Nieuwe parts #11

Status
Not open for further replies.
Is dat zo snel al te concluderen?
Met de speed is er al zoveel geëxperimenteerd ed.
Dat nu 2 a 3 mensen nog geen topvermogens eruit trekken wil toch niet zeggen dat dat ook nooit gaat gebeuren?
No offense maar misschien is er een manier, die jij nog niet toegepast hebt, waarop deze cilinder veel hoger gaat scoren?

Ik denk dat ik toch wel met zekerheid mag zeggen dat het geen speed killer is. Ik heb de cilinder 1,5 jaar geleden al gehad heh...ik heb er meer mee getest dan enige andere cilinder. Nu weet ik ook wel dat ik niet de beste tuner van nederland ben, maar ik begrijp wel waar ik mee bezig. Daarnaast heb ik veel contact met de bekendere tuners in binnen- en buitenland, 2 van de meest vooraanstaande tuners van NL hebben bijvoorbeeld ook naar mijn blok gekeken en kregen er ook niet veel meer uit.

Kijk...natuurlijk is er over het algemeen minder mee getest, en uiteindelijk zal je het ding ook echt wel zo snel krijgen als een speed. Maar geef een tuner een stage6 racing, een berg tijd en geld en die krijgt hij ook net zo snel als een speed 7t. Het is gewoon een feit dat de cilinder uit de doos 2pk minder levert dan een speed 7t, en er is veel meer moeite voor nodig om hem op het niveau van een speed 7t (zeker de T-line)te krijgen. Maar ik vind het nogsteeds een fantastisch cilinder, zeker voor op het circuit. En de speed evenaren kan hij best met wat moeite...maar een speed killer gaat het echt niet worden denk ik.

Maar ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, mij zal je ook nooit horen roepen dat de cilinder niet gaat scoren, bij mij loopt hij al echt wel goed, alleen hadden we allemaal gehoopt dat de malossi machines stil zouden staan in vergelijking met deze kit ;)
 
Ben het niet helemaal met Pronk eens. Ik ben ook geen echte tuner, maar weet wel dat er uit een evo met fatsoenlijke uitlaatpoort en nette spoelpoorten ook 24 pk te halen is. Als je alleen al kijkt naar de kwaliteit van het gietwerk en de poort layout van de nieuwe stage6 cilinder weet ik zeker dat met deze cilinder ook 24 pk te halen is. En als je het over giet kwaliteit hebt dan kun je zeggen dat dat van de 7t cilinders die de laatste jaren gemaakt worden zeer slecht is. Er zitten cilinders bij waar door de tuner niks meer van te maken is.
 
Ben het niet helemaal met Pronk eens. Ik ben ook geen echte tuner, maar weet wel dat er uit een evo met fatsoenlijke uitlaatpoort en nette spoelpoorten ook 24 pk te halen is. Als je alleen al kijkt naar de kwaliteit van het gietwerk en de poort layout van de nieuwe stage6 cilinder weet ik zeker dat met deze cilinder ook 24 pk te halen is. En als je het over giet kwaliteit hebt dan kun je zeggen dat dat van de 7t cilinders die de laatste jaren gemaakt worden zeer slecht is. Er zitten cilinders bij waar door de tuner niks meer van te maken is.

Huh? No offense, maar ik snap je reactie niet echt. Ten eerste betrek ik evo nieteens bij de situatie, natuurlijk kan je met een evo ook 24 pk halen. En jij vergelijkt nu jouw 'vermoeden' gebaseerd op waarschijnlijk wat foto's of misschien een echte blik in de cilinder tegenover mijn tientallen testuren met de cilinder?

En nogmaals, ik heb niets slechts te melden over de cilinder, ik zeg alleen maar dat hij niet SNELLER is dan een een speed 7t (en als je goed leest praat ik ook over de T-versie) die dus nagefreest is door malossi en altijd retestrak uit de doos komt.
 
Huh? No offense, maar ik snap je reactie niet echt. Ten eerste betrek ik evo nieteens bij de situatie, natuurlijk kan je met een evo ook 24 pk halen. En jij vergelijkt nu jouw 'vermoeden' gebaseerd op waarschijnlijk wat foto's of misschien een echte blik in de cilinder tegenover mijn tientallen testuren met de cilinder?

En nogmaals, ik heb niets slechts te melden over de cilinder, ik zeg alleen maar dat hij niet SNELLER is dan een een speed 7t (en als je goed leest praat ik ook over de T-versie) die dus nagefreest is door malossi en altijd retestrak uit de doos komt.

daar heb je gelijk in pronk de T versie is steeds super strak . er is nog maar 1 die strakker is en dat is de T versie van perna die bewerken ze nog eens extra na heb er zo 1tje liggen en merk je toch wel nog een verschil in met de gewone T versie
 
daar heb je gelijk in pronk de T versie is steeds super strak . er is nog maar 1 die strakker is en dat is de T versie van perna die bewerken ze nog eens extra na heb er zo 1tje liggen en merk je toch wel nog een verschil in met de gewone T versie

Ja die heb ik ook wel eens in mijn handen gehad idd, maar volgens mij zijn die dingen verschrikkelijk duu of niet?!? :D
 
Gewone T-versie is nu €591,86 dus nog goedkoper:?

Ben blij dat ik maar 200 heb neer geteld voor mijn zgan T cilinder:+
 
ik ga zondag de R/T cilinder testen op het circuit tussen de open in dus we zullen zien wat het doet ;)

en zoals ik nu gezien heb is het idd VEEL MEER dan alleen troep alleen is het ook weer aan de prijzige kant maar ik hoop dat ik daar ook wel weer wat voor terug krijg! maar ik ben er wel bijna zeker van dat het helemaal goed komt
 
Last edited:
Ik heb eigenlijk nog nooit een test gezien met deze vario's, in principe lijkt het concept beter dan een 6 rollen vario.
Iemand die een grafiekje oid heeft tussen een 9 en 6 rollen vario?
Vraag me af of je hiermee een grafiek nog netter kunt krijgen.
 
ik heb echt niet het idee dat een 9 roller stabieler zou lopen.
denk zelfs dat een 6-roller eigenlijk stabieler loopt.
 
Ik wordt echt niet goed van die nutteloze en doelloze opmerkingen van jou. Onderbouw je opmerking nou is, of kom met een grafiek. Je loopt constant te blaten, en het is niet de eerste keer dat dit wordt gezegt.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top