Paar vraagjes over onderhoud van derbi 80cc

leonaerox

Member
Beste forumleden, ik heb dus een derbi met deze setup:
Top performance 80cc gietijzer
Mvt dd binnenrotor
Malossi inlaatset etc
Voca Carbon 70/80
21mm carb en nog veel meer.
Maar ik vraag me af hoeveel onderhoud hij nodig heeft? Mijn krukas is 1500km oud. Mijn cilinder en zuiger 700km ongeveer, ik gebruik hem 3x per week en rijd hem altijd netjes warm voordat ik hem goed doortrek. Ik vraag me dus af hoelang alles meegaat? Zoals zuiger mijn krukas etc. Ik wil dit graag weten omdat deze setup best duur was.
 
Advertisement - register to remove this

10 a 15 K moet lukken , misschien bij 10K een nieuwe zuiger .
Belangrijk is goede Smering en goede Olie , en netjes warm rijden.
Wat ook belangrijk is dat je een goede Krukas heb die het geweld aan kan .
 
Beste forumleden, ik heb dus een derbi met deze setup:
Top performance 80cc gietijzer
Mvt dd binnenrotor
Malossi inlaatset etc
Voca Carbon 70/80
21mm carb en nog veel meer.
Maar ik vraag me af hoeveel onderhoud hij nodig heeft? Mijn krukas is 1500km oud. Mijn cilinder en zuiger 700km ongeveer, ik gebruik hem 3x per week en rijd hem altijd netjes warm voordat ik hem goed doortrek. Ik vraag me dus af hoelang alles meegaat? Zoals zuiger mijn krukas etc. Ik wil dit graag weten omdat deze setup best duur was.
Er zit een Doppler krukas in . Maar ik heb geen idee welke maar het is volgens oude eigenaar een sport krukas. heeft ook volle wangen, maarja ik weet niet meer precies welke as het was alleen dat het een Doppler as is het is sws geen endurance. maar het is wel een sterkere dan origineel. Ik smeer met castrol power en rs en soms putoline crossmotor olie dus dat zit wel goed. Bedankt dan hoef ik dus nog geen nieuwe zuiger haha
 
Back
Top