Overtreding scooter invloed op autorijbewijs?!

Mickey

Well-Known Member
Hey,

Is er iemand die weet of je je rijbewijs/punten kan verliezen als je overtreding maakt op de scooter? Ik weet dat je je rijbewijs kan verliezen als je dronken bent op de scooter. Maar geldt dit bijvoorbeeld ook voor snelheidsovertredingen? En zo ja, is het dan ook 30 km/h te hard, rijbewijs kwijt? Ik hoop dat iemand hier meer duidelijkheid over kan geven, want ik wil mijn rijbewijs niet kwijt, door een te hard rijdend scootertje...

Alvast bedankt!

Mike
 
Advertisement - register to remove this

Hey DNA-Menno,

Het is dus niet mogelijk om mijn rijbewijs in te nemen, ookal rij ik meer dan 50 km te hard dan de toegestane snelheid? Is er misschien een inet site of iets waar dit om te zoeken is, want ik moet het natuurlijk wel zeker weten...

Alvast bedankt!

Mike
 
Ik weet het zeker, scooter rijden staat volledig los van je rijbewijs.
Of je moet hele extreme gaan doen als wegrijden na een ongeluk ofzo.
 
als jij 1x een rij ontzegging krijgt (door onacceptabel gedrag enzo), en dan toch gaat rijden heb je de kans dat je dan een rijontzegging krijgt die wel wat langer duurt, 5 of 10 jaar bijvoorbeeld en dan kun je dus ff een tijd geen rijbewijs halen en auto rijden.

Dit is echt gebeurt stond in de krant laatst.
 
Je kan wel degelijk je rijbewijs verliezen als je op je scooter rare dingen doet. Ken iemand die een ongeluk heeft gehad, 1 zwaar gewonde van de tegenpartij erbij, blabla heel verhaal, veroordeeld door rechter tot boete van 200 euro + 2 jaar voorwaardelijke rijontzegging. Als die persoon dus nog iets zou hebben in die proeftijd mag ie dus niet meer in een auto rijden. Gelukkig voor die gast was de rechtzaak pas 1 jaar !! na het ongeluk en zou ie dus als de rechtzaak gelijk daarna was geweest nu van zn proeftijd af zijn, maar nu mag die gozer (ik dus :rolleyes: ) nog een jaar met een proeftijd rondcrossen.
 
Jah met alcohol weet ik wel zeker dat dat invloed heeft...

Ik werd eerst aangehouden dus wilde verzekering die in buddy zat maar om er bij te komen moest ik eerst door een redelijk drankvoorraad heenploegen... Dus hij begon metene al va nheb je niks gedronken want dan mag je rijbewijs niet halen als je 18 bent ik weet niet wanneer je dit wilde gaan doen blabla nu had ik gelukkig niks op en mocht ik ff gaan blazen...

Maar apparaat was kapot :D

Maarja bezopen rondrijden heeft dus ook invloed op autorijbewijs...
 
Als ik gezopen heb en ik rijd op de snorfiets naar huis. Dan zorg ik dat ik mn rijbewijs thuis laat en mn certificaat mee heb. Een vriend van me is al een kostbaar puntje kwijt door het rijden onder invloed op de brommer...
 
Ik vind dat die vriend van je z'n rijbewijs 5 jaar kwijt zou moeten zijn... dronkenschap. Weet je hoe erg het is om iemand te verliezen die is doodgereden door een zatlap?
 
Originally posted by DNA-Menno
Ik weet het zeker, scooter rijden staat volledig los van je rijbewijs.
Of je moet hele extreme gaan doen als wegrijden na een ongeluk ofzo.


ehhhh!!!!... je gaat niet door voor de wasmachine....

een gozer die ik ken reed met zijn cita veel te hard. Toen ie werd aangehouden door meneer de agent vroeg de agent of ie zijn certificaat bij zich had. Zegt die gozer heel stoer...neej maar wel mijn rijbewijs. zegt agentje..... mooi...lever die maar ff in. Is die gozer een tijdje kwijt geweest en hij mocht natuurlijk ook nog ffies zijn brummer achter laten daar voor onderzoek.
 
M'n neef is zn rijbewijs voor 6 maanden kwijt omdat hij 2x met drank op de scooter is gepakt en een keer of 2 met z'n auto....
 
Originally posted by Bas@Area
M'n neef is zn rijbewijs voor 6 maanden kwijt omdat hij 2x met drank op de scooter is gepakt en een keer of 2 met z'n auto....

Tjah, dat is het zelf zoeken eh. Dronken rijden is stom. Als ik ga drinken neem ik mijn snorfiets die 25km/u rijdt.
 
Originally posted by JCD
Ik vind dat die vriend van je z'n rijbewijs 5 jaar kwijt zou moeten zijn... dronkenschap. Weet je hoe erg het is om iemand te verliezen die is doodgereden door een zatlap?

en daar hebben we de moraalridder...
 
Om het even samen te vatten:

Je kan wel degelijk je autorijbewijs verliezen wanneer je als bestuurder heel zware overtredingen begaat of herhaaldelijke lichtere overtredingen, zoals te snel rijden met de scoot, mits enkele voorafgaande boetes die je betaald hebt.

Zelfs als je nog geen rijbewijs hebt, kan de politierechtbank u het recht ontnemen om uw autorijbewijs te halen voor een bepaalde periode. Dat kan zelfs zijn tot uw 25 jaar.

En Don Pastello, als je gaat drinken ga je te poot, ipv uw scoot van 25 of zelfs de fiets! |( |( |(
 
Originally posted by JCD
Ik vind dat die vriend van je z'n rijbewijs 5 jaar kwijt zou moeten zijn... dronkenschap. Weet je hoe erg het is om iemand te verliezen die is doodgereden door een zatlap?

Een snorfiets.
 
joh dat wist ik allemaal niet dat je je rijbewijs kan kwijtraken als je dronken op een scooter zit :S Ik ga NU effe mijn fiets naar de fietsenmaker brengen dan pak ik die voortaan weer :) thnx voor de tip
 
Back
Top