenzen. Dan de varioplaat eruit halen, Peugeot heeft vziw geen varioring. Als je toch een ringetje eruit hebt gehaald, plaats die dan terug.

Als je die beide dingen gedaan hebt, moet je de vario waarschijnlijk nog afstellen.. zullen mogelijk wat lichtere rollen in moeten omdat je een terugloop uitlaat hebt geplaatst. Dat merk je als hij nu pas rond 30 40 50 km/u "zijn kracht krijgt".

dat heb ik net dus eigenlijk gezegt, ik heb een terugloop eronder gelegt, en de rolletjes vervangen. helaas loopt die nog steeds maar 55. hij trekt harder op sinds de rolletjes, maar de vraag is nu dus hoe ik hem harder laat rijden.

liefste van 55 km/u een nieuwe top snelheid van 80 met zo min mogenlijk werk en zo min mogenlijk kosten

iemand ajb tips???

groet, jan
 
owh wacht sorry, ik heb je bericht niet goed gelezen, de varioplaat weet ik te zitten. komt goed.

bedankt en ik laat weten hoe het afloopt! (y)
 
Hoi Januman,

Ik heb een vivacity(zelfde blok denk ik als sf1) met gianelli reverse,
wat ik gedaan heb: uitlaat ontgrenst, vario ''helemaal ontgrensd'', rolletjes 7grams, sproeier 62, probeer dit eens, ik ga nu ook een kleine 80, ik ga 76 op autoteller.
 
Hoi Januman,

Ik heb een vivacity(zelfde blok denk ik als sf1) met gianelli reverse,
wat ik gedaan heb: uitlaat ontgrenst, vario ''helemaal ontgrensd'', rolletjes 7grams, sproeier 62, probeer dit eens, ik ga nu ook een kleine 80, ik ga 76 op autoteller.

kan ik doen, probleem is dus dat echter echt serieus nergens staat hoe je de uitlaat het makkelijkste kan ontgrenzen. want met dat boortje van mij gaat dat niet echt geweldig moet k zeggen...
 
Op de lasnaden tikken met een schroevendraaier, heb je hem er zo uit.
Zorg er wel voor dat je de prop niet in de uitlaat laat vallen!
 
oke, dus die lasnaden krijg je echt zo makkelijk los? :p kprobeer met een boor alles los te krijgen maar niet heel veel suc6.
maarja, ik ga het proberen.

BVD, Jan
 
Back
Top