Nu nog zonder helm rijden?

Damn... Zo jong.. :(Zonder hem rijden is zowieso niet goed.. maar ja .. Mocht een famielielid/vriend dit lezen gecondoleerd en veel sterkte de komende tijd !
 
waarom post je dit soort berichten eigenlijk nog? tis lullig voor die jongen + familie en bekenden enzo ......maar dit is totaal niet boeiend.....elke dag komen er mensen om in het verkeer....En dat ie geen helm ophad is dom, maar je gaat toch ook niet voor elke fietser die door rood rijd en geschept wordt, elke automobilist die geen gordel omheeft enz enz enz een topic opnenen om vervolgens te vertellen hoe dom het eigenlijk wel niet is.

maarja tis idd wel dom van hem dat ie geen helm ophad
 
Originally posted by frank
waarom post je dit soort berichten eigenlijk nog? tis lullig voor die jongen + familie en bekenden enzo ......maar dit is totaal niet boeiend.....elke dag komen er mensen om in het verkeer....En dat ie geen helm ophad is dom, maar je gaat toch ook niet voor elke fietser die door rood rijd en geschept wordt, elke automobilist die geen gordel omheeft enz enz enz een topic opnenen om vervolgens te vertellen hoe dom het eigenlijk wel niet is.

maarja tis idd wel dom van hem dat ie geen helm ophad

Dit soort berichten herinneren sommigen er nog wel 's aan hoe belangrijk een helm is........ Die dingen zijn er niet om meneerdepolitie te vriend te houden, maar om jezelf te beschermen, aangezien je op een scooter net zo kwetsbaar bent als op een fiets, alleen ga je iets harder en heb je meer kans op ongelukken.... En als je hem niet op hebt is het eigen risico, ikzelf heb ook wel 's zonder gereden, dom, denk ik elke keer weer na die tijd, maar ik heb de gore gevolgen van het niet helmdragen wel gezien en ik ben heel wat voorzichtiger geworden, ook met het scooterrijden zelf...

Best kut voor die gozer, nabestaanden en de omstanders die het hebben zien gebeuren. Tis wel eigenschuld, eigenwijsheid = geen wijsheid.....
 
hoop dat de ouders nog goede herinneringen aan hem overhouden, en hem niet hebben zien liggen daar, dat lijkt me echt te erg voor hun
 
Originally posted by slidervsstunt
denkt er hier niemand aan de bestuurder van de auto ?


hier heb je wel een punt.
Die kerel mag het dan misschien deels aan zichzelf te danken hebben omdat hij geen helm op had, maar ik mag er niet aan denken dat ik morgen iemand dood rijd met de auto. Ik denk dat ik wel ff niet meer in een auto zou stappen.

Die bestuurder zal daar ook wel trauma aan overhouden. En dat omdat die kerel niet ff voorzichtiger kon zijn (met helm opzetten bedoel ik dan, weet niet wie in fout was)
 
Sja fucked up... meer kan je niet zeggen

Zou me liever niet willen verplaatsen in de bestuurder van de desbetreffende auto, die uitstapt om te kijken hoe het met de jongen is en een lichaam met een platgereden hoofd-achtig iets ziet liggen....:(
 
dat helm half op je hoofd is een teken dat de jongen stoer probeerde te zijn, gezien het feit dat ie een helm heeft weet ie dat zo'n ding belangrijk is. Voor hem gaat het stoer zijn boven zijn eigen, en andermans veiligheid... Als je het mij vraagt heeft ie het gewoon aan zichzelf te danken, als ie die helm normaal had opgehad zou hij nooit onder het wiel van een perosonenauto gekomen zijn, gewoon omdat de grootte van de helm groter is dan de helft van het wiel, op die manier zou hij dus vooruit zijn geduwd ipv geplet onder het wiel. Al met al een dubieuze situatie, ik vind het kut voor die gozer maar hij heeft het imo compleet aan zichzelf te danken dat hij nu wijlen is, hoe hard het ook klinkt. Je maakt de keuze om je helm niet, of half op te zetten, je draagt ook de consequenties die het met zich meebrengt, zo is het gewoon... Imo had die knaap veel grotere overlevingskansen wanneer hij de helm gewoon droeg. En noem me nu geen moraalridder oid want jullie weten gewoon dat ik gelijk heb en dat het die kerel zijn eigen domme schuld is...

De nabestaanden wens ik natuurlijk erg veel sterkte toe in de verwerking van dit verlies.
 
