Afstelling nieuwe setup?

Gw93

Well-Known Member
Beste mensen .

Ik heb een italjet formula Ac bouwjaar 2002.
tot vorige week had ik deze setup :

Cilinder : Airsal 50cc alu
Cilinderkop : Athena imitatie kop
Carb : 17.5 Delortho
Vario : Polini speedcontrol
Rollen : 4.7 gram malossi
Spruitstuk : 19 mm
Bougie : Ngk ,R BR7HS
Luchtfilter : Standaart aleen onbegrenst
Krukas ; Rito met niewe lagers keeringen enzz
Spoeier : 74 Delortho dik
Uitlaat : Standaart terugloper
Drukveer : Malossie Geel
Trekveren : + 25%

Ik had bij deze setup een probleem met optrekken (het zat hem in de koppeling afstelling .....

Ik was het vermogen van 50cc een beetje zat , heb nu dus het een en ander besteld . Maar ik zou niet weten wat voor sproeier trekveren rollen en bougie ik moet gaan gebruiken . Vandaar dat ik jullie hulp vraag :winner:.

Nieuwe setup.

Cilinder : Airsal 70cc
Cilinderkop : imitatie 70cc kop Athena
Carb : 17.5 Delortho
Vario : Polini speedcontrol
Koppeling : Hebo verstelbare race koppeling (110 mm )
Membraam : polini oversized 2 zijdig membraam
Krukas : Rito nieuwe lagers keeringen ect ...
Uitlaat :standaart terugloper (onbegrensd)
Drukveer : mallosi geel
Sproeier ??????
Bougie ?????
Trekveren ???
Rollen ????

Ik heb btw 6 gram 5.6 gram en 4.7 gram polini rollen liggen ik zat zelf te denken aan 4.7 maar weet het niet zeker.

Graag hoor ik wat van jullie over de geschikte bougie sproeier rollen en trekveren .

Bij voorbaat bedankt Groetjes Gw93
 
Advertisement - register to remove this

Ja da afstellen proberen is snap ik ook wel ...
Maar mijn vraag was o.a gericht op welke maat sproeier ik het beste mee kan beginnen .
Aangezien het koud weer is en ik hem liever te rijk als te arm afstel.
Maar ik heb geen flauw idee met welke sproeier maat ik moet beginnen
Ik rij nu met 74 in een 17.5 carb van dellortho waar zal ik mee beginnen 80 - 85 ergens daar tussen in .
En wat betreft trekveren ik heb er nu aardig sterke veren in zitten.
Maar aangezien 70ccc cilinder meer toeren opbouw dan een 50cc voordat je gaat rijden .
Lijkt mij dat ik er slappere veren in moet zetten anders gaat ie denk ik rete veel toeren maken voordat ie gaat acelereren ??.
 
Bougie gewoon een BR8ES of BR8HS niks speciaals ofzo.

Sproeier zou ik voor het zekere van het onzekere gewoon 90-95 doen. Als die echt héél erg kut loopt en gigantisch stottert, dan zou ik een paar maatjes kleiner nemen. Maar omdat je de cilinder moet inrijden zou ik het wat hoger laten. Dopje olie bij de tank gooien kan ook geen kwaad.

Vario en koppeling zou ik pas echt mee gaan afstellen als die is ingereden, omdat je toch niet echt fel ermee kan gaan rijden de eerste paar honderd kilometer.

Maar zoals melf al heeft gezegd, je moet het testen.
 
het is gewoon zeer slecht te zeggen met zo'n setup , het kan zijn dat een 62 sproeier goed loopt , maar het kan ook zijn dat je op 100 uit komt...

maar beter te groot dan te klein natuurlijk.
 
Back
Top