Peugeot ludix ac horizontaal probleem.

Oeman88

Member
Hey ik heb een ludix AC horizontaal, me scooter is nu bij een maker die mijn blok gaat zandstralen en alles netjes maakt. WaarbiinAlle keeringen en lagers vervangen worden en daarbij de hele carter doet met afstelling zoals rolletjes trekveertjes enz.
Hierbij word een:
70cc t6 airsal cilinderkit gemonteerd.
Malossi primair vertanding 13/35.( de orginele is 13/33).
Polini secundaire vertanding 16/44( de orginele heeft 11 tandjes minder).
17.5 dellorto carb. (Sproeier rond de 80 gok ik)
Luchtfilter: nog onbekend.( de maker zet er wel wat goeds op).
Krukas en ontsteking laat ik standaard.

Hierbij de vraag. Zou dit een werkende setup kunnen zijn. En hoe zit het met het mengen van olie, want nu met de 50cc heb ik een olie pompje. Maar ik weet niet hoeveel olie op hoeveel benzine ik nu moet mengen met de 70cc.
Ik las ook ergens dat een 17.5 carb moeilijk is om afgesteld te krijgen op 70cc peugeot. Iemand die me hier wat meer over kan vertellen?
 
Advertisement - register to remove this

Mijn advies is een andere Krukas , een Doppler, of een Rito ... je standaard Krukas gaat kapot, daar kun je op wachten.
Tevens zou ik een Polini CP19 MM Carburateur er op zetten , en een goede uitlaat.
 
Mijn advies is een andere Krukas , een Doppler, of een Rito ... je standaard Krukas gaat kapot, daar kun je op wachten.
Tevens zou ik een Polini CP19 MM Carburateur er op zetten , en een goede uitlaat.
Ah oke isgoed bedankt, ik zie dat je van doppler en rito ook race uitvoeringen hebt. Ik wil mijn ludix dagelijks gebruiken. Is het dan het beste om voor een normale te gaan of een race variant?
Post automatically merged:

Mijn advies is een andere Krukas , een Doppler, of een Rito ... je standaard Krukas gaat kapot, daar kun je op wachten.
Tevens zou ik een Polini CP19 MM Carburateur er op zetten , en een goede uitlaat.
Ik heb nog een polini cp21 MM carb liggen, maar dat is te groot voor een peugeot ludix 70cc of zou dat gewoon kunnen?
 
Bij K-Parts is de Doppler Endurance nu in de aanbieding , is een hele mooie / Goede krukas , ik zou deze nemen .
21 MM Is overkill , en Scooter gaat behoorlijk veel zuipen.
Isgoed bedankt, laatste vraag. Ik wil als primair vertanding malossi 13/35 en secundaire polini 16/44. Maar ik lees net een topic waarbij iemand zegt dat je keuze hebt tussen primaire en secundaire. Ik dacht dat je ze er allebei in kon doen. Maar het zijn dus 2 hele verschillende waarvan je er maar 1 in kan doen? Dus mijn vraag is: moet je 1 van de 2 kiezen of kan je ze er allebei in zetten, en mijn andere vraag: is primair snor of brom? En secundair snor of brom?
 
Isgoed bedankt, laatste vraag. Ik wil als primair vertanding malossi 13/35 en secundaire polini 16/44. Maar ik lees net een topic waarbij iemand zegt dat je keuze hebt tussen primaire en secundaire. Ik dacht dat je ze er allebei in kon doen. Maar het zijn dus 2 hele verschillende waarvan je er maar 1 in kan doen? Dus mijn vraag is: moet je 1 van de 2 kiezen of kan je ze er allebei in zetten, en mijn andere vraag: is primair snor of brom? En secundair snor of brom?
Zou goed mijn topic kunnen zijn geweest.

Heb echt heel veel gezocht naar informatie over de combinatie van die vertandingen en daar zowel hier als op een Frans forum vragen over gesteld. Ik heb nog niks geprobeerd dus mijn bevindingen zijn puur gebaseerd op theorie.

Je kan allebei er wel in zetten, maar dit gaat niet opeens tot betere prestaties zorgen puur omdat het Malossi en Polini is. De beste setup voor je vertandingen zou louter een secundaire vertanding van Polini zijn.
 
Zou goed mijn topic kunnen zijn geweest.

Heb echt heel veel gezocht naar informatie over de combinatie van die vertandingen en daar zowel hier als op een Frans forum vragen over gesteld. Ik heb nog niks geprobeerd dus mijn bevindingen zijn puur gebaseerd op theorie.

Je kan allebei er wel in zetten, maar dit gaat niet opeens tot betere prestaties zorgen puur omdat het Malossi en Polini is. De beste setup voor je vertandingen zou louter een secundaire vertanding van Polini zijn.
Hey grappig dat je reageert ik lees altijd je topics, ik heb mijn vertanding van malossi en polini al binnen, ik monteer ze binnekort. Ik kan je het resultaat dan wel laten weten.
 
Back
Top