Originally posted by mendophir
dat helm half op je hoofd is een teken dat de jongen stoer probeerde te zijn, gezien het feit dat ie een helm heeft weet ie dat zo'n ding belangrijk is. Voor hem gaat het stoer zijn boven zijn eigen, en andermans veiligheid... Als je het mij vraagt heeft ie het gewoon aan zichzelf te danken, als ie die helm normaal had opgehad zou hij nooit onder het wiel van een perosonenauto gekomen zijn, gewoon omdat de grootte van de helm groter is dan de helft van het wiel, op die manier zou hij dus vooruit zijn geduwd ipv geplet onder het wiel. Al met al een dubieuze situatie, ik vind het kut voor die gozer maar hij heeft het imo compleet aan zichzelf te danken dat hij nu wijlen is, hoe hard het ook klinkt. Je maakt de keuze om je helm niet, of half op te zetten, je draagt ook de consequenties die het met zich meebrengt, zo is het gewoon... Imo had die knaap veel grotere overlevingskansen wanneer hij de helm gewoon droeg. En noem me nu geen moraalridder oid want jullie weten gewoon dat ik gelijk heb en dat het die kerel zijn eigen domme schuld is...

De nabestaanden wens ik natuurlijk erg veel sterkte toe in de verwerking van dit verlies.

I agree..........
 
hmZz..misschien was het wel een snorbrommer:|

staat nergens dat het een brom was...
paar maanden terug is hier ook een jongen met een snorbrommer doodgereden...traumaheli mocht ook niet meer baten
En dan hoef je niet eens zo heel hard te rijden...30km/u kan al genoeg zijn als je met je hoofdje ergens op klapt
mjah daarom..beter snel met helm..dan iets minder snel zonder
 
Daarom , helm op

Ik sluit me ook bij dirk aan , mgoed
En ik vind ook dat je met een snorfiets ook een helm op zou moeten , tuurlijk is het relaxed om rond te karren met 30 , maar je komt voor dezelfde verkeersituaties te staan , als een bromfiets.

Ook met een snorfiets kun je aangereden worden , maarja.

Klote voor de nabestaanden , maar het toont toch wel aan wat 90% hier wel weet : Helm op
 
Nog steeds niets van gehoord...

Originally posted by frank
waarom post je dit soort berichten eigenlijk nog? tis lullig voor die jongen + familie en bekenden enzo ......maar dit is totaal niet boeiend.....elke dag komen er mensen om in het verkeer....En dat ie geen helm ophad is dom, maar je gaat toch ook niet voor elke fietser die door rood rijd en geschept wordt, elke automobilist die geen gordel omheeft enz enz enz een topic opnenen om vervolgens te vertellen hoe dom het eigenlijk wel niet is.

:|, dit gaat over iemands dood, niet een verkeersovertreding..
Zoiets schokt je wel, en je denkt voortaan wel 2 keer na met je helm opzetten..
Weet je wat niet boeiend is, die stomme reply van jouw 0?
 
Kreeg net een e-mail van me vader die voor ze werk nu in Italie zit. Zegt ie dat iedereen daar met de scooter zonder helm rijdt en ook gewoon op de snelweg rijden zonder helm ,de meeste lui op motors daar rijden ook zonder helm.
Zal daar wel lekker gaan met de verkeers ongelukken volgens mij gebeurt dat daar dagelijks.

Mijn medeleven gaat uit naar de nabestaanden en naar de chauffeur van de auto die zal er wel voor de rest van ze leven mee zitten.
 
Originally posted by Black Bullit
Kreeg net een e-mail van me vader die voor ze werk nu in Italie zit. Zegt ie dat iedereen daar met de scooter zonder helm rijdt en ook gewoon op de snelweg rijden zonder helm ,de meeste lui op motors daar rijden ook zonder helm.
Zal daar wel lekker gaan met de verkeers ongelukken volgens mij gebeurt dat daar dagelijks.

Mijn medeleven gaat uit naar de nabestaanden en naar de chauffeur van de auto die zal er wel voor de rest van ze leven mee zitten.

In Italïe is het heel simpel: Eigen risico :rolleyes: Ben blij dat dat hier niet zo is, denk wat een klap tegen je hoofd met 120km/uur doet met je schedel, is dan net een ei.......
 
zoals in veele topics al gezegt een helm s dus erg belangrijk zonder helm is het gewoon te gevaarlijk.Dus altijd de helm op.
Als ik hem niet op had had ik denk ik hier niet meer gezeten :?.
maarja.Ik wens de ouders van die dude in ieder geval veel sterkte.
 
Back
Top