Peugeot Rapido blok wisselen

kevin2296

New Member
Goedeavond,

Mijn naam is kevin. Aangezien ik nieuw op dit forum ben is het wel zo netjes om even iets over mijzelf te vertellen.
Op dit moment ben ik woonachtig in het mooie zuid-limburg. Ik bezit op dit moment 2 scooters (ofja eigelijk 3 maar dat wordt zo wel duidelijk)
De scooters die ik bezit zijn 2 Peugeot Rapido's en een Rover Bikes GT50 (Jaa zn chinees ding zoals de bekendere BTC Riva. :)) Allebei rijden ze maximaal 25

Nu heb ik over de eerste 2 scooters een vraagje.

De oude Rapido is helaas het blok van overleden. Dus heb ik voor een goedkoop prijsje een nieuwe Rapido uit kunnen halen waarvan het frame van gebroken is.

Nu was mijn idee om het blok om te zetten inclusief alle onderdelen die erbij horen zoals het olietankje etc.

Het oude blok heb ik al geprobeerd eraf te halen maar dit lukt helaas niet...
Ik dacht zelf dus dat ik 1 dikke bout moest losdraaien en de vering ofcourse maar dit lukt dus totaal niet...

Kan iemand mij vertellen hoe ik deze 2 blokken krijg gewisseld zodat ik weer een rijdende Rapido heb? :D

Alvast bedankt voor de hulp!

*overigens op internet kon ik niets vinden dus klop ik hier aan :grin:
 
Advertisement - register to remove this

Hou er rekening mee dat als je blokken wisselt.. Je problemen kan krijgen als een van je scooters een WOK krijgt en opnieuw gekeurd moeten worden..
Belangrijkste is dan dat het motornummer overeen komt met het frame nummer.. Want het kan zijn als dit niet klopt dat de scooter in beslag kan worden genomen.
Dit word dus gezien als fraude..


Zou zelf gewoon het bestaande blok reviseren.. Krukas ect valt vast nog wel ergens te vinden..
Aan een goed blok komen echter bijna haast niet.. Want de blokken die je vind zullen vast 9 / 10 keer al opgereden zijn.

Bijvoorbeeld hier:
https://www.josdijkman.nl/krukas-tr-vision-rapido.html
 
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat qua WOK niet veel problemen zullen zijn omdat er een ouder iemand op gaat rijden.
Ook denk ik dat ze vast niet over Fraude zullen klagen aangezien het met papieren en alles overgekocht is. Het frame is gewoon door midden dus kan er niet meer rijden, anders was het een top ding geweest. Hij is bij de plaatselijke scooterzaak onderhouden geweest.
Het blok reviseren is helaas geen optie omdat er teveel aan moet gebeuren oa de schroeven van de ciliniderkop omdat die niet meer goed zijn.. , vandaar het idee van blok omzetten.

Toch bedankt voor het advies. Zal het zeker meenemen. Ga na het weekend eens kijken of ik beweging in de schroeven krijg op de een of andere manier:sweatsmile:
 
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat qua WOK niet veel problemen zullen zijn omdat er een ouder iemand op gaat rijden.

Controle = controle, dan wordt er echt niet gekeken naar de leeftijd van de berijder van de scooter.
Maar misschien hanteert de politie in jouw woonplaats andere regels en wetten dan in de rest van Nederland.......
 
Controle = controle, dan wordt er echt niet gekeken naar de leeftijd van de berijder van de scooter.
Maar misschien hanteert de politie in jouw woonplaats andere regels en wetten dan in de rest van Nederland.......

Er is amper rollerbank etc bij ons in de buurt. Laatste rollerbank is 5 maanden geleden geweest als ik mij goed kan herinneren.
Dat bedoel ik ermee te zeggen. Het is wel zo dat ze een jeugdige rijder sneller pakken en een grote controlle ondervinden als een ouder iemand...
 
Hier is geen grotere plek.. maar ik wilde geen dicussie starten of dr wel controle op is of niet..
Wilde graag hulp bij het overzetten van het blok en welke schroeven/Bouten ik moet losdraaien om het blok los te krijgen, misschien heeft iemand hier ervaring mee?
 
Als je hier om hulp komt vragen welke schroeven en bouten je los moet draaien, moet je je bij jezelf eens afvragen waar je aan begonnen bent..

Neem aan de dat de gemiddelde forum gebruiker dat zelf ook wel kan.. Die komen normaal met hele andere technische vragen.. Niet van hoe moet dit of dat los..
 
Als je hier om hulp komt vragen welke schroeven en bouten je los moet draaien, moet je je bij jezelf eens afvragen waar je aan begonnen bent..

Neem aan de dat de gemiddelde forum gebruiker dat zelf ook wel kan.. Die komen normaal met hele andere technische vragen.. Niet van hoe moet dit of dat los..
Klopt helemaal.
Als je niet eens een blokje kan los maken dan moet je bij jezelf te raden gaan of je verder kunt/wil.........................
 
Het is dat het een totaal andere scooter is van 20 jaar terug die ik nooit eerder los heb gehad.
Ik hoef geen commentaar dat ik een debiel ben ofzo. Als jullie persee commentaar willen leveren doe dat dan bij iemand anders (daar heb je ook personen voor). Normaal gesproken is een forum voor iedereen met wat voor een vragen dan ook. En als mensen het zelf niet weten hoeven ze geen dom commentaar te geven. Niet iedereen weet alles, zou ook niet goed zijn als je alles weet

Maar terug op het onderwerp te komen.
Ik weet welke schroeven ik los moet draaien maar op welke manier? Want hij gaat helaas niet los. Misschien heeft iemand een tip of er een speciaal middel is om die bout los te draaien of dat er speciaal gereedschap gebrikt moet worden. En dan bedoel ik geen wd40 ;)
Spullen genoeg hier in huis aangezien ik aardig vaak aan auto's klus. o_O
 
De boutjes van de motorophanging kunnen inderdaad erg vast zitten. Gebruik geen steeksleutels maar altijd een dop met 6 kanten met een schuifstuk erop. Zet hier vervolgens een metalen buis van een meter op om meer kracht te kunnen zetten. Steeksleutels zullen breken of de bout rond maken en een ratel kun je slopen als er teveel kracht op komt. Mocht de bout echt verrot zijn dan is het het makkelijkste om de moer op twee plaatsen door te zagen.
 
De boutjes van de motorophanging kunnen inderdaad erg vast zitten. Gebruik geen steeksleutels maar altijd een dop met 6 kanten met een schuifstuk erop. Zet hier vervolgens een metalen buis van een meter op om meer kracht te kunnen zetten. Steeksleutels zullen breken of de bout rond maken en een ratel kun je slopen als er teveel kracht op komt. Mocht de bout echt verrot zijn dan is het het makkelijkste om de moer op twee plaatsen door te zagen.

Thanks voor de tip hier heb ik tenminste iets aan :D
Ik laat wel even weten als het gelukt is!
 
Back
Top