oliekanalen in carter vraagje! min. hor.

Status
Not open for further replies.

Evert@Zip

Vist teveel..
Heej mensen, ik heb een vraagje, zoals de meeste min. hor. prutsers mischien wel weten (mischien niet) kunnen de oliekanalen op 2 plaatsen in je blok zitten (vanaf de fabriek), deze plaatsen zijn bij de membraan inlaat of ze zijn in de spoelers verwerkt.
Nu wil ik dus mijn carter gaan tunen en is mijn vraag welk carter ik hier het best voor kan gebruiken, ik zelf denk eigenlijk dat het beste is om het carter met kanalen bij het membraan te nemen, omdat ik denk dat bij het andere carter de flow in de spoelers verstoord kan worden.
Laat maar even weten wat jullie denken wat de beste keuze is. En kom nou niet met reacties van je ken het beter laten doen, want ik wil het zelf eens proberen, daarom heb ik ook een 2e carter gekocht.
Ik hoor het wel!
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een tijdje geleden ook zo'n soort advies gevraagd aan een ervaren tuner/racer aka Knuckle op het forum en die zei dat je het best de oliekanaaltjes bij je spoelers kan hebben. Omdat dan het mengsel iclusief de olie langs de lagers "gezogen" wordt.

Geen idee of het ook echt verschil uit maakt maar zijn advies gewoon aangenomen :rolleyes:
 
waarom zou je zoveel gaan prutsen als die standaard kanaaltjes ook voldoen ? ik heb ook nog nooit gehoord dat het beter is om dat te veranderen.
Ik zou het lekker laten zitten zo..
 
Als het met de flow te maken heeft, maar als het via membraan het carter in komt, zal er op die manier via de membraankant-smeergaten toch ook wel voldoende olie/mengsel langs de lagers gaan?

Ik had ooit een blok waarbij is 4 smeergaten had gemaakt. (dus de 2 die dichtzaten opengeboord) Echter dit blok is uiteindelijk nooit onder me scooter komen te hangen, dus of het voordelig/nadelig was geweest kan ik niet zeggen.
 
Ik zelf wil ze altijd aan de spoelkant hebben. Dan kan je de gleuven bij het membraan dicht en glad maken. Lijkt mij beter voor de flow in het carter vanaf het membraan
 
the dogg said:
waarom zou je zoveel gaan prutsen als die standaard kanaaltjes ook voldoen ? ik heb ook nog nooit gehoord dat het beter is om dat te veranderen.
Ik zou het lekker laten zitten zo..

Volgens mij snap je het verhaal niet, ik heb 2 blokken liggen, 1 met kanaaltjes bij de membraan kant, en het andere blok met kanaaltjes bij de spoelers, nu is mijn vraag welk blok ik het best kan gebruiken.
Maar denk dat ik er wel uit ben, en dat ik voor het blok met kanaaltjes in de spoelers ga. Denk ook dat de lagers meer mengsel krijgen met deze keuze.
Als iemand denkt dat ik toch voor het andere blok moet gaan, laat het dan nog maar ff weten, maar wel snel, en met een duidelijke verklaring waarom dit beter zou zijn.
 
Waarom word er zo veel gepraat van "het lijkt mij dat". Denk eens logisch na. Als je echt een perfecte flow wilt, maak je helemaal geen gaatjes. Maar dat kan natuurlijk niet.

Het beste is aan de kant van de spoelers. Als je het aan de kant van het membraan doet zal dat nadelig zijn voor de flow, het mengsel word heel erg gehinderd door het smeergat. Als je het aan de spoelkant doet is dit niet het geval. En de smering zal ook goed zijn, vanwege het feit dat de lagers het mengsel naar zich toe zuigen.
 
OKeej jongens, ben er nu wel uit, ik begin morgen met het polijsten van me blok (buitenkant), en dan gaat de dremel er in :P. Wens me allemaal maar veel succes dan gaat het zeker lukken, als ik klaar ben zal ik wel een paar fotoos maken en ff kijken of ik ze hier ken posten.

Mazzels...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top