This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Nieuwe Parts #13


Er zijn 2 verschillende carters. Een met standaard steek erbij een een zonder.
 
Echt een prachtig blok die C-one van Malossi, wel jammer dat ze blijven vasthouden aan die 86cc, en het inlaatsysteem is ook niet echt geschikt voor enorme carburateurs.
Ik had toch eigenlijk wel gehoopt dat de C-one met een 98/100cc cilinder zou verschijnen, gecombineerd met een flink membraan, en een 35/38mm carburateur.

Past die MHR Team radiateurkit echt zonder aanpassingen op een Piaggio Zip SP 98?
Ik wil namelijk graag mijn koplampunit houden, omdat mijn Zip SP 180 gewoon een straatscooter is.
 
Malossi released details about the long awaited C-One Racing Engine Housing - Here are the details:
-Price: 450Euros + VAT
-Available for Piaggio AC/LC (long, 12"/13" rear wheel)
-Overall improvements in strength and added material in key positions (e.g. overflow channels, cylinder foot, bearing seat, etc.)
-Bigger intake (flow optimized (VL18, X360)
-Fits Malossi Inner Rotor Ignition without adapter plate
-Fits Malossi Overrangekits
-Ø61mm Cylinderfoot (fits MHR Team II and Big Bore Cylinder kits without modifications)
-Increased stiffness and repositioning of the shock absorber
-Fits drum and disk brakes

Overall weight 5,25kg
Available from April!
 
Toch zie ik ook wel wat minpuntjes aan dat Cristofolini blok, zo is het membraam mooi groot, maar het inlaattraject vrij ingewikkeld,
ook is de steekcirkel van de tapeinden hetzelfde als van een originele carterset, al is er zo te zien wel ruimte om een grotere steekcirkel te realiseren.
Bovendien ben ik altijd erg huiverig voor carterbreuken, gezien mijn ervaring met 180cc, dus een torsiebeugel lijkt me ook wel wenselijk.
Ook zit er gewoon een waterpomp met krukasaandrijving in, die overigens niet origineel is.

Weet iemand wat voor membraam dat trouwens is?
Ik dacht zelf aan Yamaha YZ/Suzuki RM.
 
Last edited:
daar zal ook vast wel een heel cool prijsje aan zitten maar inderdaad een prachtig blok
 
Ik denk zo rond dezelfde prijs als het malossi c1 blok. Vond trouwens nog wat foto's van de nieuwe pulley die malossi gaat leveren:



Erg mooi, aluminum als het goed is
 
dat ziet erg zeker mooi uit dan heb je echt een open carterdeksel nodig dit moet je zien zitten
 
En als we toch bezig zijn, er zit in de c1 ook een groter lager voor de achteras.



En nog een paar random picjes van de nieuwe vario en het nieuwe malossi c one blokje



 
ja daar lik ik mn kin bij af maar ik krijg de baas hier nooit zover dat ik dat nog mag gaan kopen
 
hij zal de stekker bedoelen aan de zijkant van dat ding waar eigenlijk de carb hoort te zitte ik nam aan dat dat zeker een injectie systeem was iets nieuws ofzo