Nieuwe setup

aerox st@ge6

New Member
Hey, ik heb een Yamaha aerox en heb het blok de afgelopen week flink onder handen genomen. Ik heb een krukas revisie en nieuw cilinderkitje gemonteerd, en ik vroeg mij af wat ik hier ongeveer van kan verwachten en of iemand tips heeft om mijn setup mogelijk te verbeteren.

Mijn setup op het moment
Std luchtfilter zonder resonantie buisje
17,5 polini cp carb
Stage 6 intake kit (spruitstuk+membraan)
Doppler endurance race as(nieuw)
Skf c4 lagers (nieuw)
Malossi sport 70cc (nieuw)
Polini original uitlaat

Overbrenging
Polini hi speed vario
Polini v snaar
Std halfpoulie en achterpoulies
Std koppeling met Doppler sx86 huis(410g)
Std vertanding brom

Ook std ontsteking.

Als iemand ideeën heeft over het afstellen van dit geheel( weet dat het per blok en setup enorm verschilt, maar miss richtlijnen kwa rolletjes+ drukveer) hoor ik het graag!
Vr groet david
 
Advertisement - register to remove this

Hey, ik heb een Yamaha aerox en heb het blok de afgelopen week flink onder handen genomen. Ik heb een krukas revisie en nieuw cilinderkitje gemonteerd, en ik vroeg mij af wat ik hier ongeveer van kan verwachten en of iemand tips heeft om mijn setup mogelijk te verbeteren.

Mijn setup op het moment
Std luchtfilter zonder resonantie buisje
17,5 polini cp carb
Stage 6 intake kit (spruitstuk+membraan)
Doppler endurance race as(nieuw)
Skf c4 lagers (nieuw)
Malossi sport 70cc (nieuw)
Polini original uitlaat

Overbrenging
Polini hi speed vario
Polini v snaar
Std halfpoulie en achterpoulies
Std koppeling met Doppler sx86 huis(410g)
Std vertanding brom

Ook std ontsteking.

Als iemand ideeën heeft over het afstellen van dit geheel( weet dat het per blok en setup enorm verschilt, maar miss richtlijnen kwa rolletjes+ drukveer) hoor ik het graag!
Vr groet david
Witte drukveer monteren mer rollen tussen de 3,9 en 4,5 gram waarschijnlijk.
Witte trekveren
 
Met deze setup zou ik rond de 4.5 - 6.0 gram rollen gaan testen met een witte malossi drukveer.

Ik heb geen ervaring met de Polini hi speed variateur , het gewicht rollen kan wel eens verschillen met variateurs omdat sommige een iets steilere hoek hebben in het rol gedeelte. Hoe steiler hoe meer gram rollengewicht wat je nodig hebt, met middeltoerige setups kan dat voordelig zijn maar met laagtoerige setups zijn soms zwaardere rollen nodig voor de steilere klim.
Uiteraard ook de vsnaar goed shimmen op de vario glijbus.

Ook zou ik het tuutje van de luchtfilter terug zetten omdat er teveel lucht binnen komt zonder tuutje,
de Malossi sport is nog altijd een laagtoerige cilinder.
Ook zou ik een passende halfpoulie voor de vario nemen van het zelfde merk omdat het perfect op elkaar afgestemd is inclusief de Polini vnaar die je al hebt gemonteerd.
De standaard koppeling en koppelingshuis zijn goed genoeg voor deze setup.
 
Last edited:
Ik heb er nu 6,5gr rollen met een witte drukveer in zitten, en een mezoly uitlaat gemonteerd omdat deze een grotere diameter heeft, maar hij gaat voor geen meter. Ook niet met de polini pijp, ik weet niet wat er mis is met de afstelling maar ik ging met mijn 50cc streetrace en std as harder. Iemand ideeën?
 
Ik heb er nu 6,5gr rollen met een witte drukveer in zitten, en een mezoly uitlaat gemonteerd omdat deze een grotere diameter heeft, maar hij gaat voor geen meter. Ook niet met de polini pijp, ik weet niet wat er mis is met de afstelling maar ik ging met mijn 50cc streetrace en std as harder. Iemand ideeën?
Ja wat hebben we je gezeg. Als je zelf zo eigenwijs blijft doen lekker hier weg gaan dan.
Hier zie je meerdere de moeite nemen om 4 gram rollen om en naarbij te nemen. En jij stopt er 6,5 in en zegt hij wil voor geen meter. Denk effe na graagggg. Alleen duidelijk ben ik
Ook is ene mezoly uitlaat de grootste troep
Gewoon yas r er onder en vlamme
 
Back
Top