Nutteloosche Plaatjes #36

Status
Not open for further replies.
In mijn ogen heb je nooit een goede reden om zelfmoord te plegen hoor.

Doe eens een ronde in het ziekenhuis, dan zie je pas wat, mensen die willen leven, maar niet kunnen. Of kindjes van 7 met kale hoofdjes, die 7 jaar lang niets anders dan ziekenhuizen gezien hebben.

Zeker als je lichaamlijk niets mis hebt heb je totaal geen reden om zelfmoord te plegen.
dan ben je IN MIJN OGEN gewoon een zwak individu. Kon je het leven maar schenken aan iemand anders als je het toch niet wou, dat zou iets heel anders zijn.

(nogmaals dit is mijn mening, niet dat iemand zich beledigt voelt :))

Zonder heel dramatisch te gaan doen en niet dat ik ooit écht in de positie heb gezeten, maar ik vind wat je zegt toch wel kort door de bocht.

Ik loop al sinds in van de middelbare school af kom te kloten met m'n psyche. Weinig mensen zien dat verder aan me en als ik dat probeer uit te leggen stuit ik regelmatig op onbegrip. In die tijd kan iedereen je vanalles vertellen: dat je er goed uit ziet, toch zoveel vrienden om je heen hebt, een slimme kop etc. M'n pa snapt me na 5 jaar nog niet bijvoorbeeld.

Maar wanneer je jezelf totaal niet zo voelt en constant tegen de zelfde dingen aanloopt, meds hebt geslikt, nu weer ben begonnen met andere zooi, ondanks tientallen gesprekken met psychs, kan ik me er best in verplaatsen dat je er op een gegeven moment aan onderdoor gaat..

Ik vind toch dat je wanneer je zelf nooit in zo'n situatie hebt gezeten, niet echt recht van spreken hebt. Je beoordeelt nu puur op uiterlijke, of iig fysieke kenmerken.
 
En die uiterlijke kenmerken zijn juist de dingen waar het helemaal niet op draait bij mensen die zelfmoord plegen. T zit allemaal van binnen, gevoelens die je niet kan uitten, problemen waar weinig mensen vanaf weten e.d.

Goed voorbeeld, moeder van een vriend van me, had alles; 2 kinderen, mooi huis op een stuk grond, genoeg geld en een gezellige vriendengroep. Niemand had dan ook maar iets in de gaten... En opeens lag een een afscheidsbrief op tafel en heeft ze bij zevenhuizen der auto op 't spoor gezet....Verschikkelijk bizar...

Dus Sandor, je bekijkt het een beetje van de verkeerde kant imo..
 
Dit onderwerp kun je het toch nooit eens worden, de 1 zegt je hebt alles denk ook aan je nabestaanden, de ander dit enz
 
En die uiterlijke kenmerken zijn juist de dingen waar het helemaal niet op draait bij mensen die zelfmoord plegen. T zit allemaal van binnen, gevoelens die je niet kan uitten, problemen waar weinig mensen vanaf weten e.d.

Goed voorbeeld, moeder van een vriend van me, had alles; 2 kinderen, mooi huis op een stuk grond, genoeg geld en een gezellige vriendengroep. Niemand had dan ook maar iets in de gaten... En opeens lag een een afscheidsbrief op tafel en heeft ze bij zevenhuizen der auto op 't spoor gezet....Verschikkelijk bizar...

Dus Sandor, je bekijkt het een beetje van de verkeerde kant imo..

Ik denk dat jullie er geen moer van snappen, luister, ik heb een spierziekte, Spinale spier atrofie, type 3.

