Runner maakt geen toeren na nieuwe setup

DANI/TAPEROYT

New Member
Beste allemaal,

afgelopen week heb ik me runner blok gereviseerd i.v.m. met versleten krukaslagers.

Setup:
70cc Stage6 Streetrace (Gietijzer laagtoerig)
Polini vario (5,2 gr rollen)
Polini blauwe drukveer (van het setje)
Power 1 krukas pen 12
Dellorto 17,5mm (sproeier 90)
Std v-snaar
Std uitlaat (begrenzing geslepen daarna gelast)
Hittegraad 9 NGK bougie

Zoals je op het filmpje ziet doet ie niks, hij trekt geen valse lucht of lekt ergens... Soms als ik hem start en gelijk gas geef rijdt ie wel maar dat begint na 15 sec al te zakken en doet ie weer niks. Bougie kleur is zwart en droog, heb met de luchtschroef gekloot alles ook al deed ie het gisterenavond wel redelijk tot de 50 en heb ik 4 km kunnen rijden. Compressie is ook nog goed dus graag hulp gezocht hij moet over een maandje al elke dag werken...

Link naar filmpje:
 
Advertisement - register to remove this

Haal je luchtfilter er eens af en probeer het dan nog eens plus een zwarte bougie duit erop Te weinig lucht / te veel benzine
 
Doe 82 maar is , Ik denk dat je met 90 te hoog zit ..
Anders zou ik meer naar je ontsteking is gaan kijken ( of het circuit naar je bougie toe )

Piaggio heeft namelijk een hele andere afstelling als Minarelli
 
Last edited:
Zie niks in je start post staan dat je ook de trekveren in de koppeling hebt aangepast..

Daarnaast vind ik een DR70 RPM i.c.m een standaard uitlaat nogal een rare setup.. Je zet iets dat vermogen wilt maken tegenover iets dat als begrenzend werkt.. Een originele uitlaat is niet bepaald een snel ding.. Uitlaat keuze is nogal erg belangrijk bij een 2 takt.. Dan is het presteren of breken.
 
o
Zie niks in je start post staan dat je ook de trekveren in de koppeling hebt aangepast..

Daarnaast vind ik een DR70 RPM i.c.m een standaard uitlaat nogal een rare setup.. Je zet iets dat vermogen wilt maken tegenover iets dat als begrenzend werkt.. Een originele uitlaat is niet bepaald een snel ding.. Uitlaat keuze is nogal erg belangrijk bij een 2 takt.. Dan is het presteren of breken.
Ontgrensd moet ie wel kunnen houden.
 
Zie niks in je start post staan dat je ook de trekveren in de koppeling hebt aangepast..

Daarnaast vind ik een DR70 RPM i.c.m een standaard uitlaat nogal een rare setup.. Je zet iets dat vermogen wilt maken tegenover iets dat als begrenzend werkt.. Een originele uitlaat is niet bepaald een snel ding.. Uitlaat keuze is nogal erg belangrijk bij een 2 takt.. Dan is het presteren of breken.
Trekveren zijn groen niet aangepast, heb de uitlaat alle begrenzingen en dichtgeknepen stukje eraf gehaald en netjes dicht gemaakt. Ik zou denk dat dat moet werken is toch meer compressie...
 
o

Ontgrensd moet ie wel kunnen houden.


Een standaard uitlaat is niet helemaal open omdat er een katalysator erin zit, daarnaast is het bouw van het ding zo om niet snel te zijn er zitten vaak ook nog schotten in.. Dus dan komt er ook veel minder vermogen uit zo`n cilinder.

Dan kan je er beter nog een sito plus eronder hangen, deze zijn van zich wel iets sneller als het OEM fabrieks ding.



@topic starter.. Is de koppeling dan nog standaard gilera met de originele trekveren erin? Heb namelijk geen idee of je nog met de stock trekveren rijd.. Bij zo`n 70cc wil je toch wel iets strakkere trekveren eronder hebben. liefst de slapste die je normaal bij een sport koppeling hebt.
En nee je hebt geen sport koppeling nodig om dit afgesteld te krijgen..

