Nieuwe Parts #13

Ja en? Standaard pompje loopt toch al te hard met die toerentallen dus zo jammer is dat niet.

Zo bijzonder vind ik dat carter niet. Als je dan een carter gaat gieten met een bredere tapeind steek laat de standaard steek dan weg. Nu schiet je er nog niet veel mee op behalve dat je het uitlaatkanaal wat mooier kunt vormen. Bij de cilinder hadden ze meteen de uitlaatpoort mooier kunnen richten. Ik vind het een gevalletje "net niet".

Er zijn 2 verschillende carters. Een met standaard steek erbij een een zonder.
 
Echt een prachtig blok die C-one van Malossi, wel jammer dat ze blijven vasthouden aan die 86cc, en het inlaatsysteem is ook niet echt geschikt voor enorme carburateurs.
Ik had toch eigenlijk wel gehoopt dat de C-one met een 98/100cc cilinder zou verschijnen, gecombineerd met een flink membraan, en een 35/38mm carburateur.

Past die MHR Team radiateurkit echt zonder aanpassingen op een Piaggio Zip SP 98?
Ik wil namelijk graag mijn koplampunit houden, omdat mijn Zip SP 180 gewoon een straatscooter is.
 
Malossi released details about the long awaited C-One Racing Engine Housing - Here are the details:
-Price: 450Euros + VAT
-Available for Piaggio AC/LC (long, 12"/13" rear wheel)
-Overall improvements in strength and added material in key positions (e.g. overflow channels, cylinder foot, bearing seat, etc.)
-Bigger intake (flow optimized (VL18, X360)
-Fits Malossi Inner Rotor Ignition without adapter plate
-Fits Malossi Overrangekits
-Ø61mm Cylinderfoot (fits MHR Team II and Big Bore Cylinder kits without modifications)
-Increased stiffness and repositioning of the shock absorber
-Fits drum and disk brakes

Overall weight 5,25kg
Available from April!
 
Toch zie ik ook wel wat minpuntjes aan dat Cristofolini blok, zo is het membraam mooi groot, maar het inlaattraject vrij ingewikkeld,
ook is de steekcirkel van de tapeinden hetzelfde als van een originele carterset, al is er zo te zien wel ruimte om een grotere steekcirkel te realiseren.
Bovendien ben ik altijd erg huiverig voor carterbreuken, gezien mijn ervaring met 180cc, dus een torsiebeugel lijkt me ook wel wenselijk.
Ook zit er gewoon een waterpomp met krukasaandrijving in, die overigens niet origineel is.

Weet iemand wat voor membraam dat trouwens is?
Ik dacht zelf aan Yamaha YZ/Suzuki RM.
 
Last edited:
Ik denk zo rond dezelfde prijs als het malossi c1 blok. Vond trouwens nog wat foto's van de nieuwe pulley die malossi gaat leveren:

M6114582_wandlerkit_malossi_01_web.jpg M6114582_wandlerkit_malossi_02_web.jpg

Erg mooi, aluminum als het goed is :)
 
dat ziet erg zeker mooi uit dan heb je echt een open carterdeksel nodig dit moet je zien zitten
 
En als we toch bezig zijn, er zit in de c1 ook een groter lager voor de achteras.

c1_vertandingsdeksel.jpg

En nog een paar random picjes van de nieuwe vario en het nieuwe malossi c one blokje :)

Image Malossi.jpg
C1 vario.jpg
Malossi-C-One-Engine-9.jpg
 
hij zal de stekker bedoelen aan de zijkant van dat ding waar eigenlijk de carb hoort te zitte ik nam aan dat dat zeker een injectie systeem was iets nieuws ofzo
 
ik ben dit tegen gekomen op het net ...
een bedrijf die vario's en poulies een keramische coating geeft ...
ze hebbn 2 soorten ...
voor meer foto's check hun facebook https://www.facebook.com/media/set/?set=a.645344428867157.1073741827.161681510566787&type=3
dit is hun website http://www.metal-plasma.it/it/coating-for-race.htm
1900436_645345378867062_4429750492245338421_o.jpg

10277011_645347218866878_8624715822651819871_n.jpg
 
Back
Top