Electrische storing Peugeot Rapido

RoyRoyz

Well-Known Member
Wie ow wie heeft een idee voor mij.

Ik heb sinds kort een Rapido, fout en leuk scootertje. Bij deze heb ik direct na aanschaf voorzien van een nieuwe accu, want de oude was overleden. Direct daarna deed ie alles, knipperlichten, de toeter, elektrische start, alles.... Maar na 18km te hebben gereden deed ie niets van dat alles meer. Hij liep wel en de kop- en achterlamp deed het, verder niets meer, geen knipperlichten, geen elektrische start, geen toeter, geen remlicht. Nu ben ik al voorzien van een nieuwe ontsteking en gelijkrichter. Maar dit veranderd niets aan de werking van de rest van de elektra. Het verzamelkastje voor en de stekkers daarvan zijn schoongemaakt en menig aansluiting daarop is al doorgemeten. Ik heb het elektrische schema ook, maar nog niet iets kunnen vinden waarom ene het wel doet en andere het niet.

Wie heeft een idee waar ik moet zoeken?

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Zitten er zekeringen in , en zijn deze heel , heb je ook bij lopende motor gekeken of je accu geladen wordt ( versneld stationair, boven 14 v)

De zekering die erin zit is goed, 10ampere zoals het ook hoort te zijn.

Sinds het vervangen van de ontsteking meet de voltage ook perfect. Op de accupolen 13,5 volt bij stilstand, 14,4 bij draaiende motor.
 
Spanning van koplamp en achtertlicht , komen rechtstreeks vanaf de stator , gaat dus buiten de accu om .
Als je eens begint te meten of de accu spanning bij je contactslot aankomt , en de min pool goed contact maakt op je frame .
Daarna of de spanning verder geleid wordt als je de scooter op contact zet en naar de diverse gebruikers gaat .
ook de ontsteking komt van een aparte spoel op de stator , en heeft ook geen accu spanning nodig.
Kun je het schema hier ook plaatsen ?
 
Spanning van koplamp en achtertlicht , komen rechtstreeks vanaf de stator , gaat dus buiten de accu om .
Als je eens begint te meten of de accu spanning bij je contactslot aankomt , en de min pool goed contact maakt op je frame .
Daarna of de spanning verder geleid wordt als je de scooter op contact zet en naar de diverse gebruikers gaat .
ook de ontsteking komt van een aparte spoel op de stator , en heeft ook geen accu spanning nodig.
Kun je het schema hier ook plaatsen ?
Het schema heb ik hier juist vandaan. Maar bij dezen weer bijgevoegd. :D

Massa heeft het hele ding nou tot in den perfectie... Dus daar zit het hem in ieder geval ook niet in. (Vandaag maar even onder handen genomen.)

Ik zal morgen even gaan meten vanaf de accu naar het contactslot en kijken waar het contactslot het verder naar geleid.

Thanks.
 

Attachments

  • rapido-schema-wiring diagram.pdf
    135.5 KB · Views: 8
Back
Top