Warmloper+nieuwe setup

dumdumonabrumbrum

New Member
Hallo, ik heb even liggen rondzoeken maar kan niet echt antwoord vinden op 1 ding wat misschien dom klinkt.

Ik heb sinds een paar dagen een gilera runner met een NRG blok eronder, mijn setup is het volgende:

70cc Stage 6 MK2 pro racing
Volledige polini overbrenging
Orgineel spruitstuk
23cp polini
Powerfilter
Malossi membraam
Malossi vertanding
Dopler krukas
Top performance uitlaat

Nu is me 2 dagen geleden mijn nachtmerrie uitgekomen, een warmloper... dus nu staat hij bij de zaak maar ben ik me aan het uitvogelen of een laagtoerige cilinder Mogelijk zou zijn, want een maat van mij heeft ook allemaal hoogtoerige onderdelen op een laagtoerige cilinder met zijn zip h2o.
Zo ja, wat zouden hier de mogelijkheden voor zijn? Want 2 takt is nieuw voor mij en ik wil het liefst een betrouwbaardere cilinder dan een van 300 die zo kapot gejankt is
 
Advertisement - register to remove this

Dat de cilinder warm is gelopen heeft een oorzaak. Het woord zegt het al, een warm loper komt omdat deze te warm is geworden en dus te weinig koeling of smering heeft gekregen of dat de scooter te arm heeft gelopen. Het komt dus niet zozeer door de cilinder, maar vaak door de afstelling van de scooter. Dit icm de gevoeligheid van een hoogtoerige cilinder kan ervoor zorgen dat de cilinder sneller warm of vast loopt.
Een laagtoerigere cilinder zal zo te horen beter bij je passen. In denk alleen wel dat je dan beter de originele vertanding, een kleinere carburateur en een passende uitlaat moet monteren om de scooter goed afgesteld te krijgen.
 
Eens met raymen,

Wat vind je van een blauwe top performers?

Ik denk dat je dan wel een leuke, slijtvaste, middeltoerige cilinder hebt.

23mm kan je proberen, 21 net beter maar denk dat het wel kan.
Post automatically merged:

Ja heb je lijst nog eens bekeken. En ik denk dat met wat je al hebt dit een hele leuke cilinder is.
 
Last edited:
Idd , mijn Keuze zou een Blauwe Top zijn , van Top Performances, vooral omdat je al een Top Performances uitlaat heb , zou mooi zijn als het de Nardo is .
 
Eens met raymen,

Wat vind je van een blauwe top performers?

Ik denk dat je dan wel een leuke, slijtvaste, middeltoerige cilinder hebt.

23mm kan je proberen, 21 net beter maar denk dat het wel kan.
Post automatically merged:

Ja heb je lijst nog eens bekeken. En ik denk dat met wat je al hebt dit een hele leuke cilinder is.
Al met al is het een mooie setup die 130+ loopt, maar omdat het zo snel warmloper krijgt als je niet eerst goed warm rijdt en meer onderhoudt nodig heeft wil ik een laagtoerige cilinder erin zetten en een midtoerige setup samenstellen. Alleen weet ik niet of dat kan met mijn setup. Ook wegens kosten dat laagtoerig over het algemeen goedkoper is
Post automatically merged:

Vergroten van de sproeier kan helpen, ik deed vroeger in de 90,s wat extra 2takt olie in de benzine tank..hoe ziet je bougie eruit?
Is met de hand gemengd 1:35
 
Hallo, ik heb even liggen rondzoeken maar kan niet echt antwoord vinden op 1 ding wat misschien dom klinkt.

Ik heb sinds een paar dagen een gilera runner met een NRG blok eronder, mijn setup is het volgende:

70cc Stage 6 MK2 pro racing
Volledige polini overbrenging
Orgineel spruitstuk
23cp polini
Powerfilter
Malossi membraam
Malossi vertanding
Dopler krukas
Top performance uitlaat

Nu is me 2 dagen geleden mijn nachtmerrie uitgekomen, een warmloper... dus nu staat hij bij de zaak maar ben ik me aan het uitvogelen of een laagtoerige cilinder Mogelijk zou zijn, want een maat van mij heeft ook allemaal hoogtoerige onderdelen op een laagtoerige cilinder met zijn zip h2o.
Zo ja, wat zouden hier de mogelijkheden voor zijn? Want 2 takt is nieuw voor mij en ik wil het liefst een betrouwbaardere cilinder dan een van 300 die zo kapot gejankt is
Hoe groot je Radiateur ? weet je de bedrijfs Temperatuur?
Ik had namelijk een Hitte probleem met mijn Runner MHR Speed 7-T , dat heb ik opgelost door een grotere Radiateur van een MP3 in te bouwen.
 
1:35 (bijna 3%)is goed, ik zelf rij met Polini evo 50 ac 1:40 (2,5%).

Ja als je echt lage roerige cil wil dan, wel 70cc dan kan je denken aan een DR bijvoorbeeld, iig gietijzer.

Die dan i.c.m. een yasuni r bijvoorbeeld of een sito, dan zou ik wel een 17,5 of 19mm carburateur pakken orginele lucht filter.

De rest zo houden en dat proberen af te stellen.

Wil dat niet kan je weer terug naar orginele vertanding maar ik zou het wel proberen met die je nu hebt. Kijken wat het doet.
Post automatically merged:

Goeie Brute-Force,

Dat zou wel het mooiste zijn dat je er achterkomt wat de oorzaak is jah.
 
Goeie Brute-Force,

Dat zou wel het mooiste zijn dat je er achterkomt wat de oorzaak is jah.
Meten is weten , ik heb een Digitale Temperatuur meter , ( zo`n ding wat je in de hand houd ) wat je op afstand meet , ideale Temperatuur voor Lc is 50 graden ,, dus niet luisteren naar die Idioten dat 80 graden + geen probleem is .
 
Back
Top