In mijn ogen heb je nooit een goede reden om zelfmoord te plegen hoor.
Doe eens een ronde in het ziekenhuis, dan zie je pas wat, mensen die willen leven, maar niet kunnen. Of kindjes van 7 met kale hoofdjes, die 7 jaar lang niets anders dan ziekenhuizen gezien hebben.
Zeker als je lichaamlijk niets mis hebt heb je totaal geen reden om zelfmoord te plegen.
dan ben je IN MIJN OGEN gewoon een zwak individu. Kon je het leven maar schenken aan iemand anders als je het toch niet wou, dat zou iets heel anders zijn.
(nogmaals dit is mijn mening, niet dat iemand zich beledigt voelt)
En die uiterlijke kenmerken zijn juist de dingen waar het helemaal niet op draait bij mensen die zelfmoord plegen. T zit allemaal van binnen, gevoelens die je niet kan uitten, problemen waar weinig mensen vanaf weten e.d.
Goed voorbeeld, moeder van een vriend van me, had alles; 2 kinderen, mooi huis op een stuk grond, genoeg geld en een gezellige vriendengroep. Niemand had dan ook maar iets in de gaten... En opeens lag een een afscheidsbrief op tafel en heeft ze bij zevenhuizen der auto op 't spoor gezet....Verschikkelijk bizar...
Dus Sandor, je bekijkt het een beetje van de verkeerde kant imo..
addonline.nl said:Ondanks de wilskracht, motivatie en mentaliteit lukt het iemand met ADD nauwelijks om aan de verwachtingen van anderen te kunnen voldoen. Men wordt dan al heel snel als dom, lui en ongeïnteresseerd bestempeld terwijl het tegendeel waar is.
Limbische ADD - het depressieve subtype, Onoplettendheid en/of hyperactivteit-impulsiviteit en negatieve gedachten, periode van depressies, slaapproblemen, lusteloosheid, laag zelfbeeld, sociale isolatie, lage motivatie en snel prikkelbaar.
Wanneer je hersens nou eenmaal bepaalde stoffen minder aanmaken (dopamine, serotanine etc) kan je dat als 'zwak' bestempelen, maar daar is vrij weinig aan te doen.Wikipedia said:ADHD-PI is different from the other subtypes of ADHD in that it is characterized primarily by inattention, easy distractibility, disorganization, procrastination, forgetfulness, and lethargy (fatigue), but with less or none of the symptoms of hyperactivity or impulsiveness typical of the other ADHD subtypes.[1] These children are at greater risk of academic failures and early withdrawal from school.[2] Teachers and parents may make incorrect assumptions about the behaviours and attitudes of a child with undiagnosed ADHD-PI, and may provide them with frequent and erroneous negative feedback (e.g. "you're irresponsible", "you're lazy", "you don't care/show any effort", "you just aren't trying", etc.).[3]
The more intelligent inattentive children may realize on some level that they are somehow different internally from their peers; however, they are unfortunately also likely to accept and internalize the continuous negative feedback, creating a negative self-image that becomes self-reinforcing. If these children progress into adulthood undiagnosed or untreated, their inattentiveness, ongoing frustrations, and poor self-image frequently create numerous and severe problems maintaining healthy relationships, succeeding in postsecondary schooling, or succeeding in the workplace. These problems can compound frustrations and low self-esteem, and will often lead to the development of secondary pathologies including anxiety disorders, mood disorders, and substance abuse.[2]
Zonder heel dramatisch te gaan doen en niet dat ik ooit écht in de positie heb gezeten, maar ik vind wat je zegt toch wel kort door de bocht.
Ik loop al sinds in van de middelbare school af kom te kloten met m'n psyche. Weinig mensen zien dat verder aan me en als ik dat probeer uit te leggen stuit ik regelmatig op onbegrip. In die tijd kan iedereen je vanalles vertellen: dat je er goed uit ziet, toch zoveel vrienden om je heen hebt, een slimme kop etc. M'n pa snapt me na 5 jaar nog niet bijvoorbeeld.
Maar wanneer je jezelf totaal niet zo voelt en constant tegen de zelfde dingen aanloopt, meds hebt geslikt, nu weer ben begonnen met andere zooi, ondanks tientallen gesprekken met psychs, kan ik me er best in verplaatsen dat je er op een gegeven moment aan onderdoor gaat..
Ik vind toch dat je wanneer je zelf nooit in zo'n situatie hebt gezeten, niet echt recht van spreken hebt. Je beoordeelt nu puur op uiterlijke, of iig fysieke kenmerken.
Ben jij niet ook actief in het 'drugs' topic? Zo ja vind ik dat ook niet echt slim. Als je mentaal niet goed in elkaar zit moet je van elke mogelijke drugs afblijven imo.
Ik heb lang geblowed ja, maar dat is wel een kenmerk van AD(H)D-ers.