nieuwe cilinder (evo,Mhr?)

spun

Well-Known Member
ik ben op zoek naar een nieuwe cilinder, minarelli horizontaal

heb eerst een dr70 ac gehad
overgestapt naar een dr70rpm ac en ben nu eigenlijk op zoek
naar wat snellers..

de dr rpm had op de bank 9.6 pk...

ik was aan het denken aan een mhr ac?
of een evo 70 ac?

welke is de betere van de 2 cilinders en zijn
er nog andere mogelijkheden?

welke cilinder geeft het meeste vermogen?
trekkracht is het belangrijkste,
topsnelheid wat minder..

setup:
21 mm
hebo membraam
stage 6 koppeling
malossi torque driver
gianelli shot
p1 vario
(dadelijk doppler pen 12 krukas)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

tja , dat is vrij moeilijk te zeggen , wat ik je wel kan vertellen is dat het zonde is om zo'n dure cilinder te kopen icm zo'n uitlaat , met een shot zit je meer rond de Stage6 Pro , MHR replica , Hebo ovaal etc. etc.

de Shot is dus meer gemaakt voor laagtoerige cilinders , een shot op MHR zal niet verkeerd lopen alleen kun je voor minder dezelfde danwel betere resultaten krijgen.
 
neem aan dat dit gewoon voor straatgebruik is? Heb zelf een aantal jaar geleden, toen de scooter nog mijn enige vervoersmiddel was met een athena vlinderpoort gereden icm c16 en 21mm, mhr of evo, heeft zoals melf als zei, weinig zin icm de rest van je setup.

Wil je toch echt een team of evo, dan zou ik voor de evo gaan, deze is volgens mij (correct me if i'm wrong) iets minder gevoelig en net iets beter voor straatgebruik. Maar als ik jou was gewoon een Stage6/Replica oid nemen, scheelt je ook nog geld!!
 
dus met een athena kan ik net zoveel halen?

ik zoek eigenlijk naar een pk of 12 a 13
is dit dan ook mogelijk met de athena?
is dit dan de beste oplossing??

het is idd voor straatgebruik,
maar er wordt maar weinig op gereden,
is gewoon voor de lol zeg maar..
en herrie maken doet hij nu ook al :)
 
Dat is zeker mogelijk met een athena/stage6, ik zou tog voor een stage 6 racing gaan (athena vlinderpoort). Kost niks maar tog een leuk cilindertje waar 12/13pk zeker haalbaar mee is.
En ik "denk" dat een racing nog best wel leuk doet op een shot al zou een hoogtoerige pijp meer vermogen geven.
 
12/13 pk kan je een athena/stage6 sport nemen met een ovale uitlaatpoort, lekker laagtoerig, betrouwbaar, en zat power. Voor 60 a 70 euro meer heb je een athena/stage6 racing met vlinderpoort, deze leveren standaard zo'n 14/15 pk, maar hier zit erg veel tuningspotentie in, zodat de cilinder net zo hard zal lopen als een evo of een team cilinder, na tuning. Dus misschien is dat een betere keus zodat je altijd nog harder kan, zonder nieuwe onderdelen te hoeven kopen.
 
12/13 pk kan je een athena/stage6 sport nemen met een ovale uitlaatpoort, lekker laagtoerig, betrouwbaar, en zat power. Voor 60 a 70 euro meer heb je een athena/stage6 racing met vlinderpoort, deze leveren standaard zo'n 14/15 pk, maar hier zit erg veel tuningspotentie in, zodat de cilinder net zo hard zal lopen als een evo of een team cilinder, na tuning. Dus misschien is dat een betere keus zodat je altijd nog harder kan, zonder nieuwe onderdelen te hoeven kopen.

met een shot?
 
maar wat geeft een evo of mhr dan met de shot?

is het niet beter om die toch gelijk aan te schaffen of
is het echt onzin met deze setup,
want een athena en stage 6 zijn ook hoogtoerig toch?


want een stage6 racing met vlinderpoort kost 145 euro
een malossi mhr kost 215 euro
de evo in de aanbieding 225 euro
athena racing 165 euro
 
het is onzin om een MHR oid te kopen als je toch met shot rijdt , in verhouding loopt een MHR/EVO etc. niks beter dan een cilinder als Stage6 Pro , Athena sport etc.

nu moet ik wel zeggen dat de timing van een std stage6 Racing AC niet echt al te hoog is , ik heb hier zelf 2 van deze cilinders en zijn nog vrij tam , maar voor nog minder heb je een stage6 Pro die het gewoon hetzelfde doet icm die shot. dus eigenlijk betaal je alleen maar meer.

er zit wel verschil tussen met AC en LC wat poorttiming (en dus hoog/laagtoeren) betreft..
 
Als je evo/mhr wilt halen moet je ook wat geld hebben voor een C20, anders heeft het vrij weinig nut. Athena/S6 Racing zal het ook goed doen icm C16. Persoonlijk zou ik gewoon een C20 halen, heb je ook nog veel aan als je evt de Athena/S6 Racing wilt laten tunen.
 
Back
Top