Aerox nog steeds minder kracht.

Ik vind de cilinder zelf best scherp.
Maar om er nou met een dremmel in te gaan vind ik zonde t koste me namelijk al 190 euro zou een duur grapje zijn als ik die verpest.
Lekker zo laten als je er geen ervaring mee hebt.
Tenzij de cilinder dermate slecht is afgewerkt dat je braampjes voelt waar de zuigerveren langs moeten of dat er giet braampjes in de kanaaltjes zijn die los zitten, maar dat verwacht ik niet bij een setje van 190 Euro.
 
Lekker zo laten als je er geen ervaring mee hebt.
Tenzij de cilinder dermate slecht is afgewerkt dat je braampjes voelt waar de zuigerveren langs moeten of dat er giet braampjes in de kanaaltjes zijn die los zitten, maar dat verwacht ik niet bij een setje van 190 Euro.
Dan laat ik alles zo doen. Zal hem der van de week eens onder zetten.
Post automatically merged:

Je zit wel in de goede hoek te kijken

als de poorten scherp zijn in de cilinderwand, dan pak je een klein vijltje en dan ga je een paar keer met de vijl erlangs, doe dit 1 richting op (van binnen naar buiten)
K hou het voor nu maar zo aangezien ik niet zo veel met metaal werk en nogal een kluns ben over dat.
Post automatically merged:

heb je een nieuwe cilinder of alleen een nieuwe zuiger??
Hele nieuwe cilinder.
 
Ik heb de oude cilinder er nu vanaf en ziet er nog gewoon als nieuw uit.
Zuigerveren ziin prima cilinder zelf is prima zuiger is prima.
Hoe kan ik dan maar 6 bar compressie hebben.16574755815935139702930492784337.jpg
 
Standaard geeft zo'n motorblok al gauw 8 bar, zo niet iets meer!
Dit is echter via een koude meting....
Warme meting kan dus anders uitvallen.

Via de geposte foto kan ik niet heel veel afleiden, echter ontbreekt er wel een klein stukje cilinderwand welke net onder de stootrand zit van de zuiger. (raar driehoekig punt) Als het op dit punt lekt, kan het heel goed zijn dat er compressieverlies optreed!
 
heb je de zuigerveren (los) er met de zuiger ingedrukt , en de speling gemeten met een voelermaat ?
Ik heb de nieuwe cilinder nog niet gemonteerd. Aangezien de oude nog prima is. Geen krasje op die zuiger.
Ik ben echt verbaast maar wat kan het nu toch zijn?
Post automatically merged:

Standaard geeft zo'n motorblok al gauw 8 bar, zo niet iets meer!
Dit is echter via een koude meting....
Warme meting kan dus anders uitvallen.

Via de geposte foto kan ik niet heel veel afleiden, echter ontbreekt er wel een klein stukje cilinderwand welke net onder de stootrand zit van de zuiger. (raar driehoekig punt) Als het op dit punt lekt, kan het heel goed zijn dat er compressieverlies optreed!
Klopt zag ik ook het was verbrand. Maar het is nauwelijks voelbaar met je vinger.
Ik heb compressie gemeten met warme en koude moter.
Zou het niet een krukas keering kunnen zijn.
 
Er geldt een soort van ongeschreven regel welke ook betrekking heeft op bepaalde laksoorten.
Een maat van mij welke zowel een monteur als spuiter is van allerlei spul, zegt altijd; dat als je nagel blijft hangen/of dat het oppervlak afwijkt en de schade nauwelijks voelbaar is, je er donder op kunt zeggen dat er wel degelijk schade aanwezig is.
Sommige kunnen aangepast worden door poetsen e.d. , maar als de schade te diep zit is het gewoonweg over en ben je genoodzaakt om een nieuwe (laklaag-ter vergelijking)) of cilinder te monteren!
 
Zit allemaal prima. Ik zie niks geks.
Post automatically merged:

Er geldt een soort van ongeschreven regel welke ook betrekking heeft op bepaalde laksoorten.
Een maat van mij welke zowel een monteur als spuiter is van allerlei spul, zegt altijd; dat als je nagel blijft hangen/of dat het oppervlak afwijkt en de schade nauwelijks voelbaar is, je er donder op kunt zeggen dat er wel degelijk schade aanwezig is.
Sommige kunnen aangepast worden door poetsen e.d. , maar als de schade te diep zit is het gewoonweg over en ben je genoodzaakt om een nieuwe (laklaag-ter vergelijking)) of cilinder te monteren!
T is meer een klein inhammetje.
Maar het ziet er uit alsof dit er al best lang zit.
 
Back
Top