onderhoud van riem periode

Hap

Well-Known Member
hoe lang kan een v-riem mee bij de meeste rijders?

vandaag op de foto was 2340 km oud en bij kontrolle zag ik de lagen van de riem los gaan.
Gelijk maar vervangen voor een andere riem.

riem bijna door.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Dat werd tijd om te vervangen ja.
Dochter heeft al 2500 km erop met de
Fiddle 3, had al 2400 erop toen we hem kochten, dus al bijna 5000 km totaal. Zit nog de eerste riem op.
Het v-snaar ziet er nog perfect uit.
Post automatically merged:

Welk merk v-snaar is dat?
 
Last edited:
@Bulldog is wel 9x duurder dus zou ik dan 9x = 21000 km voor kunnen rijden en dan
reken ik geen uurloon want tijd heb ik zat als pensionada.

Het is wel alle waar voor het geld.

De Honda sh300 moet ook ruim 20K mee gaan want dan heeft Honda de 1e grote beurt in het boekje staan.
 
Klopt, ik had ook gerekend en dacht als jij geregeld hem in de gaten houd ben je goedkoper uit.
Maar deze ligt er bij ons origineel op.
Dus we kunnen nog even vooruit.
Maar er komt zo'n dure ook niet op als ie versleten is.
 
Die van de Honda sh300 kost ruim €100 , daar zal ik dus ff voor sparen, nog 12000 km te gaan. :)

Wat is gelijk gedaan heb is alles gesmeerd (naaldlager koppeling en bus vd koppeling, tandwielen en bendix) en behuizing schoon gemaakt.
Vorige maand de voorband vervangen a €19 met beide €3 wiellagers (11 000 km) je voelde iets en met de Stethoscope van AliE
(€4) kon je ze wel iets horen, Na vervangen was het OK.
 
Wat is dit nou voor een howto als ik vragen mag?
Als je na 2340 km een vsnaar verrot rijd is het niet alleen de vsnaar waar je probleem zit. Maar van een snaar van nog geen 5 euro kun je niks verwachten ook he
 
@Broos weet je ook welk merk op de kymco Like zat?
of was het orgineel v d fabriek ? (Bando, Naraku, DMP, 101-Oktane)

op zich als het een snaar van rond de €20 was, is 12K niet verkeerd zonder te weten wat hoe lang die nog mee zou kunnen.
 
Het was een originele vanaf fabriek.
Vroeger bewaarde ik altijd alles maar tegenwoordig gooi ik het gelijk weg.
Dus ik kan het merk of type niet meer zien.
 
Last edited:
Dan is het ook niet zo raar dat hij bij 2300 km al op is.
Je krijgt wat je betaald. (eigenlijk word je bij zo`n chinese riem letterlijk opgelicht.)

Als je 5,00 euro betaald gaat hij wel 5000km mee.
@eurokit ik klaag niet, het is een mijn keuze en ervaring die ik ook wil delen,
maar als je het straks niet zelf kan of wil vervangen wat dan een redelijke prijs is.

Welk merk van €5.-- / 5000km is dat dan?

de prijzen die ik zie hier in NL gaan van 10 - 35 euro voor een 50cc scooter.
dan komen bij de goedkoopste webshop nog de bezorg kosten erbij.
 
Nou dan is voor 11-13 euro zeker nog het duurste niet.

Onder mijn kisbee leg ik ook geen originele bando onder.. Wel onder mijn speedfight 3.
Maar de riemen kan ik makkelijk uitwisselen aangezien ze vrij het zelfde zijn van een peugeot vertikaal blok.
Heb altijd wel minstens 1 riem aan het wandbord hangen. Altijd als reserve. Momenteel hangen er volgens mij 3.
 
De riem beter het orginele aan te kopen, idem alle onderdelen dit bespaart jou scooter in goede conditie te houden, vergelijk prijs kwaliteit
op einde van de rekening zal het verschil in vertrouwen groter zijn, Honda is van Japan niet van China is genoeg bewezen hoe sterk deze
motoren zijn, indien men wil opdrijven is beter naar een hogere cc scooter gaan, niet meer nodig ombouwen van piraat onderdelen die
niet ten goede komen voor de motor, de aangestelde ingenieurs weten goed wat mag en kan voor het de produktie verlaat voor het promoten.
 
Ik vind dat snaren van Dayco een goede prijs/ kwaliteitsverhouding hebben. Op de webshops kosten die meestal rond de 15 euro. Bando is ook erg goed, maar wel wat duurder. Maar dan kan je ook minimaal 10k vooruit.
 
de hele voortgang van de roller hangt af van dat ene snaartje....
die van jou heeft aardig te lijden .. ik zou er de originele op gooien.
 
ldd de orginele zijn nog altijd het beste voor riemen en rolletjes, gezien de kilometers het minimum voorzien is van een riem kan
je vele kilometers doen voor het jaarlijks te vernieuwen, met al die goedkopere onderdelen op de markt te verkrijgen
weet ik niet of het beter is voor de scooter.
 
de hele voortgang van de roller hangt af van dat ene snaartje....
die van jou heeft aardig te lijden .. ik zou er de originele op gooien.
Jullie drietjes zitten trouwens te reageren op een topic uit aug, '21
hap's dochter is inmiddels al weer 5 Chinese snaartjes van 3,50 verder, maar goed.

Voor de kymco's wordt geadviseerd om de snaar tussen de 6 - en 9k km te vervangen.
De super8 snor had 5k gelopen op de ori snaar en daar was nog niets aan te zien.
( stond trouwens Kymco op en gemaakt door Bando )
Voor de brom had ik pas een nieuwe gekocht bij de dealer en die adviseerde Bando. 21 euro.
Nou, als ik daar dan weer onbezorgd 6 tot 9k km mee kan rijden, vind ik dat een koopje.

Bij het Japanse Bando, worden trouwens veel snaren voor derden geproduceerd onder eigen naam,
waarschijnlijk ook voor de ' grote' merken, die ze dan duurder verkopen.
 
Back
Top