peugeot rapido #2

Wollah

Well-Known Member
vrijdag reed mn rapido goed mar viel vaak uit ik dacht overhit maar blijkbaar niet ik deed vandaag benzine(brommix) erin want die was leeg maar vandaag starte die helemaal niet en ik zag dat er een beetje lekkage was


help?
 
Advertisement - register to remove this

als ik kraantje open doe komt er benzine uit en heb nog 2 liter benzine maar als ik slang op doe gaat het kraantje gaat er geen benzine door de slang en aan de andere kant an slang die vast zat zit zo kleine ijzere dingetje maar daar komt ook niks uit en net voor het 1e keer starten ging die van kraantje wel in de slang maar als ik slang eraf haal gaat de benzine wel door de kraam
 
uit mijn kraampje komt benzine uit als ik kraampje aan draai, Ik heb verder nog 2 liter erin zitten. de eerste keer toen ik mn slangetje om de kraan deed zag ik wel de benzine er door heen gaan en daarna starte die wel, Maar toen deed ik het uit en starte weer maar toen starte die niet meer. en ik keek weer en deze keer liep die benzine niet door de slang. ook al staat de kraan aan, en als ik de slang eraf haal komt de benzine van de kraam. Vind het raar want er is ondertusse niks gebeurd, wat ik wel merkte aan de andere kant van de slang zit er zo'n klein ijzere dingetje aan het einde weet niet wat het is..
 
dat is niet veel , beter gooi je er wat bij zodat je zeker weet dat er genoeg in zit , anders is het lullig dat het achteraf er toch aan lag dat er niet genoeg in zat..

mij Rapido reedt al niet meer bij zo weinig in de tank..
 
zo te zien zit de oliepomp gewoon aangesloten en mix je dus apart , ik zou gewoon euro 95 tanken en goeie olie gebruiken , bijv. Motul.

verder , brommix NOOIT gebruiken, daar zit de meeste verschrikkelijk baggerolie in gemiddeld genomen!
 
ik heb 3 liter euro 95 getankt en scooter q8 daily super 2t motorolie in gedaan maar hij start niet ik denk dat me benzine slang kapot is.. ik wou vandaag gaan halen maar die winkel is dicht.. want als ik benzine kraan aandoe gaat die niet in de slang, maar lekt ook niet. maar gaat ook niet door de slang heen..
 
dat kan ook zo lijken.

je kunt dit controleren door de schroef aan de onderkant van de vlotterbak op de carburateur open te draaien ,dan moet er benzine uit stromen , en blijven stromen.
 
hy doet het weer prima er zat zo'n pinnetje ofzo in die slang die heeft er altijd al egzeten maar heb hem eruit gehaald en nu werkt die wel raar dat die er in zat en toen wel werke hoe dan ook hy werkt ^^
 
Back
Top