Ik weet als beste hier hoe het is om een moeilijk leven te hebben, ik loop nog lekker rond, maar je zou godver eens een dag in mijn hoofd moeten zitten, watvoor zorgen en gezeik ik heb hierdoor. En toch leef ik zo graag en word ik bij wijze van elke dag wakker met een glimlach, om de dag te beginnen met een hele hoop gezeik. Ik kan amper trappen maken, ik kan NIETS doen wat ik wil (zo ben ik bijvoorbeeld al 2 jaar bezig om mijn rijbewijs te halen, heb ik een nieuwe polo moeten kopen van 17 000 euro, en nu moet ik de rem laten aanpassen voor een luttele 11 000 euro(!!!), denk je dat ik daar 1 euro van terugzie?) en toch ben ik niet depressief maar een vrolijk persoon.

Mede hierdoor zie ik veel erge dingen in het ziekenhuis, die mensen lachen ook nog en willen zo graag. Hierdoor heb ik echt nul komma nul respect voor mensen die zelfmoord plegen. NIETS maar dan ook NIETS geeft lichaamlijk in orde mensen het recht om uit het leven te stappen. Als je elke dag depressief rond loopt omdat het niet mee zit dan ben je echt een zwak persoon.

Het is allemaal vanzelfsprekend, opstaan uit een stoel, trappen maken, openbaar vervoer nemen, je zou het eens moeten weten hoe blij jullie mogen zijn. :)

(en sorry bjorn, ik vind je echt een tof persoon, maar als jij mentaal je niet in orde voelt, moet je eens rond je kijken, en zien wat je WEL hebt en WEL kan, ipv wat je niet hebt of kan. Alles waar jij in faalt heb je zelf in de hand gehad, en dan wou je het gewoon niet fel genoeg.)


timmy_w7cjzf.gif
 
Last edited:
Ik heb zelf ook al genoeg meegemaakt om te weten hoe sommige dingen zo vanzelfsprekend kunnen zijn(3 vingers kwijtgeraakt door een exenterpers). Jij bent degene die de mooie dingen in het leven respecteert, maar sommige mensen kunnen dat niet meer, daarom is het ook een ziekte en denken er zo het makkelijkst vanaf te kunnen...


Door zulksoort tegenslagen zie je indd de mooie dingen in het leven en grijp je die met 2 handen aan... Meestal zijn degene die zelfmoord plegen, mensen die de mooie dingen in het leven niet meer zien en alles maar gewoon vinden...
 
Dan zouden ze die mensen eens moeten vastpakken bij de hand, en door de kinderafdeling in het ziekenhuis sleuren. Weet nog goed dat ik vorig jaar in het ziekenhuis zat, ze waren bloed aan het nemen, zat er rechts van mij een meisje van 4 jaar gok ik, samen met haar ouders.

Dat meisje had kanker, en de ouders wisten wat er ging gebeuren. en toch zat ze daar, dolblij te spelen op een driewieler verkleerd in het roze als princes met een glimlach zo breed te lachen haha. Ik denk niet dat ze nu nog leeft.

En als zo'n dingen je visie over het leven niet doen veranderen, dan hoor je mss beter thuis 2 meter onder de grond. Om het met keiharde woorden te zeggen.
 
Punt is dat ik jou wel begrijp, maar jij mij niet. ;)

Big up dat je zo positief bent, ik wou dat ik dat kon en dat is dus precies mijn punt..

addonline.nl said:
Ondanks de wilskracht, motivatie en mentaliteit lukt het iemand met ADD nauwelijks om aan de verwachtingen van anderen te kunnen voldoen. Men wordt dan al heel snel als dom, lui en ongeïnteresseerd bestempeld terwijl het tegendeel waar is.

Limbische ADD - het depressieve subtype, Onoplettendheid en/of hyperactivteit-impulsiviteit en negatieve gedachten, periode van depressies, slaapproblemen, lusteloosheid, laag zelfbeeld, sociale isolatie, lage motivatie en snel prikkelbaar.

