Nieuwe parts #11

Status
Not open for further replies.
Spaken lijken even breed als de velg, gewoon slechte tekening denks

Edit: hmm na een kijkje op die site twijfel ik.. zal dan wel een dikke afstandsbus aan de andere kant zitten
 
MVT premium Digital onstekingen met lichtspoel
Leverbaar voor Minarelli, Piaggio, Peugeot, Derbi en AM6
imagemagic.php

http://www.scooterdiscounter.nl/binnenrotor-licht-minarelli-p-3825.html
 
Nieuw van Polini SWING ARM TORSEN WD ze zeggen +- €89,40 maar volgens mij moet er ook een andere uitgaande as in/bij om deze beugel met lager aan te bevestigen.

Mail van Polini SPA,

starting from April 22nd 2010 we will present on our web site “TORSEN WD” a new revolutionary product for the best sellers 50cc scooters with Piaggio and Yamaha-Minarelli engines that improves the rigidity and the stability when driving the bike and when cornering.

Availability: TORSEN WD Piaggio –Short Case - cod. 172.0011 will be the first model to be available in June. All the other models will follow soon.

Torsen_gif2.gif


ook nog niet gezien bij "nieuwe parts" radiateur voor ZIP 50 SP - ZIP 50 SP H2O voor ongeveer €478,80 best prijzig..

225_0506_mini.gif
 
Last edited:
dat is echt net zo nuttig als titanium-versterkte knipperlicht glaasjes....

EDIT: @maikel, fair enough... maar of het merkbaar is, die speling is namelijk wel absurd klein. En deze constructie is in mijn mening zo zwak dat hij die minimale spelingen nooit zal opvangen omdat dat ding wel meer vervormt bij die belasting dan de uitwijking van het wiel door de speling.
 
dat is echt net zo nuttig als titanium-versterkte knipperlicht glaasjes....

EDIT: @maikel, fair enough... maar of het merkbaar is, die speling is namelijk wel absurd klein. En deze constructie is in mijn mening zo zwak dat hij die minimale spelingen nooit zal opvangen omdat dat ding wel meer vervormt bij die belasting dan de uitwijking van het wiel door de speling.

Ga jij maar even buiten spelen ofzo. Je weet dus duidelijk niet waar je over praat.

Dit is echt een goed stukje engineering. In de racerij breken er regelmatig cartersetjes doormidden. Deze beugel vangt gedeelte het torderen van het blok op. Hierdoor zal het spul minder snel breken en heb je een stijvere constructie.
 
Ik zou zoiets ook wel willen. Als je een boel geld in je carter steekt wat betreft tunen kotteren lassen en frezen, zou ik niet graag willen zien dat die gaat scheuren. Hopelijk komen ze dus ook met piaggio lang blok editie :+
 
dat is echt net zo nuttig als titanium-versterkte knipperlicht glaasjes....

EDIT: @maikel, fair enough... maar of het merkbaar is, die speling is namelijk wel absurd klein. En deze constructie is in mijn mening zo zwak dat hij die minimale spelingen nooit zal opvangen omdat dat ding wel meer vervormt bij die belasting dan de uitwijking van het wiel door de speling.

De laatste tijd heb je wel vaker van zulke opmerkingen.. Of het valt me nu pas op.. Het gaat helemaal niet op de speling. het is al 2 zijdig gelagerd. Puur voor de torsie in het blok.
 
De laatste tijd heb je wel vaker van zulke opmerkingen.. Of het valt me nu pas op.. Het gaat helemaal niet op de speling. het is al 2 zijdig gelagerd. Puur voor de torsie in het blok.


Mm nee oke je hebt gelijk. Toen maikel het had over speling dacht ik alleen na over de speling (doorbuiging) van de achteras. Maar ivm torsie van het blok heb je inderdaad gelijk.
 
Er staat ook iets over een demper (muffler), maar blijkbaar is mijn engels niet voldoende om te begrijpen wat er precies staat. Is er nog iets speciaals mee, of alleen een promo praatje dat je de Big Evolution demper/uitlaat moet kopen?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top