This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

op wat moet ik rijden??? octaan...?

Status
Not open for further replies.

Marc D

--M&V--Tuning
Hallo,

Ik heb een Hebo Manston maar ik wil me kop niet uitdraaien. Op wat moet ik rijden en met welke verhoudingen van benzine etc.
Ik heb gelezen in andere topic's dat je op : Elf 124, Motul 800, A747 kan rijden maar wat is nou precies het verschil tussen deze olieën en octaan benzines? en hoe betrouwbaar zijn ze?

in iedergeval bedankt!!!

Marc D.
 
Last edited:
Motul 800 en A747 zijn olie's. Elf 124 is een benzine met een octaangetal van 124. Hiervoor is de Manston eigenlijk gemaakt, maar als je hiermee wilt gaan rijden, zal je jezelf blauw gaan betalen. Of je met octaanboosters je octaangetal zover kan opkrikken dat je safe met standaard manstonkop kan rijden, betwijfel ik. Er zit weinig anders op denk ik dan je kop uit te laten draaien.
 
Ik weet het niet allemaal precies maar ik weet wel dat Motul 800 en Castrol A746, olien zijn. Om te smeren dus. ELF 124 is wel benzine en stinkt !!! Heeft een hoger octaangetal als ik het goed zeg.
 
Originally posted by Raki
Of je met octaanboosters je octaangetal zover kan opkrikken dat je safe met standaard manstonkop kan rijden, betwijfel ik. Er zit weinig anders op denk ik dan je kop uit te laten draaien.

Mjah je kan met octaanboosters het octaangetal niet omhoog kicken.
 
Misschien is het ook beter, om eerst wat meer onderzoek te doen naar de cilinder, voordat je hem gaat gebruiken!
 
Originally posted by Th@ De@LeR
Mjah je kan met octaanboosters het octaangetal niet omhoog kicken.

Waar is het dan voor?

Oja waarom wil de topicstarter btw niet de kop uitdraaien?
 
Als je nog niet weet wat er allemaal bestaat van olieen en brandstoffen kun je nog beter een tijd wachten om met manston te rijden....
 
Originally posted by Sjoerd
Waar is het dan voor?

Oja waarom wil de topicstarter btw niet de kop uitdraaien?

getal is toch een eigenschap van een stof. Zoals in dat stelsel dat je vast wel is met scheikunde hebt gehad ?????????????????? Kan er ook heel erg naast zitten. Maar ik d8 dat je met een booster extra octaan toevoegd maar dat het getal in principe gelijk blijft ???
Mjah als het niet zo is, leg ff uit hoe het dan zit.
 
je KAN ook gewoon met 98 gaan rijden. maar voor hoelang is de vraag....
kop uit laten draaien is het beste en ook het makkelijkste. dan is het WEL veilig om met 98 te gaan rijden. elf 124 is ook niet egt makkelijk aan te komen en je wil jezelf en je omgeving de geur ervan zeker niet aandoen...
 
Kan je kop ook gedeeltelijk uitdraaien zodat je toch met een grotere compressie rond rijd.. en dan natuurlijk octaan bij mixed
??????? en voor welke van deze oliën zouden jullie kiezen:A747 of motul 800?? en in welke verhouding?

nog harstikke bedankt voor al jullie reacties by tha way!!!

Mvg,

Marc D
 
dude, wat heb je daaraan? als je em gedeeltelijk laat uitdraaien, laat em dan helemaal uitdraaien. lijkt mij een vrij zinloze actie..
 
Originally posted by Miks
dude, wat heb je daaraan? als je em gedeeltelijk laat uitdraaien, laat em dan helemaal uitdraaien. lijkt mij een vrij zinloze actie..

Weet ik niet duz ik wil het horen wat jullie ervan denken en onder andere van de mensen die zelf ervaring meej hebben.
Maar miss handig om wta meer power eruit te kunnen krijgen ?????
 
wat wij drvan denken? wij denken gewoon dat het slim is om je kop te laten uitdraaien, je kan wel met elf124 gaan rijden, als je ervoor kiest om het geld ervoor uit te geven, wat de voordelen en nadelen t.o.v. zijn, dat weet ik niet precies.
 
Originally posted by MHR Aerox
kun je ook gewoon octaan booster gebruiken voor standaard cillinder? en zo ja helpt het dan.

??? sorry maar dit slaat ff nergens op!!! tuurlijk niet!
 

Als ik jou was zou ik gewoon idd je kop helemaal laten uitdraaiden en voor "safe"gaan.

Verder zijn die olién alle 2 goed dus kies welke jij het lieVs vind en meng met een verhouding van 1 op 35
 
Originally posted by MHR Aerox
kun je ook gewoon octaan booster gebruiken voor standaard cillinder? en zo ja helpt het dan.

Tuurlijk kan je het gebruiken maar wat jij binnen een jaar aan octaan booster gebruikt,daar kan je al een leuke snelle cilinder van k0pen Beetje nutteloze actie dus
 
Tuurlijk kan je octaanbooster gebruiken bij een standaard cilinder... Je kan ook peperdure A747 erin gooien, een AIM-monteren, een Overrange monteren en op Euro98 gaan rijden... Je zult er alleen nix mee opschieten
 
Wat je ook kunt doen als je je kop niet wilt laten uitdraaien is een hele dikke voetpakking monteren....dit geeft misschien wel 1 á 2 pk vermogens verlies, maar a lá......jij wilt je kop niet laten uitdraaien.

Ik heb dit trouwens een paar weken geleden gedaan bij een Manston die ik bij iemand moest monteren, hij wilde ook zijn kop niet laten uitdraaien.
Loopt nog steeds perfect met goede olie en 98.
 
Status
Not open for further replies.