Aerox nog steeds minder kracht.

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo allemaal.
Mijn aerox rijd weer sinds effe.
Balhoofdlagers waren op dus vervangen.
Ik had hier al eerder een topic over gemaakt.
'Aerox minder vermogen na tanken' volgensmij. Maar nog steeds heeft die gewoon minder kracht.
Dit heb ik al gedaan
Uitlaat schoongebrand. Bleek niet eens vies te zijn.
Carb schoon gemaakt.
Maar nog steeds niet hetzelfde als eerst.
Iemand nog enige idee wat het kan zijn.
Ik heb het gevoel dat die minder fel reageert op gas geven
 
Advertisement - register to remove this

Zal ik die er maar eens afhalen cilinder zit er ook al best lang op.
Stel hij is kapot. Wat voor merk raden je aan als 50 snel?
 
Ik heb 2 cilinders gevonden.
Die van malossi heeft 6 spoelpoorten
En die van stage 6 maar 5.
maakt dat nou eigenlijk echt verschil.
want als je goed kijkt. Heeft die van malossi bij het blauwe cirkeltje 2 poorten zitten. En stage 6 maar 1 maar dan 1 grote poort.
Maakt dat nou echt verschil?
Snapchat-1942270887.jpgSnapchat-116854426.jpg
 
Waarom uit elkaar schroeven, je hebt toch een compressiemeter of heb ik dit mis?


Je weet niet eens of het aan de cilinder/zuiger ligt en je bent al een nieuwe aan het kopen???
Compressie pas nog gemeten was 8 bar.
Nee ik vind het gewoon vreemd dat die zo raar doet. Ik heb letterlijk niks gedaan en ineens doet die raar.
Ik heb alles al zoon beetje nagekeken maar k kom er maar niet achter. Want met deze setup/afstelling deed die het prima. Het enige wat ik heb gedaan is van mengsmeer 1 op 35 naar 1 op 40 gegaan. Dat kan het toch niet zijn. Scooter start prima. Start binnen 1 sec elektrische. Heb jij meschien nog een idee wat het kan zijn?
 
8 Bar is toch redelijk en daar heeft hij ook nog goed mee gelopen of bedoelde je dit niet?
Nadat je minder vet bent gaan mixen, heb je toen nog eens de compressie gemeten?
Post automatically merged:


Geen idee.
Nee toen heb ik niks gemeten. Maar aangezien de uitlaat poort wel best vol zat met olie leek me dat ik teveel mengde.
Zou ik dan toch weer 1 op 35 moeten gaan mengen.
 
Maar aangezien de uitlaat poort wel best vol zat met olie leek me dat ik teveel mengde.
Olie in je uitlaat hoeft niet te betekenen dat er te veel olie bijgevoegd wordt, dit kan ook betekenen dat de verbranding niet goed is.
Zou ik dan toch weer 1 op 35 moeten gaan mengen.
Dat heb ik niet gezegd.

Begin gewoon bij het begin en controleer de huidige compressie en bekijk je bougie en vonk.

Een storing/probleem zoeken en vinden is gestructureerd te werk gaan en bepaalde dingen testen en uit sluiten, en niet van de hak op de tak.

Want mensen die je kunnen/willen helpen raken daardoor ongeinteresseert en je krijgt geen reacties meer want dit is niet de eerste keer dat je een topic maakt voor deze specifieke scooter met dit specifiek probleem, want als ik me goed herinner is je ander topic verzand in een discussie omtrent de kwaliteit van de getankte benzine en de geweldige performance winst met andere merkbenzine!
 
Olie in je uitlaat hoeft niet te betekenen dat er te veel olie bijgevoegd wordt, dit kan ook betekenen dat de verbranding niet goed is.

Dat heb ik niet gezegd.

Begin gewoon bij het begin en controleer de huidige compressie en bekijk je bougie en vonk.

Een storing/probleem zoeken en vinden is gestructureerd te werk gaan en bepaalde dingen testen en uit sluiten, en niet van de hak op de tak.

