Even voorop gesteld, ik heb niet alle vorige bijdrages gelezen maar ik vraag me af wat je wilt bewerkstelligen met die vragen over de timing.
Ook al zou de timing helemaal off zijn, dan nog moet je een regelmatige vonk krijgen.
Deze vonk komt weliswaar dan niet op het juiste tijdstip maar vonk moet wel goed en regelmatig zijn.
Waarom die vragen over de timing, is er dan gerommeld met de timing ketting of nokkenastandwiel?
Zo niet, lijkt het me sterk dat de timing niet in orde zou zijn.
Als de timing dusdanig off zou zijn, zou de kans groot zijn dat de zuiger de kleppen heeft geraakt maar ik ga ervan uit dat je nog steeds voldoende compressie hebt, toch?
Verder als de zuiger tdc staat moet het nokkenastandwiel staan zoals op jouw foto van je post nr 37, maw de beide gaatjes in het nokkenastandwiel parallel aan de bovenkant van de cilinderkop en het lijntje op het nokkenastandwiel 90 graden (haaks) tov de bovenkant van de cilinderkop.
Op dat moment moet ook het vliegwiel in de juiste positie staan, wat dit ook maar wezen mag, want ik kom niet goed wijs uit het plaatje van Floris, in zijn post nr 38.
Hier lijkt het erop dat de T-mark op het vliegwiel dan overeen moet komen met het lijntje op de pickupspoel.
Als je een onregelmatige vonk hebt heeft dit niks, maar ook echt niks te maken, met de timing.
Je moet dan eerder denken aan alle elektrische onderdelen van je ontsteking.
dus met:
- Spanning die wordt aangeboden op de ECS komende van accu/spanningsregelaar.
- Pickupspoel.
- ECS.
- Bobine.
- Bougiekabel.
- Bougiedop.
- Massa van je motorblok, je ECS, je bobine en je pickupspoel.
- Verder alle elektrische verbindingen tussen alle hierboven genoemde onderdelen dus inclusief alle connectoren