Aargh nieuwe cilinder gemonteerd, kvs probs.

Hi,

Vandaag heb ik mijn nieuwe cilinder gemonteerd en heb hem gestart. Hij deed het prima, er kwam wel veel rook uit maar goed.
Uitlaat had ik ook al maanden niet meer gebruikt.
Hij deed het voor 15min. ong. perfect en toen begon die dus koelvloeistof te lekken.
Ik keek en zag dat de kvs slang lekte. Dat klemmetje van de slang is gaar.
Beetje vervelend, ik had het dus eerst niet door, dus rij ong. 30sec. met een gangetje van 25km/h en begint de scoot in te houden. Ik kijk achter me en zie echt ongelooflijk veel rook :eek:
Dat koelvloeistof kwam ook op mijn cilinder en begon daarom dus te roken. Of er ook veel wit rook uit de uitlaat kwam weet ik niet, helaas niet naar gekeken. :(

Mijn vragen :) :

1) Als de koppakking verkeerd erop zit, doet de scoot het dan maar even (10min.) of doet ie het gelijk al niet. De koppakking is nieuw, cilinderkop stevig genoeg aangedraaid. Ik vraag me dit af omdat behalve dat gare klemmetje misschien ook nog de koppakking er verkeerd opzit. Heb het precies zo gedaan als een voorbeeld van internet en leek mij ook goed.

2) Weet iem. of ik bij de praxis/gamma van die dingen kan halen die die kvs-slang klemt op die "buis" bij de cilinder, of moet ik daarvoor ook weer bij de dealer zijn (zitten erg ver van mij vandaan namelijk :( ).

3) Over dat inhouden, zou dat een warmloper geweest zijn?
Aangezien er dus niet genoeg gekoeld werd door de kvs voor 30sec. ong. (lijkt me zelf sterk maargoed). Reed dus maar 25km/h met mega weinig toeren (9,5gram rollen :) ).

Beetje veel tekst ;)

Hoop dat iem. mij kan helpen

Alvast bedankt
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

2.je kan die aandraaiklemmen gewoon halen bij praxis oid
3.lijkt me geen warmloper vooral omdat ie amper warm is geworden als je zo kort hebt gereden. Als je termostaat er nog in hebt zitten dan gaat ie pas pompen als ie op een bepaalde temp. zit.. en wrm reed je in godsnaam met 9.5 gr rollen :D
 
:) :) idd wel ergg zwaar he?

Ik kreeg mijn scooter met varioring erin maar niet 45 lopen.
Ging met 7,5 gram prima naar de 45/50 en begon daarna steeds meer toeren te maken en richting de 70/75 (op teller).
Met deze loden rollen :) erin maakt ie minder toeren en blijf ik netjes 48digi rijden. En hij trekt hard op nu.

Iig thx ;) ben al wat meer gerust gesteld ;)
 
Nog iets, ik heb 2 jaar geleden een soortgelijk iets meegemaakt.
Toen was het de koppakking iig en zat ook de carb/luchtfilter enz. onder de kvs. Dat is nu dus niet zo.

ps. termostaat zit er idd nog in.
 
Ik zeg niet gelijk dat het geen warmloper geweest kan zijn, aangezien je tog een nieuwe of iig opnieuw de koppakking erin moet leggen, kan je net zo goed ff de cilinder eraf trekken om te kijken hoe ie er uit ziet.. is nooit weg :)
 
Ik kijk idd nog wel ff.

Maar weet iem. misschien ook of de scooter ook gewoon rijd als de koppakking verkeerd om zit?

Vorige keer toen de koppakking niet goed zat deed ie het namelijk niet. Was met andere cilinder.
 
Yep, pakking is nieuw, zat bij de nieuwe cilinder.

En heb eerst kvs eruit laten lopen.
Toen nieuw kvs erin, onder bij het slakkenhuis schroefje losgedraaid totdat er kvs uitspoot en weer schroefje vastgezet.
 
Iem. een idee of de scooter loopt voor zo'n 15min met een verkeerdom gemonteerde koppakking?

Weet iem. dan misschien hoe die koppakking erop moet?
Want je kunt dit natuurlijk op verschillende manieren erop zetten.

Er staat op een stukje up, heb ik dus de vorige keer naar boven gericht en was dus niet goed. :(
 
je cil ken 100% zeker weten na 30 sec warmlopen

ik zette laatst een teampie erop verkeerd ontlucht........ik rijd echt 10 meter en me temperatuur meter lliep direct richting het rooie gebied........niet normaal snel gewoon
 
Back
Top