Want mensen die je kunnen/willen helpen raken daardoor ongeinteresseert en je krijgt geen reacties meer want dit is niet de eerste keer dat je een topic maakt voor deze specifieke scooter met dit specifiek probleem, want als ik me goed herinner is je ander topic verzand in een discussie omtrent de kwaliteit van de getankte benzine en de geweldige performance winst met andere merkbenzine!
Dan zal ik de compressie nog eens meten.
Klopt dit is een 2e topic over hetzelfde. Maar met andere benzine is het niet opgelost. Vandaar.
 
Je kan Compressie meten wat je wil , misschien is die goed , maar stel dat de Uitlaatpoort half dicht gekoekt zit ?
Vandaar dat ik zei : FF Cilinder er af halen , dan zie je meer , wie weet zitten er vegen onder de Zuigerveren , dat heeft geen invloed op Compressie , maar wel op Prestatie .
 
Je kan Compressie meten wat je wil , misschien is die goed , maar stel dat de Uitlaatpoort half dicht gekoekt zit ?
Vandaar dat ik zei : FF Cilinder er af halen , dan zie je meer , wie weet zitten er vegen onder de Zuigerveren , dat heeft geen invloed op Compressie , maar wel op Prestatie .
Ik heb de compressie gemeten. K meet 6 bar. En hij lekt volgensmij druk hij wil doorschieten naar de 8 bar maar hij loopt langzaam terug naar de 6 bar.
 
wil doorschieten naar de 8 bar maar hij loopt langzaam terug naar de 6 bar.
Dan is waarschijnlijk het terugslagklepje van je meter niet in orde en lekt dus.
De meter moet de hoogste gemeten compressie vasthouden, ook al start je niet meer elektrisch of met de kick. de meter mag niet uit zichzelf teruglopen.
Pas als je het knopje drukt mag de naald terug naar nul zakken.

Compressiemeter al eens getest bij je andere scooter(s)?

Maar als de compressie daadwerkelijk maar 6 Bar is en eerst 8 is er toch iets gebeurd, lijkt mij.
maar stel dat de Uitlaatpoort half dicht gekoekt zit ?
Dit kan maar daar hoef je de cilinder niet voor te demonteren, dat zie je al als je de uitlaat los haalt, maar is wel een goeie.

wie weet zitten er vegen onder de Zuigerveren , dat heeft geen invloed op Compressie , maar wel op Prestatie .
Dit snap ik niet helemaal, als deze vegen zouden lekken bij de arbeidsslag en daardoor vermogen verliezen, lekken deze ook bij het opbouwen van de compressie.
 
Meter is helemaal in orde.
Maar hij blijft hangen op de 6 bar.
Lijkt mij te weinig voor een cilinder.
Aangezien ik sowieso binnenkort al een andere wou halen. Voor welke zou ik dan gaan ik zit zelf te denken aan die van malossi.
Is die te gebruiken met een standaard krukas?
 
Okey update.
Ik heb me nieuwe zuiger binnen.
Nu alleen een paar vraagjes.
Zijn er dingen die ik moet weten voordat ik hem monteer.
Oke ik weet inrijden moet.
En je cilinder met olie plaatsen.
Maar zijn er nog meer dingen die ik moet weten.
Het is een malossi 50 sport.
Ik vind de cilinder zelf best scherp.
Maar om er nou met een dremmel in te gaan vind ik zonde t koste me namelijk al 190 euro zou een duur grapje zijn als ik die verpest.
Maar heeft iemand nog tips?
 
Ik vind de cilinder zelf best scherp.
Maar om er nou met een dremmel in te gaan vind ik zonde t koste me namelijk al 190 euro zou een duur grapje zijn als ik die verpest.
Je zit wel in de goede hoek te kijken

als de poorten scherp zijn in de cilinderwand, dan pak je een klein vijltje en dan ga je een paar keer met de vijl erlangs, doe dit 1 richting op (van binnen naar buiten)
 
Back
Top