peugeot rapido

Advertisement - register to remove this

dank voor alle sugesties ja ik heb multymeters heb zelfs ooit de scholing voor bromfiets monteur gedaan remec en seger ook het hier vertoonde schema gevonden vandaar mijn vraag om een leesbaar schema en liefst Engels
ik denk dat een van de spoelen niet goed meer werkt want ook mijn richting aanwijzers doen het niet gewoon licht en remlicht weer wel
ik vermoed dat ook het olie peil meter niet werkt ,,,, nee 12 volt krijg ik niet op de accu motor start en loopt prima nogmaals een beter leesbaar schema zou uitkomst brengen
 
Fred,

dit schema is voor wat betreft het laadsysteem niet anders dan het schema van bijna iedere andere Peugeot.

De witte en de gele draad komt van de stator achter je vliegwiel en lopen naar de wisselspanningzijde van je spanningsregelaar.

De gestabiliseerde zijde van de spanningsregelaar is de groene en de rode draad.
Hierbij is de groene draad verbonden met massa en de rode draad is de gestabiliseerde + spanning en voedt het gehele gelijkspanningsdeel van de scooter, verder is de rode draad via een zekering verbonden met de accu om deze te laden.

Over de accu meet je bij stilstaande motor een spanning van 12,3 Volt en hoger.
Wanneer je de scooter start en een paar duizend toeren maakt moet deze spanning oplopen tot een spanning van 13,x tot 15Volt.
Stijgt de spanning niet kunnen er 3 dingen aan de hand zijn:

1. de wisselspanning vanaf de stator is niet hoog genoeg.
2. de spanningsregelaar is defect/slecht.
3. de hier boven beschreven bedrading is niet in orde. (losse of slechte contacten door breuk of oxidevorming)
 
Last edited:
ja ik denk dat het inderdaad de spanning regelaar is ik ga morgen weer verder het vreemde is dat als ik alleen de zwarte meet pen aansluit van de meter op het Frame ,aarde dus , dan slaat mijn meter wartaal uit ,,, morgen verder dank vast tot nu
 
Fred,

dit schema is voor wat betreft het laadsysteem niet anders dan het schema van bijna iedere andere Peugeot.

De witte en de gele draad komt van de stator achter je vliegwiel en lopen naar de wisselspanningzijde van je spanningsregelaar.

De gestabiliseerde zijde van de spanningsregelaar is de groene en de rode draad.
Hierbij is de groene draad verbonden met massa en de rode draad is de gestabiliseerde + spanning en voedt het gehele gelijkspanningsdeel van de scooter, verder is de rode draad via een zekering verbonden met de accu om deze te laden.

Over de accu meet je bij stilstaande motor een spanning van 12,3 Volt en hoger.
Wanneer je de scooter start en een paar duizend toeren maakt moet deze spanning oplopen tot een spanning van 13,x tot 15Volt.
Stijgt de spanning niet kunnen er 3 dingen aan de hand zijn:

1. de wisselspanning vanaf de stator is niet hoog genoeg.
2. de spanningsregelaar is defect/slecht.
3. de hier boven beschreven bedrading is niet in orde. (losse of slechte contacten door breuk of oxidevorming)
Ik heb het sinds de regen
 
Back
Top