nieuwe setup zip sp

kebabracer

New Member
beste forumleden,

ik heb een zip SP (lc) en ik ben op zoek naar een compleet nieuwe setup. Ik hoef er niet dagelijks op te rijden en het is echt puur voor erbij. Ik had zelf al wat in gedachten, namelijk:
  • stage 6 racing mkII 70cc
  • doppler racing endurance krukas (heb gehoord dat dit best een goede is voor het geld)
  • yasuni c16 of c21? eventueel zelfs een DDL, want die heeft ook een uitlaat gemaakt voor deze cilinder dacht ik.
  • polini 24mm of 21mm?
  • malossi vl13 membraan
uiteraard komen er nog dingen bij zoals afstelmateriaal en een waterpomp revisiesetje. Ik vraag me trouwens ook af of de ''originele'' koeling van de SP genoeg zou koelen voor deze setup. Als iemand ervaring heeft met een soortgelijke setup of andere op/aanmerkingen heeft hoor ik het graag! :)
 
Advertisement - register to remove this

Als ik jou verhaal lees moet ik meteen denken aan mijn eigen Zip Sp jaren geleden waar ik mee op straat reed.
Hier zat een standaard Polini Evo 70 op met een Hebo Racing 2 uitlaat, 21mm dellorto, Malossi binnenrotor en een Malossi vl13.
Vooral de Evo 70 en Hebo Racing 2 was een perfecte combinatie. Veel vermogen en een waarzinnig geluid.
Een Evo 70 (1) heeft een goede nicasil wand en is daarom erg betrouwbaar.
De originele radiateur gaat prima, nooit problemen mee gehad.
 
Stage6 racing op een Zipje is nooit verkeerd.
C21 ga je meer plezier mee beleven.
Heb anders.nog.wel.eem stage6 rt pijp te koop die loopt er ook heerlijk op.

Carb is beetje je eigen voorkeur. Zelfs een 19mm is hier perfect voor, blijft het ook wat langer vol in de benzinetank.

En de koeling is in principe voldoende als je afentoe eens een ritje door de.wijk vlamt. Maar als je zomers met 30graden op een meeting bsnr en ff gaat rijden dan zou ik er toch een grotere op zetten of een tweede rad achter het voorwiel monteren
 
C21 ga je meer plezier mee beleven.
Heb anders.nog.wel.eem stage6 rt pijp te koop die loopt er ook heerlijk op.

Carb is beetje je eigen voorkeur. Zelfs een 19mm is hier perfect voor, blijft het ook wat langer vol in de benzinetank.

En de koeling is in principe voldoende als je afentoe eens een ritje door de.wijk vlamt. Maar als je zomers met 30graden op een meeting bsnr en ff gaat rijden dan zou ik er toch een grotere op zetten of een tweede rad achter het voorwiel monteren
bedankt voor je bericht! was niet echt van plan om er lange stukken mee te gaan rijden, dus ik hoop dat de originele radiateur het gaat redden. Wat de carb betreft: 19mm had ik zelf nog niet eens aan gedacht. het blijft allemaal toch nog ff zoeken voor mij. het lijstje wat ik had gemaakt was meer een soort ''eerste schets''. in ieder geval bedankt voor je hulp! als het deze setup wordt zal ik je zeker nog eens berichten
 
19mm was op circuit altijd al maximale voor 70cc. Gaat als de brandweer, en beetje vlammen kan echt wel met standaard rad. Desnoods zet je er zo'n koelpijp extra tussen
 
Back
Top