Nieuwe Regel ??? 2x Zelfde Overtreding Is Scoot Weg???

Remco 4 Life said:
Goed op je cil vastzette met de juiste pakking , veel wol in je demper gooien van een R ofzo dan moet hij echt onder de 100 blijve

Zoniet zou ik niet riskeren dat je scoot de 2e x word ingenomen :)

Zit een goede pakking tussen, en zit echt helemaal vol....
Kreeg m haast niet eens dicht....
 
in je demper zit een ronde pijp met gaatjes en daaromheen gaat je dempings wol omheen en dan weer je demper omhulsing
dus denk dat hij die gaatjes bedoelt dat als je ze groter boort dat de wol meer geluid absorbeert :)
 
roderunner19 said:
in je demper zit een ronde pijp met gaatjes en daaromheen gaat je dempings wol omheen en dan weer je demper omhulsing
dus denk dat hij die gaatjes bedoelt dat als je ze groter boort dat de wol meer geluid absorbeert :)

En dat moet werken ???

Heb natuurlijk geen zin, om mijn demper kapot te maken.... anders moet ik ff een andere demper regelen waarmee t kan....
 
ja, dat had ik ook bij mijnzelf gedaan, gewoon die gaatjes groter boren, werkt perfect! en je moet trouwens ook niet téveel wol in je demper doen
 
Stefan16 said:
ja, dat had ik ook bij mijnzelf gedaan, gewoon die gaatjes groter boren, werkt perfect! en je moet trouwens ook niet téveel wol in je demper doen

Ik heb er nu een andere uitlaat onder, veel zachter dus dat is ook opgelost...
 
Je mag 1 van deze overtredingen 2x hebben en dan word je scoot in beslag genomen , vernietigen mogen ze hem zker niet tis jou eigendom

Vernietigen mogen ze hem zeker wel... Hij voldoet immers niet meer aan het type goedkeuring. EN je bent al gewaarschuwd..

Voordat er een merk en type scooter in Nederland verkocht mag worden moet dit merk en type zijn goed gekeurd door het RDW. Tegenwoordig worden ook europese goedkeuringsnummers geaccepteerd door de 1wording van de EU...
Hij krijgt pas een goedkeuring als hij aan alle regels van het Voertuig Regelement voldoet... Max 45 km/h blablabla...
Als je em op gaat voeren dan voldoet hij niet meer aan het typegoedkeuring. Dit betekent dat een Officier van Justitie em uit het verkeer kan ontrekken. Nu hebben ze een regel gemaakt dat mensen eerst gewaarschuwd worden.
Word je daarna weer gepakt dan ben je de l*l..

Let alleen wel op:

Op het ASO papiertje staat dat je als je binnen 2 jaar weer gepakt word met 1 van de bovengenoemde feiten (vermogen, geluid, art. 5 of onverzekerd) dan word hij inbeslaggenomen. Nu is het zo dat je voor het ZELFDE gepakt moet worden. Als jij een waarschuwingsbrief heb gehad voor vermogen, dan kunnen ze hem niet laten vernietigen als je nu gepakt word voor bijv. onverzekerd..

Vanaf 1,9 kW heb je een ASO waarschuwing te pakken. Hoewel ik nu al weer gehoord heb dat die regel veranderd is en dat het nu MEER DAN 2,0 kW moet zijn.

Mensen die denken "Ik zet er een begrenzer op..":
DIT IS EEN MISDRIJF.... en heb je als je veroordeeld wordt een strafblad..:S

Artikel 184 lid 1 WvSr:

Hij die opzettelijk niet voldoet aan een bevel of een vordering, krachtens wettelijk voorschrift gedaan door een ambtenaar met de uitoefening van enig toezicht belast of door een ambtenaar belast met of bevoegd verklaard tot het opsporen of onderzoeken van strafbare feiten, alsmede hij die opzettelijk enige handeling, door een van die ambtenaren ondernomen ter uitvoering van enig wettelijk voorschrift, belet, belemmert of verijdelt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
 
Ik weet niet waar die site op slaat maar die doet iig niks , als het hier niks mee te maken heeft is et spam dus zou ik het maar weghalen voordat je een warning krijgt

ook je vernietings verhaal klopt niet , dat is afgewezen door de VVD en ging ze te ver dus gaat niet meer door
 
RogerP said:
khaat regel-wetgeving,, kut blauw..

zonder dat kutblauw zou jij geeneens meer op straat kunnen lopen
beter denk je eerst na voor je zo'n opmerkingen geeft :L

en trouwens, als je opgevoerd rijdt en je wordt door 'kut blauw' aangehouden en je krijgt een boete is het toch je eigen schuld??
(denk daar even over na...)

om weer ontopic te gaan: in hoeverre worden ze 'vernietigd' en in hoever gewoon naar de domeinen gebracht?
 
Inne dat vraag ik mij ook af , je hoord van de ene kant dat ze hem wel en niet mogen vernietigen

Ik denk zelf dat ze naar de domeinen worden gebracht en door worden verkocht :)
 
wanneer een brommer of scooter naar de domeinen gebracht is, is deze namelijk 'officieel' (lees: op papier) uitgeschreven en dus 'vernietigd'
 
Remco 4 Life said:
Uitleg erbij , wat is de 2e catagorie? :)


Ze hebben verschillende straffen voor verschillende overtredingen of misdrijven..

Aan de categorie weet een rechter hoe hoog de boete maximaal mag zijn. Je hebt 6 categorieën:

de eerste categorie, € 225,- ;
de tweede categorie, € 2.250,- ;
de derde categorie, € 4.500,- ;
de vierde categorie, ž 11.250,- ;
de vijfde categorie, € 45.000,- ;
de zesde categorie, € 450.000,-

Begrijp je et nu?:)
 
Back
Top