Een standaard uitlaat proberen ontgrenzen is mijn inziens eigenlijk zonder van de tijd.. Ga je de katalysator eruit halen moet de halve uitlaat door midden.. Daarnaast zitten er nog schotten erin.. En dan heb je er zoveel tijd erin gestoken, en krijg je er veel herrie er voor terug en de uitlaat die nodig steeds alles brak laat lopen.. Het beste is om een terugloper erop te doen (om echt alles eruit te krijgen..
Wil je dat niet, dan zal je moeten zoeken naar een originele look a like uitlaat met een betere doorstroming van de gassen. Het gaat je wel een beetje iets meer geluid maken, maar beter dan proberen om iets van de originele uitlaat te maken (wat je overigens niet gaat lukken)
 
Een standaard uitlaat is niet helemaal open omdat er een katalysator erin zit, daarnaast is het bouw van het ding zo om niet snel te zijn er zitten vaak ook nog schotten in.. Dus dan komt er ook veel minder vermogen uit zo`n cilinder.

Dan kan je er beter nog een sito plus eronder hangen, deze zijn van zich wel iets sneller als het OEM fabrieks ding.



@topic starter.. Is de koppeling dan nog standaard gilera met de originele trekveren erin? Heb namelijk geen idee of je nog met de stock trekveren rijd.. Bij zo`n 70cc wil je toch wel iets strakkere trekveren eronder hebben. liefst de slapste die je normaal bij een sport koppeling hebt.
En nee je hebt geen sport koppeling nodig om dit afgesteld te krijgen..

Een standaard uitlaat proberen ontgrenzen is mijn inziens eigenlijk zonder van de tijd.. Ga je de katalysator eruit halen moet de halve uitlaat door midden.. Daarnaast zitten er nog schotten erin.. En dan heb je er zoveel tijd erin gestoken, en krijg je er veel herrie er voor terug en de uitlaat die nodig steeds alles brak laat lopen.. Het beste is om een terugloper erop te doen (om echt alles eruit te krijgen..
Wil je dat niet, dan zal je moeten zoeken naar een originele look a like uitlaat met een betere doorstroming van de gassen. Het gaat je wel een beetje iets meer geluid maken, maar beter dan proberen om iets van de originele uitlaat te maken (wat je overigens niet gaat lukken)
Oke wat zeg je van een sito plus dan strakkere trekveren, sproeier 82, luchtschroef meer open zal die het dan wel doen?
 
Probleem is opgelost, Contact gehouden met m en probleem was inderdaad de sproeier, Bougie was zwart alleen de sproeier moest toch hoger. , Dacht geef even een update.
 
Oke bedankt, maar wacht liever even op een response van de topic starter om verwarring te voorkomen.
Klopt wat ie zegt, heb de hele carb uit elkaar gehaald en moet nu nog een grotere sproeier wel rond de maat 105 (Heel groot ja) maar blijkbaar heeft ie het nodig. Rijdt wel prima en wilt graag gaan...
 
Beste allemaal,

afgelopen week heb ik me runner blok gereviseerd i.v.m. met versleten krukaslagers.

Setup:
70cc Stage6 Streetrace (Gietijzer laagtoerig)
Polini vario (5,2 gr rollen)
Polini blauwe drukveer (van het setje)
Power 1 krukas pen 12
Dellorto 17,5mm (sproeier 90)
Std v-snaar
Std uitlaat (begrenzing geslepen daarna gelast)
Hittegraad 9 NGK bougie

Zoals je op het filmpje ziet doet ie niks, hij trekt geen valse lucht of lekt ergens... Soms als ik hem start en gelijk gas geef rijdt ie wel maar dat begint na 15 sec al te zakken en doet ie weer niks. Bougie kleur is zwart en droog, heb met de luchtschroef gekloot alles ook al deed ie het gisterenavond wel redelijk tot de 50 en heb ik 4 km kunnen rijden. Compressie is ook nog goed dus graag hulp gezocht hij moet over een maandje al elke dag werken...

Link naar filmpje:
Het probleem is weer teruggekeerd en doet weer geen reet na vervangen van sproeier... Zit 106 in hij deed weer niks...
 
Back
Top