This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Paint/Photoshop/Illustrator creaties #2

Zo net mijn laatste glr opdracht afgemaakt en opgestuurd. vanavond 12 uur is de deadline. Ben toch mooi anderhalf uur te vroeg klaar :W

moest nog een 3,4 omhoog krijgen naar een 4,0. Als dit dus goed word beoordeeld is mijn diploma binnen

@björn:
ziet er tof uit!
Hoe maak je dit nou ? met een teken tablet? of echt op een doek? sommige dingen lijken op doek te zijn gemaakt maar dat lijkt me niet zo onder de scanner gaan.
Hier en daar lijkt het wel alsof je digitaal met een brush hebt gewerkt, maar dit kunnen natuurlijk ook kwast truukjes zijn in real life
 
Een kleine oproep.

Is er iemand die voor mij een foto zou kunnen overtekenen in de styl van Jason Brooks?
Dus de "hed Kandi" tekeningen zeg maar.

Uiteraard tegen betaling, dus als je iemand kent of je het zelf kan, gelieve een pm
 
Straks AutoCad 2009 binnen. Jullie weten allemaal wel hoe. Vanavond maar gaan tekenen. :W Lijkt me echt gaaf om te doen. Ook voor school etc. Zijn er nog adere programmas die jullie mij aanraden ? Of andere versies van AutoCad ?
 
Solidworks is een mooie programma , alleen erg complex van wat ik ervan gezin heb.

Maar dat kan snel aangezien ik er geen ervaring mee heb
 
Solidworks is erg gebruiksvriendelijk, je kunt er heel veel mee. De basis heb je zo onder de knie. Ga je met grote assemblies, surface modeling en configuraties bezig dan wordt het al iets ingewikkelder.
 
Solidworks is erg gebruiksvriendelijk, je kunt er heel veel mee. De basis heb je zo onder de knie. Ga je met grote assemblies, surface modeling en configuraties bezig dan wordt het al iets ingewikkelder.

Hoe ?
 

In principe maak ik alles met 'de hand' op papier of doek.
Af en toe scan ik wat en trace ik of laat ik de lijnen tracen (livetrace).

Die met veel zwart zijn met inkt gedaan en ja,ja, een tippie waarmee ik met de randjes strijk, dep of arceer. Daarna nog met posca en fineliner.
Ik heb 't geduld niet om om de pc iets te maken/tekenen of wat dan ook.
Het is alleen handig met inkleuren etc, maar de basics doe ik altijd met de hand.
 
Straks AutoCad 2009 binnen. Jullie weten allemaal wel hoe. Vanavond maar gaan tekenen. :W Lijkt me echt gaaf om te doen. Ook voor school etc. Zijn er nog adere programmas die jullie mij aanraden ? Of andere versies van AutoCad ?

Heb je een illegale versie?
Zoja, stuur eens naar mij toe
 
Solidworks is raad ik zelf echt aan!
ik vind het echt een ontzettend fijn programma en de basis is ontzettend makkelijk naar mijn mening.
Assembly's word al iets moeilijker maar is nog steeds wel te doen.
Je kunt er dingen zoals dit mee maken:

Schoolprojectje [blikjespers] :
[ir]http://img294.imageshack.us/img294/6066/blikjespersphotopc5.png[/ir]

Velg:
[ir]http://members.home.nl/nijkrake007/SolidWorks/wiel.bmp[/ir]

Remschijfje:
[ir]http://members.home.nl/nijkrake007/SolidWorks/Remschijf.jpg[/ir]
alles is overig klikbaar

Kenteken ophanging voor aan de carterkap:

Het is echt aan te raden als je met solidworks gaat werken om minimaal 1 gb ddr geheugen te hebben.
ik heb zelf 512 mb
Het is mogelijk maar niet aan te raden!


En dan had ik zelf nog een vraag
ik ben bezig met photoshop en moet dan zeg maar mijn 'foreground color' naar bv 1 van onderstaande codes zetten.
Hoe doe ik dit in Adobe CS2 Photoshop



Alvast bedankt!

//edit: met photoshop is me al gelukt
 
Last edited:
Solidworks is toch inderdaad wel schijnbaar een goed 3D -CAD programma. Ik krijg er op het moment les in, na 2 kwartalen les gehad te hebben in Unigraphics 4. Daarmee kan ik bijna elke gewenste vorm maken denk ik Ik vind Solidworks maar erg vervelend, maar de mensen hier zeggen dat het gewoon een stuk makkelijker is dan Unigraphics, en dat ik het daarom irri vind. Voor renderingen zou ik sowieso Solidworks gebruiken.
 
Ik vind het opzich gaaf gedaan, alleen zie ik de relatie van de tekening <--> verhaal niet echt. Daarnaast is de Engelse tekst erg amateuristisch/kinder-engels. Laat duidelijk zijn, ik vind het heel knap gedaan hoor, ik vind de style vet en ik ben zelf helemaal niet grafisch. (zou willen dat ik het kon) Maar dat is iets wat mij als 'leek' opvalt.

Misschien kan je het mij beter uitleggen zodat ik overtuigd ben
 
@ Bjorn...ik kijk al heel lang stiekem mee in dit topic, heb zelf weinig toe te voegen helaas. Mijn complimenten voor je werk, als ik zo'n ding op straat zou zien zou ik gelijk weten dat het van jou is denk ik!

Je hebt echt je eigen style ontwikkeld en dat lijkt mij eigenlijk een van de moeilijkste dingen! Alleen volgens mij moet je flink stoned zijn om deze creativiteit/creaties naar boven te kunnen halen of niet?
 
danke
op de tekening staan dus mijn broer en z'n vriendin, en die tekst is van het nummer High van The Lighthouse Family, wat ze een mooi stuk uit het nummer vinden en ik een aantal keer voorbij heb horen gaan .. dus het is meer iets tussen mijn broer en z'n vriendin!
Ik had zelf ook door dat 't voorderest niet echt bij de tekening/verhaal paste
 
Sven, je weet dat je meer moet gaan tekenen hea?
Vind 'm nogsteeds goed nice! 8)

En Pronk, er wordt af en toe natuurlijk het 'nodige' gebruikt, maar 't lukt ook prima zonder hoor! Thanks iig!
Ik zit erover te denken de 'monsters' te gaan zeefdrukken op shirt oid.
Vanavond wss nog wat meer maken, want heb afgelopen 2 weken eigenlijk weinig gedaan..