onregelmatige vonk

Status
Not open for further replies.

roadkiller

Well-Known Member
mijn aprilia rs wil nog steets niet lopen hij blijft een onregelmatige vonk geven (2sec wel vonken 2sec niet vonken) ik heb zowat alles al vervangen de bobine bougie kabel en dop maar hij wil het gewoon niet goed doen

hij heeft wel spanning op de ontsteking op bijde kabels dus daar kan het dan niet aan liggen dus ik ben helemaal ten einde raad

iemand die nog iedeen heeft ik hoor het graag
 
Advertisement - register to remove this

en toch denk ik dat het de onsteking is..

deze is door te meten , dit doe je door Ohm's te meten , dus de weerstand in de spoelen , de spoelen kunnen best stroom geven ,maar als de weerstand fout is kan het zijn dat ie het niet goed doet.

de exacte waarden hiervan weet ik niet , ff zoeken dus.
 
bougie was goed
bougie kabel goed
bougie dop had 4.8 ohm dus was goed
bobine had 5.4 ohm dus is ook goed
spoel ontsteking had 720 ohm is ook prima
had je nog een naam maar die ben ik ff kwijt maar die had 124 ohm en dat is ook prima

dus daar kan het niet meer aan liggen maar ik ga vanavond ff kijken of ie ook nog ergens anders vonken geeft
 
nou hij is weer aan de praat maar hij wil niet boven de 6000 toeren uit komen dan begint ie te stotteren iemand iedeen waar dat weer aan kan liggen

crab is schoon gemaakt
membraam is heel
ontsteking goed
geen valse lucht kunnen vinden
 
hij doet het weer het was de ontsteking de spoelen waren wel goed maar er zit een kasje (weet de naam niet) bij die was kapot dus de ontsteking vervangen en toen deet ie het weer

melf hij is pas gereviceerd dus ik ga er niet van uit dat allen naar 2000 kilometer al versleten is

maar als nog bedankt iedereen
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top