PC kopen: waar moet ik op letten?

Hornymoose said:
ik zou vooral geen merk pc kopen,
en zo'n flatscreen is echt crap vind ik dan weer, het oogt soms lelijk tenzij je echt veel eraan uitgeeft heb je goede kwaliteit, een kast is weliswaar groter maar 10x zo leuk.
en is beter voor je ogen :rolleyes: (flatscreen is niet goed voor je ogen.)
Wat een gelul.
Je heb al een top tft scherm 17" voor 250euro. Met een lage reactietijd, geen ghosting etc
Plus je merkt totaal geen verschil aan je ogen tenzij je echt zon low budget ding koopt

tja, dan zei kik maar, ik weet wat ik nu heb met men ogen en andere mensen die ik ken ook. low budget kan goed zijn, ik heb men scherm niet gekocht merk is "viewsonic"

Om nog even reactie te geven op die PC.
Processor is snel
Geheugen is snel
Hardeschijf is snel

Der is 1 probleem hij is bedoeld als media center. Er staat dus geen normale Windows XP op maar de Mediacenter editie. Wat betekent dat je hem dus zoals je hem nu krijgt op je tv moet aansluiten en moet gebruiken als dvd+audio speler ;)

Ik zou dus even verder zoeken óf als je iemand hebt in je omgeving die er wat verstand van heeft hem de normale XP erop laten zetten.

Xearo said:
dvd brande heb je er niet bij 50euro
schermpjes erbij 250euro

is 1200euro.....

mijn mening:
neem gewoon een budget dell van 400euro. snel genoeg voor normaal gebruik.

Probleem is vaak dat je upgraden dan wel kan vergeten, tenminste de systeempjes die ik hier van Dell heb gehad, en zo ook Packard Bell hebben amper mogelijkheden om in de toekomst nog sneller te gaan.
Daarnaast ben ik over de kwaliteit ook niet echt te spreken...

Ik zou ook lekker naar een goede pc-shop gaan en daar wat in elkaar laten zetten, ten eerste heb je dan een stuk persoonlijkere service en je hebt ruime keuze.

Hornymoose said:
en zo'n flatscreen is echt crap vind ik dan weer, het oogt soms lelijk tenzij je echt veel eraan uitgeeft heb je goede kwaliteit, een kast is weliswaar groter maar 10x zo leuk.
en is beter voor je ogen :rolleyes: (flatscreen is niet goed voor je ogen.)

Ik ben het met je eens dat erg veel schermen waar ik achter zit bij bekende gewoon gaar zijn, al hebben ze o.a. bij mijn vader op het werk de wat duurdere (samsung geloof ik) schermen die het gewoon goed doen :).

Xearo said:
dvd brande heb je er niet bij 50euro
schermpjes erbij 250euro

is 1200euro.....

mijn mening:
neem gewoon een budget dell van 400euro. snel genoeg voor normaal gebruik.

Ik vind zo'n 400 euro budget pc juistem geldverspilling, ten tijde dat je ze koopt zijn ze al verouderd. Zeker als je een beetje games wilt draaien etc.
Mitsjiel said:
Ik dacht trouwens aan deze:

http://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=18568

Commetaar graag ;)
Videokaart is redelijk gaar (denk dat je de huidige spellen zoals battlefield 2/doom 3 etc) met moeite kunt draaien.

Rudy_W said:
Videokaart is redelijk gaar (denk dat je de huidige spellen zoals battlefield 2/doom 3 etc) met moeite kunt draaien.

bullshit met die spellen spelen ik heb hier 128 en ik kan doom 3 op de hoogste resoltie en gfx spelen evenals half life 2 dus dat zit wel snor met 256

Martin@Runner said:
Om nog even reactie te geven op die PC.
Processor is snel
Geheugen is snel
Hardeschijf is snel

Der is 1 probleem hij is bedoeld als media center. Er staat dus geen normale Windows XP op maar de Mediacenter editie. Wat betekent dat je hem dus zoals je hem nu krijgt op je tv moet aansluiten en moet gebruiken als dvd+audio speler ;)

Ik zou dus even verder zoeken óf als je iemand hebt in je omgeving die er wat verstand van heeft hem de normale XP erop laten zetten.

Hmm.. dat van dat media center windows troep heb ik dus niks aan?
Dat wordt ff verder zoeken... Tnx :)

Kijk vooral naar hoeveel MB de videokaart is bij het uitzoeken.. dat is een P4 2.2MHz verkiezen boven een Athlon 64+ 3000 (1.8 / 2.0GHz)..

Een 6200 TC (Turbo Cache) trekt zn geheugen van het echte geheugen af wat een stuk trager is.
Neem minimaal een 6600 non-GT (dus gewoon 6600) als je spelletjes wilt spelen. Voor ATi's kant is dat bijvoorbeeld een X600PRO / XT.

Wat ik voorstelde is samengestelt bij Azerty.nl
Als je besluit online te bestellen, moet je wel bij een goede winkel kopen alá iComputers.nl, Azerty.nl, SallandAutomatisering.nl etc.

lose onderdelen via het internet bestellen...waar ze het goedkoopste zijn
en dan zelf in elkaar zetten.
ik heb zelf het grootste gedeelte bij coolprices.nl gekocht
wil je gamen dan zou k geen tft nemen, maar gewoon een crt met een platscherm
kijkt net zo lkkr, maar het wel een snellere reactie tijd

16ms van een TFT is voldoende voor games hedendaags.
Als je alles zelf in mekaar schroeft en je hebt geen kennis, heb je 1. de kans om het stuk te maken, en 2. je hebt geen garantie.

het is helemaal nie moeilijk.....k heb 1 keer gekeken en daarna helemaal zelf gedaan.
garantie heb je ook.......je moet natuurlijk wel voorzichtig doen

aantal MB van een videokaart zeggen ook niet alles hoor ;)

ik heb een 256 mb geforce fx 5500, maar reken maar dat die 10x slomer/slechter is dan een 6800 GT of 9800 PRO met 128 mb hoor ;)

maar zoals gezegd, zoek naar veel ram geheugen (ook snel geheugen), en een goede video kaart ;)

succes verder

Back