Wikipedia said:
ADHD-PI is different from the other subtypes of ADHD in that it is characterized primarily by inattention, easy distractibility, disorganization, procrastination, forgetfulness, and lethargy (fatigue), but with less or none of the symptoms of hyperactivity or impulsiveness typical of the other ADHD subtypes.[1] These children are at greater risk of academic failures and early withdrawal from school.[2] Teachers and parents may make incorrect assumptions about the behaviours and attitudes of a child with undiagnosed ADHD-PI, and may provide them with frequent and erroneous negative feedback (e.g. "you're irresponsible", "you're lazy", "you don't care/show any effort", "you just aren't trying", etc.).[3]

The more intelligent inattentive children may realize on some level that they are somehow different internally from their peers; however, they are unfortunately also likely to accept and internalize the continuous negative feedback, creating a negative self-image that becomes self-reinforcing. If these children progress into adulthood undiagnosed or untreated, their inattentiveness, ongoing frustrations, and poor self-image frequently create numerous and severe problems maintaining healthy relationships, succeeding in postsecondary schooling, or succeeding in the workplace. These problems can compound frustrations and low self-esteem, and will often lead to the development of secondary pathologies including anxiety disorders, mood disorders, and substance abuse.[2]
Wanneer je hersens nou eenmaal bepaalde stoffen minder aanmaken (dopamine, serotanine etc) kan je dat als 'zwak' bestempelen, maar daar is vrij weinig aan te doen.
Behalve behandeling; waar jij je rem laat aanpassen, ga ik medicijnen slikken.
Probleem is dat 't bij jou dus duidelijk 'zichtbaar' is, maar een hoop mensen die psychisch in de knoop zitten, weten niet dat dat ook anders kan, houden 't voor zichzelf, omdat 't idee van naar een pysch of dokter gaan als 'zwak' word gezien - is het niet de buitenwereld, danwel door de persoon zelf.

Het lijkt er op, na aantal jaren aankloten, dat dit dus bij mij 't geval is.
Maar zo is voor alles een reden te vinden, lijkt me.
 
Zonder heel dramatisch te gaan doen en niet dat ik ooit écht in de positie heb gezeten, maar ik vind wat je zegt toch wel kort door de bocht.

Ik loop al sinds in van de middelbare school af kom te kloten met m'n psyche. Weinig mensen zien dat verder aan me en als ik dat probeer uit te leggen stuit ik regelmatig op onbegrip. In die tijd kan iedereen je vanalles vertellen: dat je er goed uit ziet, toch zoveel vrienden om je heen hebt, een slimme kop etc. M'n pa snapt me na 5 jaar nog niet bijvoorbeeld.

Maar wanneer je jezelf totaal niet zo voelt en constant tegen de zelfde dingen aanloopt, meds hebt geslikt, nu weer ben begonnen met andere zooi, ondanks tientallen gesprekken met psychs, kan ik me er best in verplaatsen dat je er op een gegeven moment aan onderdoor gaat..

Ik vind toch dat je wanneer je zelf nooit in zo'n situatie hebt gezeten, niet echt recht van spreken hebt. Je beoordeelt nu puur op uiterlijke, of iig fysieke kenmerken.

Ben jij niet ook actief in het 'drugs' topic? Zo ja vind ik dat ook niet echt slim. Als je mentaal niet goed in elkaar zit moet je van elke mogelijke drugs afblijven imo.
 
Ben jij niet ook actief in het 'drugs' topic? Zo ja vind ik dat ook niet echt slim. Als je mentaal niet goed in elkaar zit moet je van elke mogelijke drugs afblijven imo.

Ik heb lang geblowed ja, maar dat is wel een kenmerk van AD(H)D-ers.
Daarnaast een aantal keer wat andere zooi geprobeerd, maar ik weet dat ik daar gevoelig voor ben, dus raak ik 't niet zomaar meer aan.
Ook vond ik 't niet heel bijzonder.
Verder heb ik me altijd goed ingelezen over dat soort dingen. :)

3297517790_cbace5f079.jpg
 
Jongens waar gaat het nou over? Op een forum tegen elkaar opbieden wie het het slechtst heeft? laat elkaar gewoon in de waarde, voel niet te drang om jezelf te bewijzen en post foto's.

sg-escher.jpg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top