Nog steeds afstelprobleem aerox hebo gara

Jeetn

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb onlangs een post geplaatst dat het me totaal niet lukte voor mijn aerox af te stellen met mijn nieuwe 50cc conti en polini for race 3 uitlaat.
Ik heb dus al geluisterd en de te zware uitlaat aangepast aan een hebo gara die wel op een 50cc functioneerd. Maar de scooter deed nog net hetzelfde als voordien :s
Hij trekt totaal niet op en blijft hangen aan 30km/h. Mijn afstelling is nu gele malossi drukveer, gele leovinci trekveren en 4 gram loodjes.
Aan de carbu heb ik nog nooit gekomen dus zit er nog originele sproeier in en originele luchtfilter
weten jullie wat ik moet aanpassen hiervoor?

mvg
 
Advertisement - register to remove this

zorg ervoor dat je goede trekveren hebt voor de goede koppeling.. trekvere van een standaard koppeling passen niet in een malossi koppeling... ofja ze passen wel maar dan zitten ze veeeelste los en dan krijg een effect dat hij onderin niet trekt..
 
zorg ervoor dat je goede trekveren hebt voor de goede koppeling.. trekvere van een standaard koppeling passen niet in een malossi koppeling... ofja ze passen wel maar dan zitten ze veeeelste los en dan krijg een effect dat hij onderin niet trekt..

Ik heb nooit gesproken dat ik een malossi koppeling heb. Ik heb de overbrenging volledig origineel. Ik zal vanavond even malossi trekveren steken. Raden jullie mij gele aan?
mvg
 
Als hij blijft hangen bij 30km/h ligt het ZEKER niet aan je trekveren...
Rollen/drukveer en/of sproeier.

4gram kan best te zwaar zijn...
Een kennis van mij had 3,7gr met een gele drukveer op een aerox...

Overigens zou ik sowieso een andere vario halen, dan zit je sowieso al een stuk hoger kwa gewicht.
 
als je overbrening volledig standaard is zul je iig je trekveren en drukveer en rollen aan moeten passen..
Maar mijn punt is dat je de goede trekveren voor de goede koppeling moet hebben... daar zit ook verschil in...
 
als je overbrening volledig standaard is zul je iig je trekveren en drukveer en rollen aan moeten passen..
Maar mijn punt is dat je de goede trekveren voor de goede koppeling moet hebben... daar zit ook verschil in...

En nu vraag ik aan jou een richtlijn om te kunnen starten.

mvg
 
Doh, dus jij vind rollen geen afstelling? Je koppeling werkt (dus je trekveren) tot je daadwerkelijk op gang komt. Dit is dus niet bij 30km/h. Als je daar een enorme dip hebt ligt dit meestal aan je rollen/drukveer of aan je mengsel.
 
Back
Top