This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Nieuwe cilinder gemonteerd, maar scooter start niet

kcakir

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Ik heb een Keeway F-act 50. Ik had een vastloper. Ik heb nu een nieuwe cilinder erop gemonteerd en alles weer aangesloten. Alleen de scooter wilt niet starten.

Ik lees dat je bij een nieuwe cilinder ook moet afstellen. Maar lees ook dat de scooter dan al start. Dat is bij mij niet zo.

Ik heb na een aantal keer kicken de carburateur geopend en zag dat daar weer benzine in zat. Denk dat afstellen niet nodig is. Of is dat altijd nodig???

Ik heb nu de kapjes van de cilinder en ronddraaiend ''propellor" net boven de uitlaat niet vastgemaakt. Zodat ik makkelijk overal weer bij kan komen. Of ligt dat hieraan? Mijn accu is op dit moment ook losgekoppeld.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen en waar ik naar moet kijken???

Alvast bedankt.
 
Vonkt de scooter wel?
Sluit de accu maar een keer aan en probeer dan nog een keer. Kan zijn dat de stroomkring niet rond is.. Misschien ivm startblokkering..

2 of 4 takt trouwens?
 
2 takt. Ik ga dat ook even proberen. De boegie vonkt wel, alhoewel.... Ik heb de boegie getest door te kicke en boegie tegen de frame aan te houden. Ik zag kleine vonken. Denk dat het wel goed zal zijn.
 
Heb je dezelfde soort cilinder gemonteerd, of heb je een grotere cilinder gemonteerd? En ik neem aan ook een nieuwe zuiger?

Heb je ook een idee waarom je een vastloper hebt gehad? Want dat gebeurt ook met een reden.
 
Heb je dezelfde soort cilinder gemonteerd, of heb je een grotere cilinder gemonteerd? En ik neem aan ook een nieuwe zuiger?

Heb je ook een idee waarom je een vastloper hebt gehad? Want dat gebeurt ook met een reden.

Ja, het is gewoon een 50cc cilinder van merk TNT. Het is niet exact dezelfde cilinder. De zuiger is ook nieuw ja.

Ik heb geen idee hoe het komt. Ik heb de scooter zo gekregen.
 
Zuiger en cilinder is naar de knoppen. Ik zal morgen nog even foto's erop zitten. Bougie ziet er nog redelijk uit. Alleen de punt punt van de bougie waar de vonk uit komt is wel zwart.
 
Altijd je sproeier controleren, kan zo maar zijn dat de afstelling toch een beetje anders is.. Ook al ga je van 50cc naar 50cc..
Ik had er eerst bij met een DMP alu erop zitten, toen ik naar originele cilinder ging moest ik dus toch hoger in sproeier gaan..

Ik vraag mij alleen af, hoe is deze vastloper ontstaan?
 
Dit zijn de foto's. Hoop dat jullie er wat aan hebben
 

Attachments

  • 2014-05-15 12.34.26.jpg
    168.4 KB · Views: 41
  • 2014-05-15 12.34.20.jpg
    169.7 KB · Views: 37
  • 2014-05-15 12.34.11.jpg
    321.7 KB · Views: 38
  • 2014-05-04 15.02.36.jpg
    104.7 KB · Views: 45
  • 2014-05-04 15.00.15.jpg
    272.8 KB · Views: 46
  • 2014-05-04 14.59.52.jpg
    288 KB · Views: 40
  • 2014-05-04 15.00.03.jpg
    278.6 KB · Views: 43
  • 2014-05-04 15.00.47.jpg
    134.4 KB · Views: 44
Die cilinder en zuiger kan je weg werpen, die is ver van af.. De zuiger is helemaal kapot geschuurt, de zuigerveren zijn finaal weg gesmolten van de hitte.. De cilinder heeft een diep kras rond de spoelpoort..
Dit heeft i.d.d met een veel te schraal mengsel gereden / en of een kapotte olie pomp.
 
Smering zou idd wel het grote probleem kunnen zijn..
Cilinder en zuiger zijn overleden.
Bas had daar een hele mooie pagina voor gemaakt waar je et gesloopte spul op kunt zetten